וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 אלף פונו, שני מיליון נותקו מחשמל: מצב חירום הוכרז בקליפורניה

28.10.2019 / 7:21

שריפות הענק במדינה נמשכות והמושל הכריז על מצב חירום בכל רחבי המדינה. משבי רוח של מעל מאה קמ"ש מפריעים לכוחות הכיבוי להשתלט על השריפות. כמעט 200 אלף תושבים פונו מבתיהם במחוז סונומה הצפוני, וחברת החשמל PG&E ניתקה כשני מיליון לקוחות באופן יזום מחשמל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מושל קליפורניה הכריז הלילה (שני) על מצב חירום ברחבי המדינה, בעקבות שריפות הענק שמשתוללות בה כבר כמה ימים. השריפה המרכזית מתרחשת בצפון קליפורניה, שם פונו כמעט 200 אלף תושבים מבתיהם במחוז סונומה. שני כבאים נפצעו במהלך טיפול בשריפת הענק. לפי כוחות ההצלה, אחד מהם סובל מכוויות חמורות ופונה במסוק לטיפול בבית חולים מקומי, ואילו אדם נוסף נפצע באורח קל.

הרשויות במדינה מסרו כי עד כה נשרפו 94 מבנים. יותר מ-80 אלף בתים נוספים נמצאים בסכנה, בעקבות התפשטות הלהבות. מושל קליפורניה גווין ניוסם אמר כי "כל המשאבים הזמינים" הופעלו כדי להתגבר על שריפות הענק באזור המכונה "מדינת היין" שבצפון המדינה. "אנחנו מתאמים בין כמה סוכנויות כדי להמשיך לטפל בשריפות האלו", אמר ניוסם. "חשוב מאוד שאנשים באזורי הפינוי ישמעו להוראות צוותי החירום".

שריפות ענק בקליפורניה, 28 באוקטובר 2019. רויטרס
"מתאמים בין כמה סוכנויות כדי להמשיך בטיפול". שריפות הענק בקליפורניה/רויטרס

לפי כוחות הכיבוי, משבי הרוח באזור שהגיעו ליותר מ -102 קמ"ש, מזינים את האש ומקשים על כיבוי הדליקות. יותר מ-3,000 לוחמי אש מנסים להשתלט על האש בצפון קליפורניה, בסיוע מסוקים ומטוסים. הרשויות הזהירו כי האש תמשיך להשתולל בימים הקרובים. עד כה הושגה שליטה רק ב-10% מאזורי ההתלקחות. עם זאת, לא דווח על הרוגים בשריפות הענק.

עוד בוואלה!

שריפות ענק בקליפורניה; מיליוני תושבים עשויים להישאר ללא חשמל

לכתבה המלאה
שריפות ענק בקליפורניה, 28 באוקטובר 2019. AP
יותר מ-3,000 לוחמי אש בסיוע מטוסי כיבוי ומסוקים/AP

הרשויות עדיין לא קבעו בוודאות כיצד פרצו השריפות, אך ייתכן שהגורם לכך קשור לתקלות ברשת החשמל המיושנת של קליפורניה. חברת החשמל שלה שייך קו המתח, PG&E, לא אישרה שהשריפה פרצה בעקבות תקלה בקו, אך כצעד מנע הודיעה החברה על ניתוק חשמל לכשני מיליון תושבים באזור. ההחשכה היזומה נועדה למנוע מקווי המתח להצית שריפות נוספות.

שריפות ענק בקליפורניה, 28 באוקטובר 2019. רויטרס
שריפות הענק בקליפורניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully