וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לאי סדרים ב-31 קלפיות: מלצר ביקש לפתוח בחקירות פליליות

16.10.2019 / 22:22

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר פנה בבקשה ליועמ"ש לחקור קלפיות בהן התגלו ביום הבחירות ולאחריו, כשלים בהתנהלות. במהלך בדיקות הועדה נמצאו 584 מקרים של הצבעות כפולות ומפלגות ופעילים פוליטיים התלוננו על ניסיונות לפסול מעטפות ולזייף הצבעות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שאול אדם

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, פנה ביום ראשון האחרון ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע ל-31 קלפיות. מדובר בקלפיות שהתגלו בהן אי סדרים ביום הבחירות עצמו והן לאחריו, במסגרת הליכי הבקרה שביצעה ועדת הבחירות. מלצר ביקש לקבל בתוך חודש עדכון על מהלך החקירות, וכן לקבל עדכון דומה מדי חודש עד להשלמתן.

מלבד החשדות לאי סדרים בקלפיות עצמן, הועברו גם מאות מקרים של הצבעות כפולות: בוחרים שלכאורה הצביעו גם בקלפי מיוחדת, כמו אלו שהוצבו בבתי חולים, או בקלפיות מונגשות, אך הצביעו גם בקלפי בה הם רשומים על פי מקום מגוריהם. בסך הכל נמצאו 584 מקרים כאלו. בנוסף צוין בפניה כי ישנן ארבע קלפיות שבכל אחת מהן אותרו יותר מחמישה מקרים של הצבעות כפולות לכאורה, מה שמעלה את חשד כי המקור לכפילויות הוא אי סדרים בעבודת ועדת הקלפי, ולא בבהכרח במצביעים.

מצביעים בקלפי ירושלים, בחירות לכנסת ה-22, 17 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב, TPS
חשד למאות מקרים של הצבעות כפולות. קלפי בירושלים במהלך הבחירות/TPS, אסתי דזיובוב

מרבית הקלפיות שהתנהלותן תיחקר אם אכן תתקבל בקשת יו"ר הוועדה, נמצאות צפון הארץ בכרמיאל, חיפה, סחנין, פורדייס, ג'סר א-זרקא ודיר אל-אסד וכמו כן גם בלפיד. במקרה אחר בקלפי בכרמיאל, סגן יו"ר ועדת הבחירות האזורית קשקשה על 55 מעטפות כדי להביא לפסילתן. במספר מקרים נוספים נמצא כי זוייפו קולותיהם של בוחרים. כך למשל בלפיד, חיילים שהצביעו בבסיסם אך נמצאו מחוקים בפנקס הבוחרים.

כמו כן, העביר היו"ר בפנייתו תלונות הנוגעות לטוהר הבחירות, ובהן תלונתה של הפעילה החברתית אורנה אנג'ל, שטענה כי משקיפם מטעם רשימת העבודה-גשר ורשימת המחנה הדמוקרטי גילו שבקלפיות שבהן הוצבו, כבר הגיעו משקיפים כביכול מטעם אותן הרשימות, שהחזיקו בכתבי מינוי מזוייפים. עוד צורפה תלונתה של ח"כ קטי שטרית ממפלגת הליכוד, לפיה הגיעו אליה דיווחים על בוחרים ששהו בחו"ל ביום הבחירות, ובכל זאת נרשם כאילו הצביעו בקלפיות אליהן הם משוייכים על-פי מעונם בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully