וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצמה ימית עולה: הצצה ל"מפעל" נושאות המטוסים של סין

17.10.2019 / 10:57

בייג'ינג פועלת במרץ להרחיב את הצי שלה, ותמונות לוויין חשפו את העבודות המתקדמות לייצור נושאת המטוסים השלישית שלה. לפי גודל התשתיות, סין לא תסתפק רק בה. "קשה לדמיין שהכול נעשה רק בשביל ספינה אחת"

עורך: שאול אדם

תמונות לוויין חושפות את "המפעל" של סין לייצור נושאות מטוסים. התמונות מהמספנה בג'יאנגנן שבפאתי שנגחאי, צולמו בחודש שעבר וסופקו לרויטרס על ידי המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים, בהתבסס על תמונות לוויין שהשיג באפריל ובספטמבר אשתקד.

לפי ניתוח המרכבים המאוחסנים בסמוך מספנה, המומחים במרכז מעריכים כי בניית גוף נושאת המטוסים הראשונה שמייצרת סין תושלם בתוך שנה. בהמשך, יעבור גוף הספינה לנמל חדש שנבנה לאחרונה, שם היא תעגון עד שציודה יושלם. עוד העריכו המומחים מהמרכז כי התשתיות הנרחבות במקום מצביעות על כך שבייג'ינג מתכננת לבנות עוד כמה כלי שיט גדולים במקום.

"קשה לדמיין שהכול נעשה רק בשביל ספינה אחת", אמר מתיו פאנויל, אחד המומחים במרכז. "זה נראה כמו מקום שיועד במיוחד לנושאות מטוסים ולכלי שיט גדולים אחרים".

בניית הנמל הנרחב שעל גדות נהר הינגצה, הכולל מזח שאורכו כמעט קילומטר ומבנים גדולים לייצור רכיבים לכלי שיט, כמעט שהושלם. הוא מגמד את הנמל הסמוך, שבו עוגנות משחתות וספינות קרב אחרות.

המומחה הצבאי קולין קוך, שנמצא בסינגפור, אמר כי המתקן ההחדיש שנבנה באזור הדליל באוכלוסייה יכול לספק הגנה טובה יותר מאשר המספנות הצפופות בדליאן שבצפון סין. בנוסף לכך, זה יכול לשפר את שיתוף הפעולה בין המספנות המסחריות והצבאיות.

תמונות לוויין ממספנה של סין שבה היא בונה נושאת מטוסים. רויטרס
עובדים במרץ. תמונות לוויין מהמספנה בחודשים האחרונים/רויטרס

צבא סין לא הכריז באופן רשמי על תכנית לבנות נושאת מטוסים שלישית, מסוג 002, אבל אלו דווחו בכלי התקשורת הרשמיים. בסקירה השנתית של הפנטגון בחודש מאי נכתב כי העבודות על בניית נושאת המטוסים השלישית התחילו. משרד ההגנה של סין לא הגיב לפניות של רויטרס.

שתי נושאות המטוסים הקיימות של בייג'ינג, מסוג 001, הן קטנות יחסית, ועל סיפוניהן יכולים להיות רק כ-25 כלי טיס המשוגרים מרמפות מיוחדות. נושאות מטוסים אמריקניות, לעומת זאת, יכולות להכיל עד פי ארבעה יותר מטוסים.

נושאת המטוסים החדשה צפויה להיות קטנה יותר מ"נושאות העל" האמריקניות, שמשקלן כמאה אלף טונות, אולם גדולות יותר מנושאת המטוסים של צרפת "שארל דה גול", שמשקלה 42,500 טונות. גודלה יאפשר למטוסים גדולים יותר וחמושים יותר לחנות על סיפונה.

עוד בוואלה!

בריטניה והאיחוד בדרך להסכם ברקזיט חדש, אבל גם הוא צפוי ליפול

לכתבה המלאה
סין משיקה נושאת מטוסים תוצרת סין 26 באפריל 2017. רויטרס
קטנה משמעותית מאלו של ארה"ב. נושאת מטוסים סינית/רויטרס

צבאות ברחבי אסיה ובמערב עוקבים מקרוב אחרי התפתחות הצי של סין, הרוצה להקרין את כוחה ברחבי העולם ושרת את האינטרסים המתרחבים שלה. המאמצים שלה מאתגרים על העליונות האסטרטגית של ארצות הברית במזרח אסיה. לפי ההערכות, לסין יהיו עד שש נושאות מבצעיות עד 2030.

עם זאת, פריסת נושאות מטוסים נחשבת למשימה קשה במיוחד, משום שקשה להגן על מטרה כזו גדולה, הדורשת ליווי של ספינות, צוללות ומטוסים. "הצי של סין לא מפרט הרבה לגבי התכניות שלו, אולם אנחנו יכולים לראות מעבודתו כי שאיפותיו הן גדולות", אמר נספח צבאי באזור, שסירב להדהות בשל רגישות הנושא, והוסיף, "והם יגיעו לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully