וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחית ירדנית, שעצורה זה חודשיים בחשד לעבירות ביטחוניות, שובתת רעב

הבה א-לבדי נעצרה במעבר אלנבי בחודש אוגוסט ועברה לחקירת שב"כ, בשל חשד למעורבותה "בעבירות ביטחוניות חמורות". בעמאן דורשים את שחרורה, ולפי עורכי דינה, מצבה מתדרדר בשל מחאתה על תנאי מעצרה

הבה א-לבדי, אזרחית ירדנית הכלואה בישראל. אתר רשמי
"סובלת ממצוקה נפשית". הבה א-לבדי/אתר רשמי

אזרחית ירדנית-פלסטינית, העצורה בישראל בצו מנהלי בחשד לעבירות ביטחוניות, שובתת רעב כבר יותר מ-20 ימים במחאה על תנאי החזקתה. הבה א-לבדי נעצרה באוגוסט האחרון במעבר אלנבי. מפקד פיקוד המרכז הוציא לה צו מעצר מנהלי למשך חצי שנה, ומהשב"כ נמסר כי היא נעצרה לנוכח חשד למעורבותה "בעבירות ביטחוניות חמורות".

אתמול אמר הארגון הפלסטיני לענייני אסירים ומשוחררים כי חלה התדרדרות במצבה של א-לבדי בת 32. לפי הארגון, היא שוהה בתנאי בידוד קשים בכלא ג'למה, שם ביקרה אותה עורכת דין מטעם הארגון.

עורכת הדין אמרה כי א-לבדי "סובלת ממצוקה נפשית, הפרעות בקצב הלב, סחרחורות, קושי בדיבור ותת משקל". לדבריה, היא מחרימה את מרפאות הכלא ולא מקבלת שום תמיכה או תוספות של מלחים. "היא כלואה בתא צר וחשוך, מלא רטיבות ופשפשים שבו ארבע מצלמות מעקב. הנהלת הכלא לא נותנת לה ציוד אישי והיא לובשת את אותם הבגדים כבר חודש", אמרה.

ביום ראשון השבוע, משרד החוץ הירדני אישר כי הוא ממשיך במאמציו הרגישים לשחרר את שני האזרחים הירדנים, היבה א-לבדי ועבד אל רחמן מרעי. השגריר הירדני בישראל ביקש דרך ערוצים דיפלומטיים, בפגישות ובמגעים רשמיים, הדגיש את הצורך לשחררם מידית ולאפשר את חזרתם המהירה לירדן. הוא שב על התנגדותה של ירדן למעצר המנהלי של שניהם והבהיר כי משרד החוץ בארצו נמצא במעקב יומיומי אחר המקרה. הוא הורה לשגרירות בתל אביב לבקרם מדי פעם, ובאמת באותו יום השגריר אכן ביקר אותם. הוא ראה כי הם מוחזקים בתנאים קשים וטען כי האחריות לשלומם מוטלת על שלטונות ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully