וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללא אור יום": האזרחית הירדנית שנעצרה ערערה על הצו המנהלי

היבה א-לבדי בת ה-32 פנתה לבית הדין הצבאי לערעורים בבקשה לקבל אפשרות לשוב לירדן. היא נעצרה באוגוסט האחרון בחשד לעבירות ביטחוניות חמורות, ושובתת רעב מאז צו המעצר המנהלי נגדה. "היא נמצאת בצינוק למשך 24 שעות ביממה", נכתב בבקשה מטעם עורך דינה

הבה א-לבדי, אזרחית ירדנית הכלואה בישראל. אתר רשמי
מבקשת השבתה לירדן. היבה א-לבדי/אתר רשמי

האזרחית הירדנית היבה א-לבדי, העצורה מנהלית מזה כחודשיים בארץ, ערערה היום (שלישי) לבית הדין הצבאי לערעורים, בטענה כי היה על בית המשפט לקבל את האפשרות של השבתה לירדן "שם מסוכנותה תאוין עד למינימום" ולבטל את צו מעצרה.

א-לבדי בת ה-32 נעצרה באוגוסט האחרון במעבר אלנבי, הנמצא מזרחית ליריחו, בחשד לעבירות ביטחוניות. לדברי עורך דינה רסלאן מחאג'נה, החשודה נעצרה כשהייתה בדרכה מירדן לחתונה של בת דודתה בשכם, ונמנעה ממנה האפשרות לפגוש עורך דין למשך 23 ימים.

אחרי כחודש של חקירות בהם נשאלה על קשריה עם חיזבאללה, החליט מפקד פיקוד מרכז להוציא לה צו מעצר מנהלי למשך כחצי שנה. א-לבדי ,שהכחישה את החשדות נגדה, פתחה בשביתת רעב בעקבות הצו. בשב"כ ציינו כי נעצרה "לנוכח חשד למעורבותה בעבירות ביטחוניות חמורות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוגעים בפרטיותה. העצורה הירדנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט הצבאי בעופר דן בשבוע שעבר בצו המעצר המנהלי ואישר אותו, לאחר דיון במעמד צד אחד עם נציגי שב"כ. בערעור שהגיש היום עורך דינה לביטול הצו או לקיצורו, הוא ציין כי מרשתו נמצאת בצינוק בבידוד בבית המעצר קישון ומצבה הבריאותי מידרדר. "היא נמצאת בצינוק למשך 24 שעות ביממה, ללא אפשרות לראות אור יום או חושך הלילה. צינוק צר המצויד בארבע מצלמות אבטחה אשר עוקבות אחרי תנועותיה למשך 24 שעות ביממה, דבר אשר פוגע בפרטיותה", נכתב.

עורך הדין ציין כי "מטרת המעצר המנהלי היא למנוע סכנה עתידית העלולה לנבוע מאדם לביטחון המדינה או הציבור", והוסיף כי צו המעצר המנהלי יהיה האמצעי האחרון שייעשה בו שימוש כש"אמצעים קיצוניים פחות אינם יעילים". עוד הוסיף כי משום כך יש להחזיר אותה לירדן, כשגורמי ביטחון יכולים למנוע ממנה לשוב לרשות הפלסטינית.

במהלך השבוע שעבר, משרד החוץ הירדני אישר כי הוא ממשיך במאמציו הרגישים לשחרר את א-לבדי ועצור נוסף שנמצא בארץ. השגריר הירדני בישראל ביקש דרך ערוצים דיפלומטיים, בפגישות ובמגעים רשמיים, והדגיש את הצורך לשחררם מידית ולאפשר את חזרתם המהירה לירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully