וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים בארה"ב: וורן וביידן מובילים במרוץ הדמוקרטי

הסנאטורית הפרוגרסיבית ממסצ'וסטס זוכה לפי סקר של אוניברסיטת קוויניפק ב-28% מהקולות, ואילו סגן הנשיא לשעבר ב-21% בלבד. עם זאת, בסקר של CNN מוביל ביידן עם 34% בהשוואה ל-19% שקיבלה וורן. במקום השלישי נמצא סנדרס

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות אליזבת וורן משתתפת בהפגנת מורים בשיקגו אילנוי, 24 באוקטובר 2019. רויטרס
צמודה בסקרים לסגן הנשיא לשעבר ביידן. אליזבת וורן מפגינה עם מורים בשיקגו/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן והסנאטורית אליזבת וורן מובילים במרוץ לייצוג המפלגה הדמוקרטית - כך עולה מסקרים חדשים שפורסמו בארצות הברית, כשנה לפני הבחירות לנשיאות ב-2020.

לפי סקר של אוניברסיטת קוויניפק, וורן בת ה-70 זוכה לתמיכה של 28% מקולות המצביעים הדמוקרטים והמצביעים העצמאיים הנוטים לדמוקרטים. ביידן בן ה-76, שהוביל ברוב הסקרים מאז שהצטרף למרוץ, קיבל בסקר הזה 21%.

אחריהם הגיעו הסנאטור ברני סנדרס, שלאחרונה עבר התקף לב, עם 15%, ואל המקום הרביעי הגיע פיט בוטיג'ג', ראש עיריית סאות' בנד, עם 10%. בסקר השתתפו 713 מצביעים רשומים, דמוקרטים או עצמאיים בעלי נטייה דמוקרטית, עם טעות דגימה של 4.6%.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן במהלך פגישה עם מצביעים בסקרנטון, פנסילבניה, ארה"ב. 23 באוקטובר 2019. רויטרס
מוביל בסקר של CNN. המועמד והנשיא לשעבר ג'ו ביידן בפנסילבניה/רויטרס

לעומת זאת, בסקר של רשת CNN שפורסם ביום רביעי ונערך על ידי מכון המחקר העצמאי SSRS, סגן הנשיא לשעבר הוביל בפער גדול על הסנאטורית ממסצ'וטסטס, עם 34% לעומת 19%. סנדרס קיבל 16% בסקר הזה. בסקר השתתפו 424 מצביעים רשומים, דמוקרטים או עצמאיים בעלי נטייה דמוקרטית, עם טעות דגימה של 5.8%.

וורן וסנדרס מתחרים על הקולות הפרוגרסיביים, עם תכניות שאפתניות בתחום החינוך והבריאות, בעוד שביידן משתייך לאגף הממסדי ומציג את עצמו כבעל הסיכויים הטובים ביותר למנוע מדונלד טראמפ כהונה שנייה.

לאחרונה הסתבך ביידן בפרשת אוקראינה-גייט, שבמסגרתה לחץ טראמפ על נשיא אוקראינה לפתוח בחקירה נגדו ונגד בנו, מה שהוביל לפתיחת הליך הדחה בבית הנבחרים. וורן, מנגד, התחזקה בסקרים ומושכת קהלים גדולים לעצרות הבחירות שלה.

המועמדים לנשיאות מהמפלגה הדמוקרטית פיט בוטג'ג', אליזבת וורן, ג'ו ביידן וברני סנדרס לפני העימות הדמוקרטי הרביעי, אוקטובר 2019. רויטרס
כשנה לפני הבחירות. המועמדים הדמוקרטיים לנשיאות לפני העימות הרביעי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully