וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי האמריקנית שנאנסה בידי אל-בגדאדי: "שמחים שהאדם המרושע הלך"

הוריה של קיילה מולר שנהרגה בשבי דאעש ב-2015 בירכו על חיסולו של מנהיג הארגון, והביעו תקווה כי היא עדיין בחיים. לאחר ההכרזה על הצלחת המבצע, שנקרא על שם מולר, לחצו ההורים על טראמפ לסייע להם לקבל מידע נוסף עליה. "אנחנו חייבים למצוא אותה ולגלות מה קרה לה"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הוריה של קיילה מולר, עובדת הסיוע האמריקנית שנחטפה בסוריה ונהרגה בשבי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אמרו כי הם שמחים על חיסולו של אבו בכר אל-בגדאדי, שאותו כינו "אדם מרושע".

ארצות הברית קראה למבצע לחיסולו על שמה של קיילה, שמתה ב-2015 כשהייתה בת 26. היא נחטפה ב-2013 אחרי שיצאה מבית חולים של ארגון צדקה בחאלב. הוריה, קארל ומרשה, אמרו בריאיון לרשת NBC כי הם שוחחו ישירות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אחרי ההכרזה על מותו של אל-בגדאדי, ולחצו עליו לעזור להם לקבל מידע נוסף על בתם, כולל היכן היא נקברה.

קיילה ג'ין מולר, אזרחית ארצות הברית שמוחזקת בידי דאעש בתמונה שצולמה בשנת 2013 בזמן שהותה בסוריה. רויטרס
מתה בשבי דאעש בגיל 26. מולר/רויטרס

מולר הוחזקה בשבי במשך 18 חודשים, חלקם, לפי הדיווח, על ידי אל-בגדאדי עצמו שאנס אותה ואילץ אותה להתחתן איתו. ארצות הברית ניסתה לחלץ אותה ושבויים אחרים שהיו בידי דאעש ב-2014, אך לא הצליחה. משפחתה למדה על מותה בפברואר 2015, אולם עדיין לא ברור כיצד.

"קיילה הייתה אומרת שזה למען כולנו", אמרה אמה על חיסולו של מנהיג הארגון שגרם לסבל כה רב. "אני רוצה שאנשים יראו את האור בקיילה. בכזו אפלה, היה אור", אמרה.

ההורים אמרו כי יש להם תקווה קלושה שהיא עדיין בחיים. האב אמר כי הרשויות ביססו את קביעת מותה מהכרזות של דאעש ומתמונות. "החלטנו שזו המשימה שלנו, עד שהיא תהיה בבית אנחנו חייבים למצוא אותה ולגלות מה קרה לה", אמרה האם.

עוד בוואלה!

תיעוד: צוללת רוסית משגרת טיל למרחק של אלפי קילומטרים

לכתבה המלאה
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, 29 אפריל 2019. עיבוד תמונה
"אדם מרושע". אל-בגדאדי/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully