וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכות ודחיפות בבית המדרש: תיעוד עימותים בין רון קובי לחסידי הרב קוק

25.10.2019 / 12:58

בתיעוד מחצר הרב קוק נראים ראש עיריית טבריה ותומכיו של הרב מתקוטטים בתוך הישיבה. בין החסידים לקובי שוררים יחסי איבה, כשהאחרון טען שהציתו את רכבו והשתלטו על מבנים שנבנו עבור רב העיר. "על המשטרה לעצור את הפרובוקציות מצד ראש העיר, שיוצר אלימות ציבורית"

-

ראש עיריית טבריה רון קובי נכנס אתמול (חמישי) לישיבת הרב דב קוק ובמקום פרצו עימותים בינו לבין חסידי הרב. בתיעוד מתוך המקום נראים קובי והחסידים דוחפים ומכים זה את זה בתוך בית המדרש. לאחר זמן קצר ראש העיר ספג מים והורחק מהמקום. אדם אחד נעצר בחשד למעורבות בקטטה, והמשטרה הודיעה כי צפויים מעצרים נוספים.

בין ראש העיר לחצר הרב דב קוק יש יחסים של איבה גלויה. קובי רמז בעבר שמישהו מחסידי הרב הצית את מכוניתו. כמו כן טען כי ביתו של הרב והישיבה הצמודה הם מבנים שהעירייה בנתה לפני הרבה שנים עבור רב העיר, ובדרך לא ידועה התגלגלו לידיו.

תיעוד עימותים בין ראש עיריית טבריה רון קובי לחסידי הרב קוק, 24 באוקטובר 2019. צילום מסך
אדם אחד נעצר. תיעוד מתוך הקטטה/צילום מסך

רפאל טרבלסי מהבית היהודי, חבר האופוזיציה של קובי, גינה את העימות האלים. "אני דורש ממשטרת ישראל לפעול בכל הכוח והעוצמה על מנת לעצור את הפרובוקציות מצד ראש העירייה, שמנצל את הדמוקרטיה בכדי ליצור אלימות ואנדרלמוסיה ציבורית", אמר כהן. "אין לרון קובי מה לחפש בתוך הישיבה ולנהוג באלימות כלפי ילדים ומבוגרים במקום בכדי להדליק את השטח. על המשטרה להסיר לאלתר את האבטחה סביב ראש העירייה ובכך אני מאמין שהוא יגלה אחריות ויעצור את הפרובוקציות המסוכנות שלו בעצמו".

אחרי העימות עם חסידי הרב כתב אמש קובי בעמוד הפייסבוק שלו: "ישיבה שהיא ארגון פשיעה, תפורק! אין פשרות".

עוד בוואלה!

"ד"ש מהגבעה ביצהר": אלמונים ריססו כתובות וניקבו צמיגים בכפר בשומרון

לכתבה המלאה
ראש עיריית טבריה רון קובי נואם. 21 ביוני 2019. מיכאל חורי, אתר רשמי
"אין לו מה לחפש בישיבה". קובי/אתר רשמי, מיכאל חורי

הרב קוק התבטא פעם בפני חסידיו על יחסי האיבה בינו לבין ראש העיר טבריה בחודש פברואר בשנת 2018. "אם אני אעזוב את העולם ואם הלב שלי יפסיק לפעום חס ושלום, אבל רון קובי רון קובי גורם לי כל יום חשש התקף לב, כנראה הוא רוצה שאני אמות. דעו לכם שבשמיים אני לא אשתוק ואני אדבר גם בשמיים. הוא מסכן אותי מדי יום ביומו ומדי יום גורם לי קרוב מאד להתקף לב בפועל". מאוחר יותר באותו יום הבהיר הרב את דבריו ואמר כי "אסור להרים עליו (על קובי) יד. מי שירים עליו אצבע הוא לא יהודי".

בבחירות המקומיות שנערכו לפני שנה הוקמה רשימה המזוהה עם הרב קוק ובברכתו והיא זכתה בשלושה מתוך 15 מושבים. חבריה (חרדי, חובש כיפה סרוגה וחילוני) נמצאים באופוזיציה העירונית.

עיקר קמפיין הבחירות של קובי וגם חלק מרכזי באמירות שלו אחרי שזכה בראשות העיר, היא נגד הממסד הדתי ובעיקר נגד המפלגות הדתיות והפוליטיקאים החרדים, בראשם אריה דרעי.
מאבק נוסף הוא בממסד הדתי בעיר בתוכו גם חצרו של הרב דב קוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully