וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף, היו אלו התחתונים המשומשים של אל-בגדאדי שהפילו אותו

מפקד הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בהובלת הכורדיים, מזלום עבאדי, אמר בריאיון לרשת NBC כי בחזקת בעלי הברית של ארה"ב היה מידע מהותי, מאחד מאנשי המעגל הפנימי של מנהיג דאעש. לדבריו, הגורם ידע למפות היטב את מתחמו של אל-בגדאדי, כולל מספר השומרים ותכנית המנהור

צילום: רויטרס, צילום סטילס: AP, עריכה: עמית שמחה

הכוחות הכורדיים בסוריה סיפקו לארצות הברית מידע חיוני שהוביל לחיסולו של מנהיג ארגון מנהיג "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי - כך אמר אתמול (שני) מפקד הכוחות, גנרל מזלום עבדי. בין המידע שהועבר היו תחתונים משומשים של הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם, שסייעו לבדיקות ה-DNA.

בריאיון לרשת NBC, אמר הגנרל הכורדי כי לכוחותיו היה מקור עמוק בשורות המעגל הפנימי של אל-בגדאדי, שתיאר בפירוט של חדר אחר חדר את המתחם שבו הסתתר מנהיג דאעש בצפון סוריה, כולל מספר השומרים ומתאר הקומות והמנהרות. לדבריו, גורמי המודיעין הכורדיים שניהלו את המקור העבירו את המידע לכוחות האמריקניים, שקיבלו הבנה טובה יותר בנוגע למקום המסתור שלו לפני שתקפו אותו. הוא ציין כי המקור היה בשטח בזמן המתקפה, ועזב יחד עם הכוחות האמריקניים אחרי החיסול.

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאעש, 29 אפריל 2019. עיבוד תמונה
המקור של הכורדים היה במתחם בעת המבצע. אל-בגדאדי/עיבוד תמונה

אותו מקור הוכיח לשירותי המודיעין האמריקניים שיש לו גישה ישירה לאל-בגדאדי במהלך הקיץ האחרון, כשהעביר את תחתוניו המשומשים של מנהיג דאעש ודגימה מדמו. במהלך בדיקות שנעשו התבהר שאכן הם תואמים את ה-DNA של אל-בגדאדי, והמודיעין האמריקני האיץ את המצוד אחריו.

המעורבות של הכורדים במבצע החשאי התבהרה על רקע הביקורת שהופנתה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבחר להסיג את הכוחות האמריקניים מצפון-מזרח סוריה בתחילת החודש, ולאפשר לטורקיה לצאת למבצע נגד הכורדים. ביום ראשון הודה טראמפ לכורדים בסוריה על חלקם בהעברת "מידע מסוים שהתברר כשימושי".

עבדי, שמכונה גם כובאני, שיבח את הפשיטה ביום ראשון, והוסיף כי היה שיתוף פעולה מודיעני על הקרקע ומעקב מדויק במשך חמישה חודשים. "תודה לכל מי שהשתתף במשימה הנהדרת הזו", הוא כתב בטוויטר, בציוץ שבו תייג גם את טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully