וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר בבית הלבן טוען כי פרטים הושמטו מתמליל שיחת טראמפ-זלנסקי

כפי שפורסם בניו יורק טיימס, מומחה במועצה לביטחון לאומי העיד בפני חוקרי הההדחה של טראמפ כי בתמלול השיחה בינו לבין זלנסקי נעשו השמטות מכוונות. לדבריו, הוסרו חלקים בהם טראמפ מתייחס להקלטות מצד ביידן, כמו גם דברי זלנסקי על חברת האנרגיה בו עבד בנו של ביידן

צילום: רויטרס,עריכה:שאול אדם

לוטננט אלכסנדר וינדמן, מומחה בכיר לאוקראינה במועצה לביטחון לאומי בארצות הברית, אמר אתמול (שלישי) לחוקרי הליך ההדחה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי מתמליל השיחה בין טראמפ לנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הושמטו פרטים חשודים - כך עולה מדיווח של הניו יורק טיימס. וינדמן אמר כי ניסיונותיו להכניס אותם חזרה לתמליל לא צלחו. על פי המומחה, ההשמטות כללו את טענתו של טראמפ על קיומן של הקלטות של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, בו הוא מדבר על השחיתות באוקראינה, כמו גם איזכור מפורש בידי זלנסקי של חברת האנרגיה בה עבד בנו של ביידן, האנטר.

וינדמן, שהופיע בגבעת הקפיטול כשהוא לבוש במדי הצבא, ועליהם מדליות צבאיות, אמר לחוקרים כי הוא ניסה לשנות את התמליל ששוחזר על ידי צוות הבית הלבן, זאת בכדי לשקף את המחדלים. לדבריו, חלק מעריכותיו הצליחו, אך שני האזכורים בהן נקב לא עשו דרכן לתמלול המתוקן.

לוטננט אלכסנדר וידמן, מומחה אוקראינה במועצה לביטחון לאומי מגיע למתן העדות שלו בפני הקונגרס - ה-29 לאוקטובר 2019. רויטרס
וידמן מגיע למתן העדות שלו בפני הקונגרס. אתמול/רויטרס

המומחה לא ציין מניע לשחזור התמלול, אולם עדותו עשויה לגרום לחוקרים לשאול שאלות נוספות בדבר התנהלותם של גורמים רשמיים בשיחה, כולל שינויי התמלול וההחלטה לבצע אותם במערכת המחשבים המסווגת בבית הלבן, כמו גם האם המהלכים הללו נועדו להסתיר פרטים מעוררי מחלוקת בשיחה.

לדברי הניו יורק טיימס, הביטויים אינם משנים באופן מהותי את הבנת המחוקקים את השיחה, עליה דווח לראשונה על ידי גורם אלמוני מה- CIA, מה שאפשר את פתיחת חקירת ההדחה. זאת, בעיקר משום שקיימות דוגמאות רבות אחרות לכך שטראמפ מתייחס לתיאוריות קונספירציה הקשורות באוקראינה, ומבקש חקירות של משפחת ביידן. עם זאת, עדותו של וינדמן עשויה לפתור תעלומה שעלתה מן השיחה: מה בדיוק הסירו עוזריו של טראמפ מהתמלול, בו נראו חורים שהצביעו על מילים שהושמטו?

עדותו של וינדמן נמשכה שעות, בה חזר ואמר כי הוא "לא חשב שזה ראוי" שטראמפ יבקש מזלנסקי לחקור את יריבו הפוליטי, כמו גם כיצד פקידי הבית הלבן נאלצו להתמודד עם ההשלכות של השיחה הבעייתית, לדבריו.

עוד בוואלה!

עתיד לא ידוע: בחיזבאללה חוששים שהתפטרות אל-חרירי תוביל לכאוס

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בניו יורק, ארה"ב, 25.09.19. רויטרס
הושמט החלק בו שוחחו על הקלטות של ביידן על השחיתות באוקראינה. טראמפ וזלנסקי בפגישתם בניו יורק, ספטמבר/רויטרס

בשבוע שעבר התפרצו כמה חברי קונגרס רפובליקנים לדיון סגור במסגרת הליך ההדחה נגד טראמפ, לקראת תחילתה של עדות מפתח בפרשת אוקראינה-גייט. קבוצת המחוקקים מבית הנבחרים קראה "תנו לנו להיכנס" והתפרצה לחדר מאובטח שבו עמדה לאורה קופר, בכירה בפנטגון האחראית על מדיניות אוקראינה, למסור את עדותה.

הכאוס בגבעת הקפיטול הפסיק באופן זמני את השימוע של קופר בפני שלוש ועדות של הדמוקרטים המנהלות את הליך ההדחה נגד הנשיא, שנפתח בעקבות שיחת הטלפון שלו עם זלנסקי. הם שיתפו בטוויטר את מה שמתרחש בשטח דרך הטלפונים הסלולריים שלהם, שאותם אסור היה להכניס לאזור זה. בין היתר, הם החליפו צעקות עם חברי הוועדות בהובלת הדמוקרטים.

סיוע צבאי בתמורה לחקירת ביידן

בשבוע שעבר העיד שגריר ארצות הברית באוקראינה לשעבר, וויליאם טיילור ג'וניור, במסגרת הצהרה לוועידת ההדחה בקונגרס, כי טראמפ התנה בפני זלנסקי את שחרור הסיוע הצבאי למדינתו, בהצהרה פומבית מצדו שיחקור את ג'ו ביידן. עדות זו של טיילור, שניתנה בפניי חוקרי פרשת "אוקראינה גייט", ערערה את הכחשותיו של הנשיא כי השתמש בכוחו ובמעמדו בכדי להשיג רווח פוליטי, ובייחוד כי השהה את הסיוע לאוקראינה כמנוף לחץ על זלנסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully