וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס: "אם ישראל רוצה סיוע צבאי - שתשנה את המדיניות בעזה"

28.10.2019 / 22:26

אחד המועמדים הבולטים בפריימריז הדמוקרטיים תקף בחריפות את מדיניות ממשלת נתניהו וכינה אותה גזענית. "לא נסייע למי שלא מכבד את זכויות האדם והדמוקרטיה", אמר סנדרס. "האמת שחלק מהסיוע צריך להיות מועבר כבר כעת לסיוע הומניטרי לתושבי עזה"

צילום: מתוך הטוויטר של ברני סנדרס

הסנאטור ברני סנדרס, אחד המועמדים לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית, תקף הערב (שני) את ממשלת נתניהו, ואמר כי "עלינו להגיד לישראל, אם את רוצה סיוע צבאי את צריכה לשנות את המדיניות כלפי עזה". סנדרס, שנחשב למבקר חריף של ישראל הוסיף כי "האמת שחלק מ-3.8 מיליארד הדולר של הסיוע צריך להיות מועבר כבר כעת לטובת סיוע הומניטרי לתושבי עזה".

סנדרס אמר בוועידת ג'יי סטריט כי הוא "גאה להיות יהודי ומחכה להיות הנשיא היהודי הראשון של ארצות הברית". הוא הוסיף כי "אם יש עם בעולם שמכיר את סכנות הגזענות והשנאה, אלו היהודים". בנוסף לכך, טען סנדרס כי "זו לא אנטישמיות להגיד שממשלת נתניהו גזענית, זו עובדה".

"יש לנו זכות להגיד לממשלת ישראל, שארצות הברית ואזרחיה משלמי המיסים מאמינים בזכויות אדם ודמוקרטיה ולא יקבלו גזענות", הבהיר סנדרס. "3.8 מיליארד דולר זה הרבה כסף ולא ניתן אותו למי שלא מכבד את זכויות האדם והדמוקרטיה", הוסיף.

המועמד לנשיאות ארה"ב, ברני סנדרס, במהלך עצרת תמיכה בדטרויט, ארה"ב 28 באפריל 2019. רויטרס
"מחכה להיות הנשיא היהודי הראשון של ארצות הברית". סנדרס/רויטרס

סנדרס אמר את הדברים במהלך הוועידה השנתית של ג'יי סטריט, שבה ישתתפו גם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי ומנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר. מישראל יגיעו לכנס ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, וחברי הכנסת איימן עודה, ניצן הורוביץ וע'דיר כמאל מריח. בנוסף אליהם משתתפים בכנס פעילים מובילים, קובעי מדיניות, מחוקקים ומומחים, יחד עם אלפי יהודים אמריקאים ופעילים פוליטיים דמוקרטים.

ראש העיר סאות'-בנד באינדיאנה פיט בוטיג'ג', מועמד נוסף בפריימריז הדמוקרטיים, הביע עמדות דומות בכנס. "יש לנו אחריות וגם יכולת להבטיח שכספי משלם המיסים האמריקני שמיועדים לתמיכה בישראל, לא יהפכו לכספי משלם מיסים לתמיכה בצעדים דוגמת סיפוח", אמר. הוא הוסיף כי "הידידות עם ישראל היא כמו מקרה שאתה רואה שחבר שלך מתנהל בצורה לא טובה בעבורו, ומה שאתה עושה זה מחבק אותו ומנסה להוביל אותו בכיוון הנכון".

מנהלת ג'יי סטריט ישראל יעל פתיר הסבירה כי הכנס ייערך השנה בסימן המאבק המשותף של המחנה הליברלי בארצות הברית וישראל להגנה על הערכים הדמוקרטיים שנמצאים תחת מתקפה בשתי המדינות. לדבריה: "ג'יי סטריט מייצגת ציבור גדול מאוד שכולל את רובה של יהדות ארצות הברית ואת תומכי המפלגה הדמוקרטית. ציבור שמודאג מאוד מכוונות הסיפוח והרס התהליך מדיני שמוביל נתניהו, כמו גם מהכרסום המתמשך בחוסנה של הדמוקרטיה, בישראל וגם בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully