וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת יופי איראנית מבקשת מקלט בפיליפינים: "יהרגו אותי"

באהרה זארה באהרי, הלומדת רפואת שיניים במדינה, הרגיזה את טהראן כשהניפה את תמונתו של יורש העצר הגולה עם זכייתה בתחרות בשנה שעברה. המשטר הוציא נגדה צו מעצר של האינטרפול, והיא מוחזקת בנמל התעופה עד להחלטה אם תקבל מקלט

עריכה: שאול אדם

מלכת יופי איראנית מחפשת מקלט בפיליפינים, אחרי שטהראן ביקשה את הסגרתה עבור פשע שלטענתה היא לא ביצעה. באהרה זארה באהרי, שייצגה את איראן בתחרות מלכת היופי הבינלאומית שנערכה במנילה אשתקד, שגם לומדת רפואת שיניים במדינה מאז 2014, הוחזקה במשך שישה ימים בנמל תעופה אחרי שטהראן הוציאה צו אינטרפול נגדה בטענה שהיא מעורבת בתקיפה.

היא אמרה לטלגרף כי התיק נגדה הוא "שקר גדול". היא הוסיפה כי היא מאמינה שהיא הושמה למטרה בשל פעילותה הפוליטית ותמיכתה בזכויות נשים. היא הזהירה כי אם היא תגורש לאיראן, "הם יהרגו אותי".

מלכת יופי איראנית שמבקשת מקלט בפיליפינים. אתר רשמי
"שקר גדול". באהרה זארה באהרי/אתר רשמי

הרשויות במנילה אמרו כי היא הוחזקה בנמל התעופה רק בעקבות צו האינטרפול נגדה. עם זאת, מרק פרט, סגן שר המשפטים, אמר כי המדינה לא מכירה את הטענה האיראנית ולפיה היא הייתה מעורבת בתקיפה במדינה. הוא הוסיף כי טענה מוקדמת יותר ולפיה היא הייתה מעורבת בהונאה נדחתה גם כן.

"אין לנו שום בסיס לדחות את כניסתה למדינה", אמר. בקשתה למקלט נשקלת עתה על ידי משרד המשפטים, בסיוע של עורך דין מקומי, ובינתיים היא שוהה באזור המעבר של טרמינל 3 בנמל התעופה. "אין עדכון, אין מידע על הסיבה שבגללה הם מחזיקים אותי כאן כל כך הרבה זמן", אמרה. היא מאמינה כי הצהרתה בתחרות, שבמהלכה נופפה בכרזתו של יורש העצר לשעבר הגולה בארצות הברית, ואחד ממבקריה הבולטים ביותר של הרפובליקה האסלאמית, הקימו לה אויבים בטהראן.

עוד בוואלה!

כאוס בוושינגטון: רפובליקנים "הסתערו" על שימוע בהליך ההדחה נגד טראמפ

לכתבה המלאה
שדה התעופה הבינלאומי נינוי אקינו במנילה פיליפינים, 2016. AP
שוהה בטרמינל 3 בנמל התעופה עד להכרעת בקשתה. נמל התעופה במנילה/AP

ארגון משמר זכויות האדם קרא ביום שלישי לקיים לה שימוע "הוגן ונטול פניות" ולאפשר לה להגיש בקשה למקלט. "זה קריטי שהפיליפינים תספק לה תמיכה, כולל גישה לייעוץ משפטי, כדי להשלים ולהגיש את בקשת המקלט שלה", אמר פיל רוברטסון, סגן מנהל אזור אסיה בארגון. "בזמן ההמתנה להתבהרות הפרטים, אין לנקוט שום פעולה בהתאם להתראה האדומה של איראן באינטרפול, במיוחד מכיוון שעל פי כללי האינטרפול, הודעה אדומה בטלה אם האדם שמצוין בה הוא פליט שברח מהמדינה שפרסמה אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully