וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול אל-בגדאדי: כוננות גבוהה בעולם מחשש לפיגועי נקמה של דאעש

ארה"ב אמרה כי היא פועלת "ברמת כוננות מוגברת", אחרי המבצע שבו חוסל מנהיג ארגון הטרור. בצרפת הונחו מפקדי המחוזות במשטרה להגביר ערנות באירועים ציבוריים, ובריטניה הגבירה מעקב אחרי פעילים קיצוניים. הכורדים בסוריה חוששים ממהומות בבתי הכלא של אסירי דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מדינות רבות ברחבי העולם העלו את הכוננות שלהן מחשש שתומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) יבקשו לנקום על חיסלו של המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי במבצע מיוחד של ארצות הברית.

בוושינגטון, המשרד לביטחון המולדת אמר כי הוא "פועלת ברמת כוננות מוגברת". דובר המשרד אמר לרשת ABC "כי הכוננות הביטחונית שלנו תישאר גמישה, ונמשיך להגיב ולהכיל את האיום המתפתח".

באירופה, שזועזעה מכמה מתקפות טרור קטלניות של דאעש בשנים האחרונות, נערכים גם כן לאפשרות של נקמה.

"האצת התעמולה הג'יהאדיסטית אחרי מותו, שעשויה לכלול קריאות לנקמה, דורשת דריכות מקסימלית, במיוחד באירועים ציבוריים שיתקיימו בימים הקרובים באזורים שלכם", כתב שר הפנים של צרפת, כריסטוף קסטנר, לראשי מחוזות המשטרה, במכתב שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.. אחד הפיגועים הקטלניים ביותר של דאעש היה בפריז, בנובמבר 2015, כש-150 איש נרצחו.

בבריטניה, רשת סקיי ניוז דיווחה כי גורמי ביטחון הגבירו את המעקב אחרי פעילים אסלאמסטיים קיצוניים, לאור האזהרות מפני מתקפות נקם.

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, 29 אפריל 2019. עיבוד תמונה
תומכיו עשויים לנקום על חיסולו. אל-בגדאדי/עיבוד תמונה

גם במזרח התיכון צופים שדאעש ינסה לנקום את חיסולו של אל-בגדאדי, שהיה הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם. גורמים מצריים אמרו כי הם הגבירו את האבטחה ברחבי המדינה שסובלת מפיגועים של שלוחת הארגון בחצי האי סיני.

הכוחות הכורדיים בסוריה, שסייעו לצבא ארצות הברית באיתורו של אל-בגדאדי במקום מסתורו באידליב, הידקו את השמירה על בתי הכלא שבהם מוחזקים אלפי לוחמי דאעש, בהם אזרחים זרים.
גורם בשירותי ביטחון הפנים הכורדיים אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הכוחות נמצאים "בכוננות גבוהה" לקראת אפשרות של מהומות או מתקפות נגד סוהרים בבתי הכלא ובמחנות העקורים בצפון-מזרח סוריה. גורם כורדי אחר התעקש כי למרות המתקפה הטורקית, הכוחות עדיין יכולים לשמור על בתי הכלא. שני הגורמים שמרו על עילום שם.

באחד ממחנות העקורים מוחזקים כ-70 אלף איש, רובם נשים וילדים של לוחמי דאעש. בנוסף לכך, יותר מעשרת אלפים אסירים, בהם 2,000 אזרחים זרים, מוחזקים במתקני מעצר.

עוד בוואלה!

בסוף, היו אלו התחתונים המשומשים של אל-בגדאדי שהפילו אותו

לכתבה המלאה
מצטלמים סלפי בזמן שהנשיא טראמפ נותן בבית הלבן הצהרה דרמטית על חיסולו של אל-בגדאדי. רויטרס
עוברי אורח מחוץ לבית הלבן בעת הצהרת טראמפ על חיסול אל-בגדאדי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully