וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: אין תרחיש סביר לחידוש השיחות עם ארה"ב

6.10.2019 / 17:17

פיונגיאנג המשיכה לתקוף את וושינגטון אחרי שסבב המו"מ בשבדיה עלה לשרטון בעיניה. זאת על אף שבממשל טוענים כי השיחות היו טובות. "לא סביר בכלל שהיא יכולה לייצר הצעה שתענה על הציפיות שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הצפונית אמרה היום (ראשון) כי אין תרחיש שלפיו ארצות הברית תציג תכנית אלטרנטיבית לשיחות הגרעין התקועות בתוך שבועיים, אחרי שהשיחות בין הצדדים שהתקיימו בסוף השבוע בשבדיה לא הביאו לפריצת דרך.

וושינגטון דווקא אמרה כי השיחות היו טובות וכי היא הסכימה להזמנה של שטוקהולם לשוב לשיחות נוספות עם פיונגיאנג בתוך שבועיים. עם זאת, המשטר הקומוניסטי הדגיש כי הכדור נמצא במגרש של האמריקנים, והזהיר שוב כי הוא ימתין לשינוי בגישה שלהם עד לתום השנה הנוכחית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
טראמפ וקים בפסגה בגבול קוריאה, יוני/רויטרס

"אין לנו כוונה לערוך שיחות מחליאות כאלו כפי שקרה הפעם, לפני שארצות הברית תיקח צעד משמעותי לקראת נסיגה מוחלטת ובלתי-הפיכה מהמדיניות העוינת שלה כלפינו", אמר דובר משרד החוץ הצפון קוריאני, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית. "ארצות הברית מפיצה סיפור לא מבוסס לחלוטין שלפיו שני הצדדים נכונים להיפגש שוב אחרי שבועיים. זה לא סביר בכלל שהיא יכולה לייצר הצעה שתענה על הציפיות שלנו ועל החששות של העולם בתוך שבועיים".

השיחות בין המדינות קרסו בפברואר, בזמן הפסגה בווייטנאם בין המנהיג קים ג'ונג און לנשיא דונלד טראמפ. ביוני נפגשו השניים שוב, בגבול המפורז בין שתי הקוריאות, והם הסכימו לחדש את השיחות ברמת דרגי העבודה. עם זאת, משרד החוץ הצפון קוריאני אמר כי וושינגטון לא נערה לקראת השיחות בשבדיה, אלא רצתה רק לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully