וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו איה מסראווה": אישום נגד רוצח הישראלית באוסטרליה

סוכנויות הידיעות ויואב איתיאל

19.1.2019 / 11:31

כתב אישום הוגש הצעיר מגרינסבורו שנעצר בחשד לרצח ולאונס איה מסראווה בתחנת רכבת במלבורן. תושבי האזור ערכו אירוע זיכרון שקט לזכרה של איה, בהשתתפות אביה, וגם בישראל צפויה להתקיים עצרת המונים בעיר הולדתה באקה אל-גרבייה. "הייתה בחורה מיוחדת ושמחה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

כתב אישום הוגש היום (שבת) באוסטרליה נגד קודי הרמן שנעצר אתמול בחשד לרצח הישראלית איה מסראווה. הרמן, צעיר בן 20 מגרינסבורו שעל פי דיווחים בתקשורת המקומית עובד כראפר, מואשם באונס ורצח, שלושה ימים אחרי שנמצאה גופתה של מסראווה בשיחים סמוך לתחנת רכבת למלבורן.

מסראווה נהרגה בדרכה הביתה אחרי ערב שבו בילתה עם חבריה. בעת התקיפה מסראווה שיחת וידיאו עם אחותה - שנקטעה בפתאומיות. "אחותה שמעה את הרעש שלה נופלת, את הטלפון נופל וכן קולות של אלימות", אמר החוקר אנדרו סטמפר, שהגדיר את המקרה כ"תקיפה מחרידה נגד צעירה חפה מפשע".

אתמול השתתפו מאות מתושבי האזור, שנחשב לאחד מהבטוחים ביותר בעולם, בעצרת שקטה שנערכה לזכרה של מסראווה. המשתתפים - שרבים מהם לא הכירו את איה באופן אישי - הגיעו למרגלות בניין הפרלמנט של מדינת המחוז ויקטוריה, ללא מוזיקה או נאומים, וזאת על מנת להביע סולידריות עם הטרגדיה שלה. "כשאני רואה כאן אנשים, המון אנשים, תומכים בנו ונותנים לנו תחושה טובה לגבי אוסטרליה והקהילה המקומית, אנחנו מעריכים אותם אחד-אחד", אמר אביה של הנרצחת, שהשתתף בעצרת.

עוד בנושא:
"תקיפה מחרידה": התיעוד האחרון של הישראלית שנרצחה באוסטרליה

איה מסרוואה, אשר גופתה נמצאה באוסטרליה. אתר רשמי
"הפכה כל סיטואציה לשמחה". איה מסראווה/אתר רשמי

האב סיפר על איה כי "היא הייתה בחורה מיוחדת. כל הזמן היא חשבה חיובי, הייתה שמחה. היא הייתה יכולה להפוך כל סיטואציה לשמחה ומצחיקה. היא חברותית מאוד ומנסה לעשות הכול בדרך הכי טובה שאפשר".

עוד באותו היום נערכה מחווה גם באוניברסיטת לה טרוב, שבה למדה מסראווה. אחת הסטודנטיות אמרה לרשת 9News האוסטרלית: "שום דבר כזה לא צריך לקרות. היא הייתה צריכה לחזור הביתה בביטחון".

בנוסף לאירועים אלה, תחנת הרכבת שבה נרצחה מסראווה תתמלא בוורדים - הפרחים האהובים על איה. "כולנו איה", אמרה אסיל, אישה פלסטינית שהשתתפה בעצרת. "זה יכול לקרות לכולנו. אנחנו לא רוצים לאבד עוד 'איות'".

עוד באותו נושא

אוסטרליה: נעצר חשוד במעורבות ברצח הישראלית במלבורן

לכתבה המלאה
תמונתה האחרונה של איה מסארווה שנרצחה באוסטרליה כפי שנקלטה במצלמות אבטחה, 17 בינואר 2019. משטרת ויקטוריה, אוסטרליה, אתר רשמי
נרצחה בעת שיחת וידיאו עם אחותה. תמונתה האחרונה של מסראווה בתחנת הרכבת/אתר רשמי, משטרת ויקטוריה, אוסטרליה

הבוקר, ראש ממשלת אוסטרליה הגיע יחד עם בני משפחתו לפינת הזכרון המאולתרת שהוקמה בזירת הרצח בה נמצאה גופתה של מסארווה. לאחר מכן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מוקדם יותר היום, עם ג'ן (רעיית ראש הממשלה, י.א.) והילדות, ביקרנו במרכז פולריס בבנדורה עם משפחות אחרות ועוד עמיתים אוסטרלים, כדי לחלוק כבוד ולהתאבל על איה. מאוחר יותר היום אפגש עם אבא שלה. אני לא יכול לדמיין את האובדן שלו".

גם בישראל, עצרת אבל המונית תתקיים היום בשעה 14:30 במרכז באקה אל-גרביה לאור הזדהות עם משפחת מסראווה ותמיכה בדרישתה לשחרר את גופתה לקבורה. בבית הספר אל-קאסמי צילמו בעבר סרט תיעודי שצולם בין באקה לסין בשם "גשר לסין", שאיה הייתה הכוכבת שלו, והוא סיפר על הסטודנטית ועל מסלול חייה. משפחתה של מסראווה עברה לסין למטרת עבודה, ואיה עצמה הגיעה למלבורן לפני חמישה חדשים והתגוררה במעונות הסטודנטים, סמוך למקום בו נמצאה גופתה.

(עדכון ראשון: 09:02)

הסרט "גשר לסין" בו מופיעה איה מסראווה

צילום: בית הספר אלקאסמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully