וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: נעצר חשוד במעורבות ברצח הישראלית במלבורן

יואב איתיאל וסוכנויות הידיעות

18.1.2019 / 12:24

הצעיר נעצר במרחק של כעשרה קילומטרים מהמקום בו נרצחה איה מסראווה בת ה-22. כמאה מטר מזירת הרצח נמצאו כובע וחולצה, שמשטרת מלבורן מאמינה שישמשו מפתח לפתרון התעלומה. דודה סיפר כי "המשפחה קיוותה שהגופה תשוחרר היום, אך יש עיכוב ולא ניתן לדעת מתי היא תשוחרר"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

צעיר בן 20 נעצר בחשד למעורבות ברצח הסטודנטית הישראלית איה מסראווה במלבורן שבאוסטרליה - כך מסרו הרשויות בעיר. על פי הדיווח ברשת CNN, החשוד נעצר בגרינסבורו, פרבר של מלבורן המרוחק כעשרה קילומטרים מהמקום בו נמצאה גופתה של מסראווה - תחנת הרכבת שבבנדורה - על ידי עובר אורח.

כמאה מטר מזירת הרצח נמצאו כובע וחולצה, שמשטרת מלבורן מאמינה כי ישמשו מפתח לפתרון התעלומה. המשטרה שחררה תמונות של פרטי הלבוש יחד עם תמונה של מסארווה כפי שנקלטה במצלמות האבטחה באותו בלילה, מתוך תקווה כי הציבור יזהה אותם.

מסראווה, בת 22 מבאקה אל-גרבייה, ניהלה בעת התקיפה מסראווה שיחת וידיאו עם אחותה - שנקטעה בפתאומיות. "אחותה שמעה את הרעש שלה נופלת, את הטלפון נופל וכן קולות של אלימות", אמר החוקר אנדרו סטמפר, שהגדיר את המקרה כ"תקיפה מחרידה נגד צעירה חפה מפשע". לדברי המשטרה, מסראווה "הותקפה קשות" והיא נמצאה כשהיא ערומה למחצה בשיחים.

לקריאה נוספת
"תקיפה מחרידה": התיעוד האחרון של הישראלית שנרצחה באוסטרליה
גופת ישראלית נמצאה בתחנת רכבת באוסטרליה; חשד שנרצחה

איה מסרוואה, אשר גופתה נמצאה באוסטרליה. אתר רשמי
"תקיפה מחרידה נגד צעירה חפה מפשע". איה מסראווה/אתר רשמי

אביה של איה, סעיד, שמע על האסון בעת שהותו בסין, לקח טיסה למלבורן ונמצא כעת במלון בעיר. "אני עצוב בגלל שזה המקום האחרון בו הייתה בתי", אמר לתקשורת באוסטרליה. האב הוסיף כי "רצינו עוד זמן איתה, אך מישהו החליט שכך לא יהיה".

"על העצור אנחנו יודעים בדיוק מה שיודעים כולם, מהתקשורת", אמר לוואלה! NEWS דודה של מסראווה, עבד כיתאני, לאחר שסיים שיחת עדכון עם אביה של אחייניתו במלבורן, "אנחנו יודעים שהחקירה בעיצומה ושכנראה היא מתקדמת ושבינתיים שחרור גופתה מתעכב. לכולנו המצב הזה קשה. להתמודד עם המוות שלה, עם זה שהיה רצח וגם עם זה שאין הלוויה". הדוד הוסיף כי המשפחה קיוותה שהגופה תשוחרר היום, אך יש עיכוב נוסף, ולא ניתן לדעת מתי היא תשוחרר.

בהמשך, הדוד מסר כי משרד החוץ בקשר עם המשפחה בארץ וקונסול של ישראל באוסטרליה בקשר ישיר עם האבא שם. אולם, כיתאני סיפר כי המשפחה טרם קיבלה עדכון ממשלת אוסטרליה או משגרירות אוסטרליה בישראל.

עוד באותו נושא

"תקיפה מחרידה": התיעוד האחרון של הישראלית שנרצחה באוסטרליה

לכתבה המלאה
כובע וחולצה שנמצאו בזירת הרצח של איה מסארווה שנרצחה באוסטרליה כפי שנקלטה במצלמות אבטחה, 17 בינואר 2019. משטרת ויקטוריה, אוסטרליה, אתר רשמי
כובע וחולצה שנמצאו בזירת הרצח של איה מסארווה/אתר רשמי, משטרת ויקטוריה, אוסטרליה

בנוסף לכך, אמר כי "הרשויות לא משחררות הרבה נתונים. יש להן את מערכת השיקולים שלהם. אנחנו מתרשמים שהתושבים שם משתפים פעולה עם המשטרה ברצון. שם מבקשים מהתושבים לעזור והם מגיעים עם ראיות רבות". עוד סיפר כיתאני כי שמע מאביה של איה על "אבל בעיר בה התרחש הרצח ובאוניברסיטה בה היא לומדת" וכי "יש שם הרבה מודעות למה שקרה".

משפחת מסארווה עברה להתגורר בסין לפני עשור למטרת עבודה. בבאקה אל-גרבייה קיבלו בהלם את הידיעה על מותה. בבית הספר אל-קאסמי צילמו בעבר סרט תיעודי שצולם בין באקה לסין בשם "גשר לסין", שאיה הייתה הכוכבת שלו, והוא סיפר על הסטודנטית ועל מסלול חייה.

מסראווה הגיעה למלבורן לפני חמישה חדשים והתגוררה במעונות הסטודנטים, סמוך למקום בו נמצאה גופתה. האוניברסיטה שבה למדה מסראווה הודיעה כי היא "מזועזעת ועצובה" ממותה. "אוניברסיטת לה טרוב מחויבת ליצירת אווירה לימודית בטוחה", נמסר. "באנחנו מקיימים מגוון של פעילויות בקמפוס לשיפור הביטחון האישי והפיזי. אנחנו מחויבים להמשיך לעבוד בצמוד לכל הרשויות הרלוונטיות".

עדכון ראשון: (06:39)

הסרט "גשר לסין" בו מופיעה איה מסראווה

צילום: בית הספר אלקאסמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully