וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מות התינוקת באשקלון: האם שנחשדה בהתעללות ובהזנחה שוחררה

23.10.2019 / 15:30

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את הערר שהגיש סנגורה, קבע כי לא קיים חשד סביר לביצוע עבירה והורה על שחרורה ללא תנאים. סעיף עבירה נגד בן זוגה הוחמר לגרימת מוות, לאחר שהתינוקת בת העשרה חודשים מתה. האם תגיע למכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי להיפרד מבתה

צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה היום (רביעי) לשחרר את האם מאשקלון שבתה הלכה היום לעולמה. בית המשפט קיבל את הערר שהגיש עו"ד אורי דייגי, שייצג את האם מטעם הסניגוריה הציבורית, וקבע כי לא קיים חשד סביר לביצוע עבירה והורה על שחרורה ללא תנאים.

עו"ד דייגי ברך על כך שבית המשפט קיבל את הערר שהוגש ושחרר את האם. "בית המשפט המחוזי קבע שאין יסוד סביר לחשד כנגד האם ושיחרר אותה ללא כל תנאי. ברור לכל שהאם היא קורבן, שצריכה כעת להתרכז באבל הכבד ובניסיון לשקם את חייה ולא להיות אזוקה בבית המעצר". הוא הוסיף כי כעת, עם שחרורה תגיע האם למכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי להיפרד מבתה.

אתמול בית משפט השלום באשקלון האריך בחמישה ימים את מעצר בן זוגה של האם, דיאז עביד. לאחר מות התינוקת, סעיף החשד נגדו הוחמר לגרימת מוות. נציג המשטרה בדיון טען כי ככל הנראה מדובר במסכת התעללות ממושכת מצד עביד, שוהה בלתי חוקי, החשוד גם כי תקף את האם כמה פעמים. כמו כן הוארך גם מעצרו של אדם נוסף, החשוד שהסיע את בן הזוג תמורת כסף, תוך התעלמות מהעבירה שביצע. אביה הביולוגי של התינוקת שוחרר אתמול ממעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבניין בו אותרה התינוקת, שהלכה לעולמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הורה בית המשפט לשב"ס ללוות את האם, הנמצאת במעצר, אל המכון לרפואה משפטית כדי להיפרד מבתה לפני נתיחת הגופה, בהתאם לבקשתה של האם.

סנגורה של האם, עו"ד יעקב פלומו, מסר לוואלה! NEWS בעקבות מות התינוקת כי "מרשתי מצוייה במצב רגשי ונפשי קשה ביותר". הווא הוסיף כי אין לחשודה קשר למעשה כי לא נכחה בבית. "מדובר באירוע טרגי שאין לה כל קשר אליו שכן אין מחלוקת כי לא נכחה בבית". לדבריו, "ישנו מעורב אחר שמסר גרסה במשטרה לפיה הוא אחראי למנגנון החבלה של התינוקת. בית המשפט אתמול סבר כי יש מקום לשחרר אותה".

עביד התגורר בחודשים האחרונים עם האם בדירתה באשקלון. לטענתו, הוא נפל וכתוצאה מכך נפלה התינוקת, שסובלת משברים בגולגולת. עם זאת, במשטרה חושדים כי הוא הכה את התינוקות כי כעס שהאם יצאה מהבית.

(עדכון ראשון: 15:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully