וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין חיילים למפגינים בלבנון: "נישאר ברחובות עד נפילת הממשלה"

בתי הספר והבנקים נותרו סגורים בעוד מאות אלפי אזרחים חסמו כבישים ונהרו לרחובות, מנופפים בדגלי לבנון. הרפורמות שהציג ראש הממשלה לא הרגיעו את המפגינים המאשימים את הממשלה בשחיתות ובזבוז כספי הציבור

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

ביום השביעי ברציפות למחאה בלבנון נגד שחיתות שלטונית ובזבוז כספי ציבור, גם היום (רביעי) אזורים במדינה נותרו משותקים, כשנרשמו עימותים בין חיילים למפגינים בעת ניסיון לפתוח לתנועה כבישים חסומים.

לאור הזעם הציבורי נגד האליטה הפוליטית, גורמים פוליטיים בכירים אמרו כי בביירות דנים באפשרות לערוך שינויים בממשלה, והפטריארך המרוני ומנהיג הדרוזים במדינה קראו להיענות לדרישות המפגינים לכלול גורמי מקצוע עצמאיים בכל ממשלה חדשה.

במהלך היום, המשיכו מפגינים שנופפו בדגלי לבנון לחסום כבישים עם מכוניות ומתרסים מאולתרים, והבנקים, שנותרו סגורים מאז יום שישי, לא ייפתחו מחדש גם מחר. גם בתי הספר נותרו מושבתים. הם מאשימים את הפוליטיקאים בשחיתות ובזבוז כספי הציבור, שהובילו למשבר הכלכלי והחוב העצום שממנו סובלת המדינה. כשישה מיליון איש חיים בלבנון, מתוכם כמיליון פליטים סורים.

הפגנה בלבנון כנגד הממשל 23 באוקטובר 2019. רויטרס
בתי הספר והבנקים מושבתים. הפגנה בלבנון נגד הממשלה, היום/רויטרס

"אנחנו נשארים ברחובות עד שכספי הציבור שנבזזו יוחזרו, עד שהממשלה תיפול", אמרה הבה היידר, מפגינה במתרס מאולתר בביירות, שהוקם מפחי אשפה ריקים וממוטות ברזל.

ביום שני הכריז ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי על חבילת רפורמות כלכליות, על מנת לשכך את כעס הציבור ולבלום את ההתדרדרות למשבר כלכלי העומד בפתח. ממשלתו של אל-חרירי הסוני, שהחלה לכהן בתחילת השנה, כוללת כמעט את כל המפלגות על בסיס מערכת השלטון המבוססת על חלוקת תפקידים לפי מפתח עדתי. גם חיזבאללה השיעי חבר בממשלה.

עוד בוואלה!

טראמפ: הפסקת האש בסוריה מחזיקה מעמד, אסיר את הסנקציות מטורקיה

לכתבה המלאה
הפגנה בלבנון כנגד הממשל 23 באוקטובר 2019. רויטרס
חסמו כבישים עם מכוניות ומתרסים מאולתרים. מפגינים עם דגלי לבנון/רויטרס
הפגנה בלבנון כנגד הממשל 23 באוקטובר 2019. רויטרס
נשארים ברחובות עד לנפילת הממשלה. המחאה בביירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully