וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה מופלאה ואוהבת ישראל": המרגלת מרסל ניניו הובאה למנוחות

25.10.2019 / 12:33

כ-200 איש ליוו את חברת רשת הריגול היהודי, שהלכה לעולמה ימים ספורים לפני יום הולדתה ה-90, בדרכה האחרונה. ראש המוסד ספד לניניו: "מאז ועד היום חבריה של מרסל משמשים לנו ולכל אזרחי ישראל מקור השראה". ידידה מאיר זפרן סיפר: "היא הקסימה את כולנו"

צילום: שלומי גבאי

כ-200 בני אדם ליוו היום (שישי) למנוחות את מרסל ניניו, חברת רשת הריגול יהודית שפעלה במצרים בשנות ה-50, בבית העלמין האזרחי בקיבוץ עינת. ניניו היא מגיבורי פרשת הריגול "עסק ביש" וריצתה 15 שנות מאסר במצרים. היא הלכה לעולמה ביום רביעי, ימים ספורים לפני יום הולדתה ה-90.

"מרסל ניניו הייתה גיבורה", ספד לה ראש המוסד יוסי כהן, "כמה מרסל הייתה אמיצה, כמה מסירות וכמה אהבה היו בה לארץ ישראל ולעם היהודי. יהי זכרה ברוך". ראש המוסד הוסיף, "האירוע הזה וגם נוכחותו של אברהם כהן, אחיו של אלי כהן, הם תזכורת שיש לנו כמדינה מחוייבות מתמשכת להביא תמיד את שבויינו, את נעדרינו וגם את אלה ששילמו את היקר מכל עבור מדינת ישראל, לקבורה, כאן".

הוא אמר לגבי "עסק הביש" כי "מהרגע שהמוסד קיבל אחריות על היחידה הוא לקח אחריות מלאה על נידוני קהיר כולם. הם הפכו לחלק מאיתנו. היה זה ראש המוסד מאיר עמית שלחם על שיחרורם של נידוני קהיר ועמד בתוקף על כך שלא יהיו חילופי שבויים עם מצרים בעקבות מלחמת ששת הימים אם לא ישוחררו האסורים שעוד היו בחיים". הוא אמר כי למוסד מאז ועד היום משמשים מרסל וחבריה כמקור השראה.

הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת, 25 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
הלווייתה של מרסל ניניו, היום/שלומי גבאי

רוברט דסה, מנידוני עסק הביש, סיפר כי "את מרסל פגשתי לראשונה בבית המשפט במצרים, שם שמרה על פאסון מיוחד לה. ידענו שקשה למרסל בכלא, במדינה זרה ומוקפת אויבים. מרסל מצאה דרך מקורית לשלוח לנו מכתבים דרך הביוב. אפשר רק לדמיין מה עבר על מרסל, אך כל מי שהכיר אותה ראה אדם מרשים, שקומתה תמיד זקופה".

"מרסל החליטה להשתקם ולהמשיך בחייה", המשיך דסה. "היא נישאה לאלי ומילאה את חייה. היא הייתה משכילה, אוהבת ספר ואומנות, אך הפצע בפנים לא הגליד לחלוטין. מרסל תחסר לנו מאוד ואני מרגיש שחלק נוסף הלך ממני. צריך שהסיפור שלנו יילמד במסגרת ממלכתית ולא יישכח לעולם. אני חושב שזה היה משמח את מרסל". בהלוויה ספדו לה גם רונית, בתו של אלי בוגר, בן זוגה של מרסל, וכן תמי ארד, אשתו של הנווט הישראלי רון ארד.

עוד בוואלה!

"ד"ש מהגבעה ביצהר": אלמונים ריססו כתובות וניקבו צמיגים בכפר בשומרון

לכתבה המלאה
ראש המוסד יוסי כהן עם רונית בתה של מרסל, הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת, 25 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
ראש המוסד יוסי כהן ובתה של בן זוגה של מרסל, רונית/שלומי גבאי

מאיר זפרן, חבר רשת הריגול, שחזר בשיחה עם וואלה! NEWS את גיוסה של ניניו. "היא הקסימה את כולנו", אמר. "אני מודה שבתחילה התנגדתי שיגייסו אישה, כי מה יהיה אם ייתפסו אותה ואיך היא תעמוד בזה, אבל אחרי שעשו לי היכרות איתה מיד ראיתי שהיא מאוד מיוחדת". השניים שמרו על קשר לאורך כל השנים, והוא סיפר כי לאחרונה שוחחו במהלך חג הסוכות. "היא התעניינה בשלומי, אני הצעתי לבוא לבקר אותה, והיא אמרה שאולי לא כדאי, אולי נחכה עד ששנינו נרגיש יותר טוב. זהו, זה כבר לא יקרה".

(עדכון ראשון: 11:20)

הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת, 25 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
הלווייתה של מרסל ניניו, היום/שלומי גבאי
מרסל ניניו. צלם: נועם ערמון, "במחנה", ארכיון צה"ל ומעהב"ט., אתר רשמי
מרסל ניניו/אתר רשמי, צלם: נועם ערמון, "במחנה", ארכיון צה"ל ומעהב"ט.
הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת, 25 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
הלווייתה של מרסל ניניו, היום/שלומי גבאי
ארונה של מרסל ניניו. הלוויתה נערכת בקבורה אזרחית בבית העלמין בקיבוץ עינת. שלומי גבאי
הלווייתה של מרסל ניניו, היום/שלומי גבאי
מאיר זפרן, הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת, 25 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
זפרן, היום/שלומי גבאי
הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת, 25 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת. היום/שלומי גבאי
תמי ארד,הלווית מרסל ניניו, קיבוץ עינת, 25 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
תמי ארד, אשתו של הנווט רון אד, בהלוויתה של מרסל, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully