וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחזרה לבית המעצר: האזרחית הירדנית השובתת רעב שוחררה מביה"ח

היבה א-לבדי קיבלה עירוי נוזלים בהסכמתה ושבה לבית המעצר קישון, שם היא מוחזקת מתוקף צו מנהלי נגדה. סנגורה הביע חשש כי שוחררה מבית החולים ממניעים זרים: "אפילו לא נתנו לי לראות אותה באשפוז". עורכי דינה מצפים שבית הדין הצבאי יפסוק בערר נגד מעצרה

עריכה:שאול אדם

שובתת הרעב הירדנית היבה א-לבדי הוחזרה היום (שלישי) לבית המעצר קישון, שם היא מוחזקת מתוקף צו מנהלי נגדה. זאת, לאחר שקיבלה עירוי נוזלים בהסכמתה ושוחררה מבית החולים בני ציון.

סנגורה, עורך הדין רסלאן מחאג'נה, אומר לוואלה! NEWS כי הוא מודאג ששחרורה מבית החולים נעשה ממניעים זרים. "אפילו לא נתנו לי לראות אותה באשפוז. הגעתי לבית החולים והמתנתי אתמול ארבע שעות במבואה עד שבסופו של דבר הודיעה לי קצינת האסירים של קישון כי לא תאפשר לי לבקר אותה שם".

עורכי הדין מצפים לבית הדין הצבאי לערעורים שיפסוק בערר שהגישו נגד מעצרה. בית הדין ממתין לחוות דעת רפואית אודות מצבה בטרם ייפסקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכימה לקבל עירוי נוזלים. א-לבדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

א-לבדי בת ה-32 נעצרה באוגוסט האחרון במעבר אלנבי, הנמצא מזרחית ליריחו, בחשד לעבירות ביטחוניות. אחרי כחודש של חקירות בהם נשאלה על קשריה עם חיזבאללה, החליט מפקד פיקוד מרכז להוציא לה צו מעצר מנהלי למשך כחצי שנה. א-לבדי, שהכחישה את החשדות נגדה, פתחה בשביתת רעב בעקבות הצו. בשב"כ ציינו כי נעצרה "לנוכח חשד למעורבותה בעבירות ביטחוניות חמורות".

בית המשפט הצבאי בעופר דן לפני כשבועיים בצו המעצר המנהלי ואישר אותו, לאחר דיון במעמד צד אחד עם נציגי שב"כ. בשבוע שעבר ערערה לבית הדין הצבאי לערעורים בטענה כי היה על בית המשפט לקבל את האפשרות של השבתה לירדן "שם מסוכנותה תאוין עד למינימום" ולבטל את צו מעצרה.

עוד בוואלה!

דקר למוות בחדר השינה: אישום נגד הצעיר שרצח את אביו בגן יבנה

לכתבה המלאה
תמיכה באזרחית הירדנית היבא אללבדי 28 באוקטובר 2019. אתר רשמי
מפגינים מחוץ לבית החולים בני ציון, אתמול/אתר רשמי

בערעור שהגיש עורך דינה לביטול הצו או לקיצורו, הוא ציין כי מרשתו נמצאת בצינוק בבידוד בבית המעצר קישון ומצבה הבריאותי מידרדר. "היא נמצאת בצינוק למשך 24 שעות ביממה, ללא אפשרות לראות אור יום או חושך הלילה. צינוק צר המצויד בארבע מצלמות אבטחה אשר עוקבות אחרי תנועותיה למשך 24 שעות ביממה, דבר אשר פוגע בפרטיותה", נכתב.

משרד החוץ הירדני ממשיך במאמציו לשחרר את א-לבדי ועצור נוסף שנמצא בארץ. השגריר הירדני בישראל ביקש דרך ערוצים דיפלומטיים, בפגישות ובמגעים רשמיים, והדגיש את הצורך לשחררם מידית ולאפשר את חזרתם המהירה לירדן.

הפגנה בקריאה לשחרור היבא א-לבדי, 29 באוקטובר 2019. אתר רשמי
מחאה לשחרורה של היבה א-לבדי בכניסה לבית המעצר קישון/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully