וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער שב והצהיר כי יתמודד על ראשות הליכוד: "השמצות אישיות לא ישנו את ההחלטה"

17.10.2019 / 21:38

במהלך אירוע של פעילי ליכוד, הצהיר בכיר הליכוד פעם נוספת כי יתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד. הוא יצא נגד "ניסיונות לעשות דה-לגיטימציה להתמודדות דמוקרטית" והוסיף כי לא יחזור בו מהחלטתו. עם זאת, הבהיר סער כי "כל חברי סיעת הליכוד מעניקים לנתניהו גיבוי מלא"

עריכה: שניר דבוש

ח"כ גדעון סער (ליכוד) שב על הצהרתו הערב (חמישי) כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות הליכוד. "כאשר יהיו בחירות לראשות התנועה אתמודד בהחלט", הכריז סער במהלך אירוע סוכות עם פעילי ליכוד שנערך בתל אביב. "לראש הממשלה, כיו"ר הליכוד, יש את מלוא הסמכויות הקבועות בחוקת הליכוד", הוסיף סער. הוא הבהיר כי "כל חברי סיעת הליכוד מעניקים לו גיבוי מלא. גם אם יעבור המנדט לכחול לבן או לכנסת - כולנו נמשיך לעמוד יחד". עם זאת, אמר סער כי "יש הבדל גדול בין גיבוי ליושב ראש התנועה לבין נסיונות לעשות דה-לגיטימציה להתמודדות דמוקרטית בליכוד". הוא הודיע על כוונתו להתמודד והוסיף כי "התקפות אישיות והשמצות לא ישנו את ההחלטה שלי. התמודדות חופשית היא סם החיים של תנועה דמוקרטית כמו הליכוד".

סער הוא הבכיר היחיד בליכוד שהודיע כי יתמודד מול נתניהו בפריימריז הבאים על ראשות המפלגה. בשבועיים האחרונים הודיע ניר ברקת כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות המפלגה ביום שאחרי נתניהו, וגם ישראל כץ שב על כוונתו להתמודד אחרי עידן נתניהו.

מוקדם יותר החודש הודיע נתניהו כי הוא שוקל להקדים את הפריימריז על ראשות הליכוד אך בסופו של דבר הסתפק בהחלטה הצהרתית של מרכז הליכוד שאישר כי הוא המועמד היחיד להרכבת הממשלה בכנסת ה-22. אם מאמצי הרכבת הממשלה ייכשלו ואכן יהיו בחירות נוספות, חוקת הליכוד קובעת כי יש לקיים פריימריז לראשות המפלגה.

גדעון סער במהלך אירוע פוליטי בתל אביב. אתר רשמי
סער במהלך אירוע הפעילים בתל אביב, הערב/אתר רשמי

סער טען שכינוס המרכז אינו נחוץ וצייץ ש"איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד". הוא נעדר מהכינוס, בו אשרר מרכז הליכוד ברוב קולות את התמיכה והנאמנות לנתניהו, גם בהמשך תהליך הרכבת הממשלה. לא רק סער לא הופיע לכינוס, גם ראש הממשלה בעצמו לא הגיע לאירוע. למעשה כל בכירי הליכוד - יולי אדלשטיין, גלעד ארדן וישראל כץ - נעדרו. גורמים בליכוד אמרו כי נרשמה היענות נמוכה מאוד ורק כ-200 חברי מרכז הגיעו מתוך כ-3,800, ועוד כמה עשרות עוזרים ופעילים.

ההחלטה שהתקבלה במרכז הליכוד, אמורה לנפץ כל חלום של כחול לבן על הקמת ממשלה עם סער או אדלשטיין אחרי שיקבלו את המנדט, ובעיקר לחסום את האפשרות של כל ח"כ אחר לגייס 61 חתימות ולהרכיב ממשלה בפרק הזמן של ה-21 יום, שיתחיל אם וכאשר גנץ ייכשל.

עוד בוואלה!

סגנו של טראמפ בתום הפגישה עם ארדואן: "ארה"ב וטורקיה סיכמו על הפסקת אש"

לכתבה המלאה
גדעון סער, מטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
גדעון סער במטה הליכוד, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully