וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דבריו על רצח רבין: המרצה מבר אילן זומן לשימוע באוניברסיטה

אוניברסיטת בר אילן זימנה את ד"ר קידר לוועדת המשמעת, אחרי שאמר בהפגנה כי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה לשעבר. כמו כן, הוא הושעה מייצוג רשמי של האוניברסיטה בכנסים בחו"ל. "הנהלת האוניברסיטה מגנה בכל תוקף", נמסר

עריכה: עמית שמחה

המרצה ד"ר מוטי קידר זומן היום (רביעי) לוועדת המשמעת באוניברסיטת בר אילן בעקבות דבריו בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, לפיהם יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. כמו כן, ד"ר קידר הושעה מייצוג רשמי של האוניברסיטה בכנסים בחו"ל.

מוקדם יותר, גינתה הנהלת האוניברסיטה את דבריו של ד"ר קידר ומסרה כי "הנהלת אוניברסיטת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית".

מרדכי קידר. מרץ 2017. ראובן קסטרו
ד"ר קידר/ראובן קסטרו

קידר היה אחד מהנואמים בהפגנה שנערכה אתמול בכיכר גורן בפתח תקווה, לקראת העצרת לציון הרצח שתיערך במוצאי שבת. "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו זה י"ר. לא יצחק רבין. י"ר. מי שעמד מאחורי העניין הזה, כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו. אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין".

לקול התשואות שלהן הוא זכה מקהל, הוסיף קידר כי "הגיע הזמן, 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי - בר אילן - מוכפשת, שכולנו מכפישים, בגלל מה שלא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד. גבירותיי ורבותיי, מכאן לחקירה האמיתית על רצח רבין".

עוד בוואלה!

ישראל לקהילה הבינלאומית: התנו את הסיוע ללבנון בטיפול בטילי חיזבאללה

לכתבה המלאה
מכתב הגינוי של אונבירסטית בר אילן כנגד דבריו של מרדכי קידר. אתר רשמי
מכתב הגינוי של אוניברסיטת בר אילן כנגד דבריו של ד"ר מרדכי קידר/אתר רשמי

בתגובה לדברים, מסר נתניהו כי הוא "מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין". ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), שהשתתף בהפגנה, אמר כי מדובר ב"קונספירציות שפוגעות ברגשותיו של מרבית העם בנושא הזה, מקומן לא בהפגנה נגד הדיקטטורה המשפטית". קרעי הוסיף כי "יגאל עמיר הודה והורשע בבית משפט ברצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ומעולם לא הביע חרטה על כך. אם יש למישהו ראיות חדשות הוא יכול להעלות אותן בפני הגורמים הרלבנטיים".

להפגנה בכיכר גורן הגיעו כאלף פעילי ימין. המשתתפים קראו קריאות בין השאר נגד פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליטה ליאת בן ארי ואחזו שלטים שעליהם הכיתוב "העם דורש צדק משפטי". קרעי הסביר כי הוא הגיע להפגנה "כדי לתמוך באזרחים הנפלאים שהגיעו לתמוך בשלטון החוק ובמדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". הוא הוסיף כי "דמוקרטיה אמיתית ולא כזו הנשלטת על ידי פקידים שרודפים נבחרי ציבור בעזרת ברית מושחתת עם התקשורת ומנסים להפיל ראש ממשלה מכהן".

הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו בכיכר גורן בפתח תקווה מול בית היועמ"ש ב-12 באוקטובר 2019. לירן לוי, אתר רשמי
הפגנת התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו בכיכר גורן פתח תקווה, אתמול/אתר רשמי, לירן לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully