וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים בארה"ב הכיר בשואת העם הארמני; טורקיה: "החלטה מבישה"

30.10.2019 / 0:35

ההחלטה להכיר בהרג של 1.5 מיליון ארמנים כרצח עם, התקבלה כמעט פה אחד, ברוב של 405 מול 11. ההחלטה עלולה להחריף את היחסים עם טורקיה, שהספיקה לגנותה: "היא בטלה ומבוטלת עבורנו". בית הנבחרים גם הפציר בטראמפ להטיל סנקציות על אנקרה בשל המתקפה נגד הכורדים בסוריה

צילום: רויטרס

בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע אתמול (שלישי) בעד ההחלטה שתכיר ברצח ההמוני של 1.5 מיליון ארמנים לפני כמאה שנה - כרצח עם. ההצבעה הסמלית, אך ההיסטורית, צפויה לגרום למתיחות עם טורקיה. בית הנבחרים, הנמצא בשליטת הדמוקרטים, הצביע ברוב של 405 בעד ההחלטה, מול 11 שהתנגדו לה, ובכך נקבע כי הנצחת רצח העם הארמני על ידי האימפריה העות'מאנית בשנים 1915-1923, היא מדיניות רשמית.

בתגובה להחלטה, אמר שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושאולו, כי אנקרה מגנה אותה, וכינה אותה "החלטה מבישה". בציוץ בטוויטר כתב צ'בושאולו כי החלטת בית הנבחרים באה כנקמה על פעולותיה של טורקיה בצפון סוריה. "חוגים שיחשבו כי זו הדרך לנקמה - טועים. ההחלטה המבישה בקרב אלה המנצלים את ההיסטוריה בפוליטיקה, בטלה ומבוטלת עבור ממשלתנו ואנשינו".

קיר זיכרון בבירת ארמניה, ירוואן, לזכר הרוגי שואת הארמנים. AP
קיר זיכרון לזכר הרוגי שואת הארמנים, בירוואן, בירת ארמניה/AP

בנוסף לכך, הצביע לאחר מכן בית הנבחרים בעד ההחלטה הקוראת לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להטיל סנקציות ומגבלות אחרות על טורקיה ועל גורמים רשמיים במדינה, בגלל מתקפתה בצפון סוריה נגד הכוחות הכורדיים.

חברי הבית הצביעו 403-16 בעד החקיקה, כחלק מהמאמץ של הדמוקרטים ורבים מחברי הקונגרס הרפובליקנים ללחוץ על ממשלתו של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לשים קץ למתקפה הטורקית נגד הכורדים בצפון סוריה, שכוחותיהם סייעו לארצות הברית במלחמתם נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עם זאת, לא ברור אם ההחלטה תעבור בסנאט, שנשלט על ידי הרפובליקנים.

עוד בוואלה!

עתיד לא ידוע: בחיזבאללה חוששים שהתפטרות אל-חרירי תוביל לכאוס

לכתבה המלאה
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו, מקבילו האיראני מוחמד זריף ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב לאחר ועידה משותפת בז'נבה. רויטרס
צ'בושאולו עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, בוועדיה בז'נבה. אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully