וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי ביקר את העצורה הירדנית: "נחושה מאוד ומכחישה את האשמות נגדה"

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת ביקר את א-לבדי שנעצרה באוגוסט האחרון ושובתת רעב כבר 38 ימים. "יש לי עמדה פוליטית ואני לא אמורה לשלם עליה", אמרה לו. טיבי הוסיף כי "חלה הידרדרות במצבה הבריאותי". עמותת רופאים לזכויות אדם פנתה בדרישה לעבירה לאשפוז עד לסיום השביתה

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: שאול אדם

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ביקר היום (חמישי) את היבה א-לבדי, העצורה הירדנית ששובתת רעב, בבית המעצר "קישון". "היא נחושה מאוד בעמדתה כי מסרה הכול לחוקרים וכי כל ההאשמות כנגדה שקריות", אמר לאחר הביקור.

לדבריו א-לבדי, שנעצרה בחשד שהצטרפה לחולייה של חיזבאללה וארגון ירדני והגיעה במטרה לגייס סוכנים נוספים, אמרה לו "יש לי עמדה פוליטית אבל רק עמדה פוליטית, אני דבקה בה ולא אמורה לשלם מחיר עליה". לפני שנכנס הזכיר כי הוא לא רק ח"כ אלא גם רופא, ובתום הביקור ציין כי היא סובלת מחולשה ודקירות בחזה. זה היום ה-38 לשביתת הרעב שלה. מוקדם יותר ביקרה אצלה פעילת זכויות האדם עו"ד חנאן חטיב.

"חלה הידרדרות במצבה הבריאותי אך המורל שלה גבוה, היא בטוחה בצדקתה, מכחישה בתוקף את ההאשמות נגדה", אמר. "היא ממשיכה בשביתת הרעב שפתחה בה לפני 3 שבועות והיא מתעקשת להמשיך עד השחרור, ללא פשרות ללא התניות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היא ממשיכה בשביתת הרעב". ח"כ טיבי בביקור בכלא קישון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן הדגישה א-לבדי בפגישה עם ח"כ טיבי כי המעצר הינו מעצר שווא על רקע דעות פוליטיות שהיא לא מסתירה אותן, ולכן יש לשחרר אותה מיד. ח"כ טיבי הוסיף כי "תמיד הייתי נגד מעצרים מנהליים ויש לשחרר את שני האזרחים הירדנים העצורים א-לבדי ועבד אלרחמן מרעי".

עמותת רופאים לזכויות אדם פנתה לשירות בתי הסוהר ומשרד הבריאות בדרישה להעביר את א-לבדי באופן מיידי לאשפוז בבית חולים עד לסוף שביתת הרעב שלה, וזאת לצורך מעקב אחר מצבה הרפואי.

ברופאים לזכויות אדם טוענים שהמשך החזרתה בבית מעצר מסכן את חייה. בעמותה חוששים כי בשל היעדר אגף לנשים במרכז הרפואי של שב"ס (מר"ש) ברמלה, א-לבדי מוחזקת בבית מעצר קישון, שאינו ערוך, לטענתה, לטיפול בכלואים המצויים בשלבים מתקדמים של שביתת רעב, בשל מחסור באמצעים הרפואיים, מכשור רפואי מתאים וזמינות חלקית של הצוות הרפואי במקום. א-לבדי, נעצרה בחודש אוגוסט עם הגעתה מירדן על מנת להשתתף בחתונת קרובי משפחתה שהתקיימה בג'נין.

עוד בוואלה!

הוא היה המדובב המשטרתי הטוב בישראל. ואז המדינה "שרפה" אותו

לכתבה המלאה
הבה א-לבדי, אזרחית ירדנית הכלואה בישראל. אתר רשמי
"יש לשחרר את שני האזרחים הירדנים העצורים". א-לבדי/אתר רשמי

פעילת זכויות האדם, עו"ד חנאן חטיב, העובדת עם עו"ד רסלאן מחאג'נה, סניגורה של אל-לבדי, ביקרה אותה מוקדם יותר גם כן, כדי לשמוע ממנה על תנאי מעצרה. הביקור התקיים בחדר ביקורי עורכי דין לשם הביאו את העצירה. "דיברנו, עודדתי את רוחה ואפילו צחקנו קצת", סיפרה ח'טיב. אל-לבדי סיפרה לה שרופאי בית החולים "בני ציון" אמרו לה כי היא זקוקה לאשפוז אולם שיחררו אותה לשירות בתי הסוהר בלחץ השב"כ, שחשש מהשלכות ההפגנות שהחלו להתנהל מול בית החולים והעובדה שקומץ פעילות שלום אף הצליח להגיע אל תוך המחלקה הפנימית בה היא אושפזה.

עוד אמרה אל-לבדי כי בשב"ס ביקשו להחתים אותה על מסמך בו היא מסרבת לאשפוז, אבל שלהיפך, היא אמרה להם שהיא רוצה להתאשפז. ח'טיב אף היא מסרה כי מצבה הגופני ירוד, כי היא חלשה מאד, מרגישה עייפות, סובל מכאבי ראש וסחרחורת וכן דקירות בחזה. בנוסף לכך, אמרה כי היא מקבלת ויטמינים. היא הלינה שהשב"כ והשב"ס מגבילים את כמות עורכי הדין שיכולים לבקר אותה "ועושים תרגילים על מנת שלא נראה אותה". ח'טיב סיפרה לה כי גם הביקור שלה נקטע, אחרי שעה, בדיוק כשהוציאה מסמכים לוויתור על סודיות רפואיות להחתים אותה עליהם: "פתאום הם אמרו שהתחיל תרגיל חירום והביקור הסתיים".

"היא אמרה שהיא לא בעימות עם השב"כ ולא עם אף אחד אחר, ואמרה שאין לה שום עניין בזה", סיפרה ח'טיב, "היא אומרת שהעניין פשוט מאוד, שהיא לא עשתה שום דבר והיא מבקשת שנחזיר אותה הביתה. שאלתי אותה והיא חזרה גם בפני שהיא לא קשורה לשום ארגון טרור ולשום ארגון פוליטי. היא מקווה שהמדינה שלה תעשה את כל המאמצים האפשריים על מנת לשחרר אותה. היא אומרת שהיא סומכת על המדינה שלה. היא גם מודה לכל הפעילים שתומכים בה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חזרה שהיא לא קשורה לשום ארגון טרור ולשום ארגון פוליטי". טיבי בביקור אצל א-לבדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצרות של א-לבדי בישראל התחילו כשחצתה עם אמה את מעבר הגבול עם ירדן בגשר אלנבי, ב-20 באוגוסט. הן אמרו שבאו לביקור לחתונת בת דודתה בשכם. עם זאת, בשב"כ חושדים שלא מדובר בביקורים תמימים, אלא שהיא גויסה לחוליה משותפת של חיזבאללה וכוח קודס האיראני, והגיעה לישראל בשליחותם, בין היתר כדי לגייס לו סוכנים נוספים. היא כאמור מכחישה את המיוחס לה מכל וכל.

אמה ודודתה הורשו להיכנס לגדה, ואילו היא עוכבה במעבר ונעצרה. מאז, כבר 70 יום, היא עצורה בישראל. מגשר אלנבי היא הועברה למתקן שב"כ בפתח תקווה ובמשך 23 יום נמנע ממנה לראות עורך דין. סניגוריה מספרים על חקירות מאומצות וממושכות בתנאים קשים, בהן הופעל עליה לחץ פיזי ונפשי רב

בשירות בתי הסוהר בחרו שלא להגיב לטענות על תנאי מעצרה של א-לבדי. משב"כ נמסר לקונית כי "היבה א-לבדי נעצרה בתאריך 20 באוגוסט 2019 במעבר אלנבי לחקירת גורמי הביטחון, לנוכח חשד למעורבותה בעבירות ביטחוניות חמורות"..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully