וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור "ההתפתחויות האזוריות": גנץ והרמטכ"ל ייפגשו באישור נתניהו

על פי הודעת דובר צה"ל, כוכבי ייפגש עם יו"ר כחול לבן בשל האתגרים הביטחוניים. הפגישה תתקיים לבקשתו של גנץ ובאישורו של ראש הממשלה. מקורבי גנץ טענו כי "הוא מעוניין לקבל עדכון ישיר מהרמטכ"ל על ההתפתחויות האחרונות באזור"

צלם:שלומי גבאי, עורך:שאול אדם

הרמטכ"ל אביב כוכבי ייפגש היום (רביעי) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ "לאור האתגרים הביטחוניים וההתפתחויות האזוריות" - כך נמסר מדובר צה"ל. על פי דובר צה"ל, הפגישה נערכת לאור בקשתו של חבר הכנסת גנץ ובאישור ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. מקורבי גנץ טענו כי "הוא מעוניין לקבל עדכון ישיר מהרמטכ"ל על ההתפתחויות האחרונות באזור".

הפגישה נערכת ברקע האזהרות של נתניהו בחודש האחרון על הסלמה ביטחונית שתחייב היערכות כלכלית והקמת ממשלת אחדות. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס מוקדם יותר החודש לראשונה מאז הבחירות, לדיון שהסתיים אחרי יותר מחמש שעות. לדברי גורם המעורה בפרטי הדיון, אחד התרחישים שנידונו הוא חשש ישראלי מניסיון איראני לבצע פיגוע אסטרטגי על אחד המתקנים הרגישים בישראל באמצעות טילי שיוט, בדומה למתקפה על שדות הנפט בערב הסעודית.

חשש זה התגבר בעקבות חוסר התגובה האמריקנית והסעודית לתקרית בערב הסעודית. לדברי הגורם, ההיערכות לניסיון איראני שכזה הוא "אירוע מורכב" מבחינת יכולות הגנתיות האווירית, ומחייב פיתוח תוכנית הגנה עם משמעויות תקציביות של מיליארדי שקלים, שידרשו קיצוץ רוחבי. לדבריו, זה מה שעומד ברקע הקריאה הבהולה של נתניהו להקמת ממשלת אחדות שתוכל להתמודד עם המצב.

בני גנץ יום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"מעוניין לקבל עדכון ישיר מהרמטכ"ל". גנץ/ראובן קסטרו

כוכבי התייחס להתפתחויות האחרונות בדברים שנשא בטקס התייחדות לזכר חללי חטיבת הצנחנים, לפני כשבוע. הוא אמר כי "הקיץ האחרון היה עמוס אירועים ביטחוניים, מעל השטח ומתחתיו, בזירות קרובות ורחוקות. אנו פוקחים שבע עיניים, מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי, ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות, המובילות לתקיפה וסיכול של איומים, לצד שמירה על איזונים".

עוד הוסיף הרמטכ"ל כי "לא נאפשר פגיעה במדינת ישראל, ואם תתרחש, נגיב בעוצמה. אנו יודעים שעלינו להיות מוכנים ורלוונטיים לאתגרי ההווה והעתיד, בהיקף הכוחות, בסוג היחידות ובשיטות הלחימה. אתגרים ביטחוניים, ניצבו בפני מדינת ישראל בעבר וניצבים בפנינו גם היום. יכולנו להם בעבר, ואנו יכולים להם גם היום".

עוד בוואלה!

המתווכת החדשה: ארה"ב נטשה, ורוסיה נכנסת לחלל שהותירה בסוריה

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל, אביב כוכבי במהלך טקס התייחדות לחללי הצנחנים, אנדרטת תל נוף 7 באוקטובר 2019. דובר צה"ל
ייפגש עם גנץ. כוכבי/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully