וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר צפון קוריאני: החברות בין קים לטראמפ לא תמנע משבר גרעיני

קים יונג צ'ול אמר בהצהרה כי סבלנותה של פיונגיאנג פוקעת אל מול מדיניותה העוינת של ארה"ב, וכן אל מול דרישותיה לפירוק גרעיני חד צדדי. הבכיר הוסיף כי זו תהיה טעות מצד וושינגטון אם לא תניח על שולחן המו"מ תנאים טובים יותר. "יש אויבים קבועים אך אין חברים קבועים"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בכיר בקוריאה הצפונית, קים יונג צ'ול, אמר היום (ראשון) כי סבלנותה של פיונגיאנג אזלה אל מול המדיניות העוינת של ארצות הברית כלפיה, כמו גם דרישותיה לפירוק גרעיני חד צדדי - כך דווח בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית.

הבכיר הזהיר כי מערכת היחסים החברית בין מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לא תעצור משבר גרעיני, והעוינות הגוברת "יכולה להביא לכדי חילופי אש". צ'ול אמר כי זו תהיה טעות מצד וושינגטון להתעלם מהמועד האחרון שקבע קים להצעת תנאים מקובלים הדדית שיצילו את הסכם המשא ומתן הגרעיני, העומד לפוג לקראת סוף השנה. בהצהרתו אמר צ'ול כי "יש אויבים קבועים אך אין חברים קבועים".

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, במפעל למכשור רפואי בהרי המיויינג, בקוריאה הצפונית - ה-27 באוקטובר 2019. רויטרס
"יש אויבים קבועים אך אין חברים קבועים", קים במפעל למכשור רפואי בהרי המיויינג, צפון קוריאה. היום (צילום: רויטרס)/רויטרס

לפני שלושה שבועות, אמרה קוריאה הצפונית כי אין תרחיש שלפיו ארצות הברית תציג תכנית אלטרנטיבית לשיחות הגרעין התקועות, אחרי שהשיחות בין הצדדים שהתקיימו בתחילת החודש בשבדיה לא הביאו לפריצת דרך. וושינגטון אמרה מצידה כי השיחות היו טובות וכי היא הסכימה להזמנה של שטוקהולם לשוב לשיחות נוספות עם פיונגיאנג בתוך שבועיים. עם זאת, המשטר הקומוניסטי הדגיש כי הכדור נמצא במגרש של האמריקנים, והזהיר שוב כי הוא ימתין לשינוי בגישה שלהם עד לתום השנה הנוכחית.

"אין לנו כוונה לערוך שיחות מחליאות כאלו כפי שקרה הפעם, לפני שארצות הברית תיקח צעד משמעותי לקראת נסיגה מוחלטת ובלתי-הפיכה מהמדיניות העוינת שלה כלפינו", אמר דובר משרד החוץ הצפון קוריאני, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית. "ארצות הברית מפיצה סיפור לא מבוסס לחלוטין שלפיו שני הצדדים נכונים להיפגש שוב אחרי שבועיים. זה לא סביר בכלל שהיא יכולה לייצר הצעה שתענה על הציפיות שלנו ועל החששות של העולם בתוך שבועיים".

עוד בוואלה!

ארדואן: אם רוסיה לא תמלא התחייבותיה - נטהר את הכוחות הכורדים

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יוצא מהבית הלבן אל טיסתו לצפון קרוליינה - ה-26 באוקטובר 2019. רויטרס
החברות בין המנהיגים לא תעצור משבר גרעיני. טראמפ יוצא אל טיסתו לצפון קרוליינה, אתמול (צילום: רויטרס)/רויטרס

השיחות בין המדינות קרסו בפברואר, בזמן הפסגה בווייטנאם בין קים לטראמפ. ביוני נפגשו השניים שוב, בגבול המפורז בין שתי הקוריאות, והם הסכימו לחדש את השיחות ברמת דרגי העבודה. עם זאת, משרד החוץ הצפון קוריאני אמר כי וושינגטון לא נערה לקראת השיחות בשבדיה, אלא רצתה רק לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully