וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיול האחרון: ההר המפורסם של אוסטרליה נסגר בפני מטפסים

לבקשתם של האבוריג'ינים, איסור הטיפוס על הר אולורו נכנס לתוקפו והוא הושב לבעליו המקוריים לראשונה זה 34 שנים. שעות לפני סגירתו עלו לפסגה מאות תיירים שביקשו להיפרד מנופי אחד האתרים המפורסמים בעולם. "החלטתי לנסות לטפס ביום האחרון האפשרי", סיפר אחד המבקרים

צילום: רויטרס

מאות תיירים טיפסו אתמול (שישי) על הר אולורו באוסטרליה, שעות לפני שנסגר לצמיתות למבקרים לבקשת האבוריג'ינים. עם רדת המטפסים האחרונים ברקע השקיעה, שומרי היערות סגרו את שערי הכניסה לאחד האתרים המפורסמים בעולם המכונה גם סלע איירס.

האיסור, שהוכרז לראשונה בשנת 2017, הגיע מבעלי האדמות המקוריות של הארץ, בני אנאנגו, שלטענתם קשורים למקום במשך עשרות אלפי שנים. בבסיס הסלע כבר הוצבו שלטים המפצירים במבקרים שלא לטפס עליו, אך לעיתים קרובות האיסור לא נאכף, בייחוד עם עליית מספר התיירים בחודשים האחרונים.

"הגעתי לכאן רק כדי לראות את זה, אבל זה היום האחרון שזה אפשרי (לטפס על אולורו), אז החלטתי לנסות את זה", אמר התייר הפולני מאט אוסוויצ'ימיקי לסוכנות הידיעות הצרפתית. הצעיר בן ה-29 אמר כי ממחר "יהיה זה הוגן להפסיק את זה" מתוך כבוד לאנאנגו.

מאות תיירים מטפסים על הר אולורו באוסטרליה. 26 באוקטובר 2019.. רויטרס
"מספיק לי להסתובב ולראות את הסלע". מאות תיירים מטפסים על האולורו/רויטרס

במקום עדיין מעודדים תיירים לבקר בגן הלאומי Uluru-Kata Tjuta, שם הם יכולים ללמוד על הסלע, להסתובב באזור וללמוד על המורשת הילידית במרכז תרבות ייעודי. "מספיק לי להסתובב ולראות את הסלע", אמר התייר היפני מסאהירה סודה בן ה-25. לדבריו, הוא לא שופט תיירים אחרים שטיפסו על האולורו, אך הוא נמנע בגלל הבקשה של האבוריג'ינים. "יש לי באמת כבוד אליהם", אמר.

יותר מ-395 אלף איש ביקרו בפארק מיוני אשתקד - עלייה של יותר מ-20% מהשנה הקודמת. מרשויות הפארק נמסר כי כ-13% מהמבקרים בתקופה זאת טיפסו על ההר.

עוד בוואלה!

המהומות בעיראק התחדשו: 40 איש נהרגו, מבני ממשל הוצתו

לכתבה המלאה
שלט האוסר על טיפוס בהר אולורו באוסטרליה. 26 באוקטובר 2019.. רויטרס
"הוגן להפסיק את זה". השלטים האוסרים על טיפוס באולורו/רויטרס

לאולורו משמעות רוחנית ותרבותית רבה לאוסטרלים הילידים, ובני אנאנגו יערכו היום טקס לציון איסור הטיפוס ולציון 34 השנים מאז שהפארק הוחזר לבעליו המסורתיים. השר לענייני ילידים קן וויאט דימה את הגידול האחרון בתיירים המטפסים על אולורו ל"המולה של אנשים שרוצים לטפס מעל אנדרטת המלחמה האוסטרלית". עוד הוסיף כי "האובייקטים הקדושים שלנו חשובים לחלוטין בסיפור ובהיסטוריה של האומה".

מזה זמן רב ביקשו הבעלים המקוריים להימנע מטיפוס באתר בגלל חשיבותו התרבותית, כדי להגן עליו מפני נזקים סביבתיים נוספים ולהבטיח את שלומם של המבקרים. ההתמודדות עם מדרונות אבן החול של אולורו לא הייתה תרגיל קל, ולפחות 35 איש מתו בניסיון העלייה. ההר מתנשא לגובה של 348 מטר ובקיץ הטמפרטורות במקום גבוהות מ-45 מעלות.

תצפית על הר אולורו באוסטרליה. 26 באוקטובר 2019.. רויטרס
"כמו המולה של אנשים שרוצים לטפס מעל אנדרטת המלחמה האוסטרלית". הר אולורו באוסטרליה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully