וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות ענק בקליפורניה; מיליוני תושבים עשויים להישאר ללא חשמל

בשני מחוזות במדינה הוכרז מצב חירום ו-50 אלף תושבים פונו מבתיהם בעקבות התפשטות האש. חברת החשמל PG&E התריעה כי תנתק את האספקה מאחר והרוחות "עשויות להגביר את הסיכון לנזקים". מושל קליפורניה מתח ביקורת על החברה וטען לרשלנות: "שנים של חוסר יעילות"

צילום: רויטרס

חברת החשמל PG&E התריעה אמש (שישי) מפני ניתוק חשמל בבתיהם של כ-850 אלף משפחות בקליפורניה, בעקבות שריפות ענק ורוחות עזות המשתוללות במדינה. על פי ההערכות, מספר המנותקים בפועל עשוי לעמוד על כשני מיליון תושבים. החברה הודיעה כי השריפות בשילוב הרוחות עשויות להוביל לניתוק החשמל בכ-36 מחוזות בעקבות התחזיות על "סערת רוחות היסטורית". לדבריהם, התנאים עשויים
להוביל לנזק רב ולהגביר את התפשטות האש.

50 אלף איש המתגוררים באזור השריפות פונו מבתיהם במהלך השבוע האחרון ובמחוזות לוס אנג'לס וסונומה הוכרז על מצב חירום. כוחות הכיבוי בקליפורניה הגדירו את תנאי מזג האוויר כקריטיים במאבק נגד האש.

שריפות בקליפורניה, אזרחים פונו מבתיהם וצפויים ניתוקי חשמל באזור. 26 באוקטובר 2019. רויטרס
מצב חירום הוכרז במחוזות קליפורניה. לוס אנג'לס, אמש/רויטרס

ב-PG&E הודיעו כי ניתוק החשמל עשוי להתחיל הערב ויסתיים ביום שני. "ניאלץ לנתק את החשמל במקדם בטיחות למשך כמה שעות לפני שהרוחות יגיעו", מסרו בחברה. "הרוחות החזקות עלולות להוביל לסיכון גדול יותר לנזקים ולהתלהטות מערכת החשמל". לדבריהם, "מזג האוויר עשוי להיות העוצמתי ביותר בקליפורניה מזה עשורים".

החברה סיפרה כי שריפת ה"קינג קייד" התחילה בצפון קליפורניה ברביעי האחרון, כשבע דקות לאחר פגיעתו של קו חשמל באזור. עם זאת, טרם התברר הפגיעה היא שהציתה את השריפה. בשנה שעברה, שריפת ענק שהכתה באזור וגבתה את חייהם של כ-85 בני אדם, נגרמה כתוצאה מנזקי קו חשמל של אותה החברה.

עוד בוואלה!

רוסיה טוענת: צילומי לוויין חושפים כי ארה"ב הבריחה נפט מסוריה

לכתבה המלאה
תושבי קליפורניה מפונים מבתיהם בעקבות השריפות שהתפשטו וצפויים ניתוקי חשמל באזור. 26 באוקטובר 2019. רויטרס
כ-50 אלף תושבים כבר פונו מבתיהם. לוס אנג'לס, אתמול/רויטרס

מושל קליפורניה, גווין ניוסם, האשים את חברת החשמל ותקף כי "היא אינה עושה את עבודתה". לדבריו, מדובר ב"שנים של תאוות בצע וחוסר יעילות". בכלי התקשורת דווח על ירידה במניות החברה, לאור האפשרות כי גרמה לשריפה הנוכחית. זאת ברקע פשיטת הרגל של החברה, בעקבות תביעה שהוגשה נגדה בגין שריפת הענק אשתקד.

יותר מ-80 אלף דונמים נשרפו מאז יום רביעי במחוז סונומה. כ-1,300 לוחמי אש נאבקים בלהבות, אך טרם הושגה שליטה על השריפה.

שריפות בקליפורניה, אזרחים פונו מבתיהם וצפויים ניתוקי חשמל באזור. 26 באוקטובר 2019. רויטרס
טרם הושגה שליטה על הלהבות. לוס אנג'לס, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully