וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאוס בוושינגטון: רפובליקנים "הסתערו" על שימוע בהליך ההדחה נגד טראמפ

קבוצת מחוקקים נכנסה ללא אישור למתחם מאובטח בקונגרס, שבו עמד להתחיל שימוע של בכירה בפנטגון. הדמוקרטים זעמו, אך אמרו כי ימשיכו לחקור את פרשת אוקראינה-גייט. "אנחנו הולכים להמשיך בעבודה שיש לעשות"

צילום: רויטרס,עריכה:שאול אדם

כמה חברי קונגרס רפובליקנים "הסתערו" אתמול (רביעי) על דיון סגור במסגרת הליך ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ, לקראת תחילתה של עדות מפתח בפרשת אוקראינה-גייט. קבוצת המחוקקים מבית הנבחרים קראה "תנו לנו להיכנס" והתפרצו לחדר מאובטח שבו הייתה לאורה קופר, בכירה בפנטגון האחראית על מדיניות אוקראינה, למסור את עדותה.

הכאוס בגבעת הקפיטול הפסיק באופן זמני את השימוע של קופר בפני שלוש ועדות של הדמוקרטים המנהלות את הליך ההדחה נגד הנשיא, שנפתח בעקבות שיחת הטלפון שלו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. הם שיתפו בטוויטר את מה שמתרחש בשטח דרך הטלפונים הסלולריים שלהם, שאותם אסור להכניס לאזור זה. הם החליפו צעקות עם חברי הוועדות בהובלת הדמוקרטים.

"ברייקינג: הובלתי יותר מ-30 מעמיתיי ל-SCIF, שם אדם שיף עורך שימוע הדחה סודי. עדיין בפנים - פרטים נוספים בהמשך", צייץ מאט גאטץ, חבר בית נבחרים מפלורידה ואחד ומנאמניו הקרובים ביותר של טראמפ. SCIF הם ראשי התיבות של האזורים המאובטחים במתחם, ושיף הוא יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים.

חברי קונגרס רפובליקנים מחוץ לשימוע של בכירה בפנטגון, 23 באוקטובר 2019. רויטרס
הזמינו מזון מהיר לחדר. הרפובליקנים המתפרצים, אתמול/רויטרס

הרפובליקנים שהתפרצו לדיון אינם חברים בוועדות המעורבות בהליך ההדחה - המודיעין, הפיקוח והרפורמות ויחסי החוץ - ולא היה להם אישור להשתתף בשימוע. בוועדות האלו יש כבר נציגים רפובליקנים, לצד הדמוקרטים, והם שואלים את השאלות בשימועים, שבמקרה של אתמול היה סגור בפני הציבור והתקשורת.

טראמפ והרפובליקנים מנסים לפגוע ביושרת הליך ההדחה, וטוענים לציד מכשפות נגד הנשיא. עם זאת, רבות מהעדויות שניתנו בפומבי, לצד דיווחים אחרים, אישרו חלקים מרכזיים מתלונתו של איש המודיעין האנונימי שהציתה את הליך ההדחה. החקירה מתרכזת בחשד שטראמפ הקפיא את הסיוע הצבאי לקייב והתנה אירוח בבית הלבן של זלנסקי תמורת פגיעה ביריביו הפוליטיים, בראשם סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ובנו האנטר.

הרפובליקנים נותרו בחדר במשך יותר מחמש שעות, ואף הזמינו פיצה ומזון מהיר אחר. הדמוקרטים זעמו וציינו את התזמון - ימים אחרי שטראמפ קרא לרפובליקנים "להיות קשוחים יותר ולהילחם" נגד הליך ההדחה - לא היה מקרי.

"התעלול הזה מתכתב היטב עם התלונה של הנשיא כי הם לא נלחמים מספיק קשה עבורו, ותגובה ישירה לעדות ההרסני אתמול של השגריר טיילור", אמר חבר הקונגרס הדמוקרטי דייוויד סיסילין, חבר בוועדת יחסי החוץ. "הרפובליקנים פונים לאוזנו של אדם אחד, והנשיא גאה בהם, אבל אנחנו הולכים להמשיך בעבודה שיש לעשות".

חבר הקונגרס הרפובליקני לי זלדין, החבר בוועדת יחסי החוץ, אמר כי "התסכול שלהם הגיע לנקודת רתיחה". לדבריו, "אני יכול לדמיין שדברים רק יחריפו אם ההליך לא ישתפר".

עוד בוואלה!

דיווח בארה"ב: סיוע לאוקראינה הותנה בחקירת ביידן; טראמפ: "לינץ'"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישת קבינט בבית הלבן, וושינגטון ארה"ב - ה-21 לאוקטוסר 2019. רויטרס
טוען שאינו מכיר את השגריר באוקראינה. טראמפ, אתמול/רויטרס

ביל טיילור הוא הדיפלומט האמריקני הבכיר ביותר בקייב, והוא סיפר ביום שלישי בעדותו כי טראמפ רצה ש"הכול", כולל הסיוע הצבאי לאוקראינה, יהיה קשור להתחייבות של הנהגת אוקראינה לחקור את הדמוקרטים, את הבחירות ב-2016 ואת חברת הגז שבה עבד בנו של ביידן. הוא הוסיף כי טראמפ רצה שזלנסקי יתחייב על כך בפומבי.

במהלך אתמול ניסה טראמפ להפחית מעוצמת חשיבות ההתפתחויות בחקירה שלו, וטען שהוא כלל לא מכיר את טיילור. עם יציאתו מהבית הלבן לפיטסבורג, הנשיא היה שקט באופן לא רגיל כשהיה בדרכו למסוק הנשיאותי "מרין 1".

במקביל, בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי נשיא אוקראינה אמר ליועציו הבכירים כבר אחרי ניצחונו בבחירות כי הוא חושש מלחץ של טראמפ לחקור את יריביו הדמוקרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully