וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: 36 שנות מאסר לצעיר שהורשע ברצח ואונס איה מסארווה

29.10.2019 / 10:56

בית משפט גזר על קודי הרמן בן ה-20 את עונש המאסר, וקבע כי ירצה לפחות 30 שנה מאחורי הסורגים. הוריה של הצעירה הישראלית הגיעו למקום, קרוב לשנה לאחר שנרצחה ונאנסה בדרך חזרה הביתה מבילוי עם חברים. "שום עונש בעולם לא ישיב לנו את איה שלנו"

צילום: 10NEWS FIEST, עריכה: אסף דרורי

בית משפט באוסטרליה גזר היום (שלישי) 36 שנות מאסר על קודי הרמן בן ה-20, שרצח ואנס את הישראלית איה מסארווה בתחנת רכבת במלבורן בחודש ינואר האחרון. משפחתה של הצעירה בת ה-22 מבאקה אל-גרבייה הגיעה אל בית המשפט במלבורן, שקבע כי הרמן ירצה לפחות 30 שנה מאחורי הסורגים.

"לא הייתה לה הזדמנות להתחמק או לברוח", אמרה השופטת אליזבת הולינגוורת'. הרמן הודה שהכה את מסאוורה בצינור ברזל, תקף אותה מינית והעלה אותה באש בתקיפה המחרידה. "תקפת אותה בכוונה ברורה להרוג אותה", אמרה לו השופטת במהלך שעה ארוכה בה קראה את גזר הדין. היא תיארה את התקיפה כ"לא מתוחכמת, מזדמנת" והוסיפה כי לתקיפה לא גרמה כל התגרות מוקדמת.

השופטת הבהירה כי "זו הייתה תקיפה פראית עם נשק פשוט אך יעיל, שמיד הותיר אותה חסרת הכרה". היא ציינה כי מסארווה "הייתה לבדה, קטנת קומה שלא חשדה בדבר". הולינגוורת' פנתה להרמן ואמרה: "ניסית להשמיד את הראיות... התייחסות לגופה בצורה זו הראתה זלזול מוחלט בכבודה".

איה מסרוואה, אשר גופתה נמצאה באוסטרליה. אתר רשמי
הותקפה בעת ששוחחה עם אחותה. מסארווה/אתר רשמי

לאחר גזר הדין מסר לוואלה! NEWS דודה של איה, עבד מסארווה, כי "שום עונש בעולם לא ישיב לנו את איה שלנו ואנחנו לא מייחסים למה שקורה עם המנוול הזה כל משמעות. את הנזק והאובדן שלנו כבר ספגנו". עוד הוסיף הדוד כי "הוא (הרוצח) והעונש שלו והגורל שלו זניחים עבורנו במשפחה. לא מעניין אותנו ולא רוצים להתעסק בזה".

אביה של מסארווה, סעיד, אמר לכלי תקשורת אוסטרליים כי הוא לא רוצה להתמקד במספר השנים שנגזרו, ושלא היה יכול להישיר מבט אל רוצח בתו. עם זאת, ביקש לשלוח מסר לממשלה האוסטרלית להשתפר בהגנה על האזרחים ובעיקר על נשים.

"הכאב בפנים גדול מאוד, שום דבר לא יכול לכסות על זה", אמר סעיד תוך שהוא ממרר בבכי. "היא הייתה שמחה, היא היתיה חיובית, היא אהבה את החיים, היא אהבה לעזור לכל אחד, היא הביטה באנשים בלי קשר לאיזו דת, לאום או מדינה או חשיבה. הביטה בכולם בגובה העיניים. זו הייתה איה. היא אהבה את כל האנשים, את כל בני האנוש, לא משנה היכן ומתי. כך אני רוצה שתיזכר איה".

עוד בוואלה!

בסוף, היו אלו התחתונים המשומשים של אל-בגדאדי שהפילו אותו

לכתבה המלאה

מסארווה נרצחה בדרכה הביתה אחרי ערב שבו בילתה עם חבריה. בעת התקיפה קיימה שיחת וידיאו עם אחותה - שנקטעה בפתאומיות. זמן קצר לאחר מכן נמצאה גופתה בשיחים, בסמוך לתחנת הרכבת. "אחותה שמעה את הרעש שלה נופלת, את הטלפון נופל וכן קולות של אלימות", אמר החוקר אנדרו סטמפר, שהגדיר את המקרה כ"תקיפה מחרידה נגד צעירה חפה מפשע".

הרמן, ראפר אבוריג'יני, נעצר שלושה ימים לאחר הרצח בפארק קטן בפרבר גרינסבורו, מרחק נסיעה קצרה משכונת באנדורה בה נרצחה מסארווה. לאחר מעצרו הוא הודה ברצח ובאונס.

קודי הרמן שחשוד באונס ורצח איה מסארווה באוסטרליה. פייסבוק, צילום מסך
ירצה לפחות 30 שנות מאסר. קודי הרמן/צילום מסך, פייסבוק

מסארווה הגיעה למלבורן חמישה חודשים לפני הרצח והתגוררה במעונות הסטודנטים, סמוך למקום בו נמצאה גופתה. האוניברסיטה שבה למדה מסארווה הודיעה כי היא "מזועזעת ועצובה" ממותה. "אוניברסיטת לה טרוב מחויבת ליצירת אווירה לימודית בטוחה", נמסר. "באנחנו מקיימים מגוון של פעילויות בקמפוס לשיפור הביטחון האישי והפיזי. אנחנו מחויבים להמשיך לעבוד בצמוד לכל הרשויות הרלוונטיות".

אביה, סעיד, סיפר כי "היא הייתה בחורה מיוחדת. כל הזמן היא חשבה חיובי, הייתה שמחה. היא הייתה יכולה להפוך כל סיטואציה לשמחה ומצחיקה. היא חברותית מאוד ומנסה לעשות הכול בדרך הכי טובה שאפשר".

(עדכון ראשון: 08:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully