וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: עונש מוות ל-16 איש שרצחו נערה שהתלוננה על תקיפה מינית

24.10.2019 / 9:55

בית משפט במדינה גזר את העונש על המעורבים בפרשה שהסעירה את המדינה, בהם מנהל בית הספר הדתי שהורשע במתן ההוראה לשרוף למוות את נוסרט ג'האן. היא סירבה לבטל את התלונה על כך שהמנהל ניסה לאנוס אותה

נערה שהוצתה למוות, בנגלדש. אתר רשמי
ראשת הממשלה הבטיחה למשפחה צדק. הנערה נוסרט ג'האן/אתר רשמי

בית משפט בבנגלדש גזר היום (חמישי) עונש מוות על 16 בני אדם שהיו מעורבים ברצח של נערה שסירבה לבטל את תלונתה על תקיפה מינית - כך הודיעה התביעה הציבורית. בין הנידונים למוות היה מנהל בית הספר שבה למדה נוסרט ג'האן בת ה-18, שהוצתה למוות בגג המדרסה שבו למדה בחודש אפריל האחרון.

"אנחנו שמחים עם גזר הדין", אמר התובע הציבורי האפז אחמד לכתבים אחרי החלטת בית המשפט. המשטרה אמרה בכתב האישום כי הרצח שהסעיר את המדינה שבדרום-מזרח אסיה בוצע בהוראת מנהל בית הספר. "הפסיקה מוכיחה שאף אחד לא מעל החוק". לדבריו, הסנגורים ניסו לטעון ללא הצלחה שהיא התאבדה. אחד מהם אמר כי הם יערערו על גזר הדין לבית המשפט העליון.

משפחתה של הנערה, מאזור פני שבדרום-מזרח הבירה, סיפרה כי היא הייתה נתונה ללחץ לבטל את התלונה שלה על כך שהמנהל שלה ניסה לאנוס אותה. ראשת הממשלה שייח חסינה נפגשה עם המשפחה והבטיח להביא את הרוצחים לדין.

"אני לא יכולה לשכוח אותה לרגע, אני עדיין מרגישה את הכאב שהיא עברה", אמה האם שירין אחטר אחרי גזר הדין, שבעקבותיו פרצה בבכי.

אחיה, מהמדול חסן נועמן, ביקש שקיים את עונש המוות במהירות וביקש הגנה למשפחתו מחשש לנקמה. "אנחנו חיים בפחד. ספגנו איומים אפילו היום בבית המשפט", אמר.

בנגלדש חווה עליה דרמטית במספר מקרי האונס בחודשים האחרונים. לפי ארגון זכויות נשים מקומי, 217 נשים וילדים נאנסו במדינה בחודש שעבר, המספר הגבוה ביותר בחודש בודד מאז 2010. מקרים רבים מאוד כלל לא מדווחים בשל החשש של נשים מפני דעות קדומות.

פעילי זכויות מייחסים את העלייה במספר מקרי המוות למחסור במודעות, תרבות של טיוח, ניוון מוסרי ובעלי השפעה המגנים על חשודים באונס בשל סיבות פוליטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully