וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן סירב להצהיר שיתנגד לממשלת מיעוט; בימין תקפו: תרחיש אימים

יו"ר ישראל ביתנו האשים את הליכוד בהפצת "ספין", לאחר שלטענתו דרשו ממנו להצהיר שיתנגד להקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ ובתמיכת הערבים מחוץ. "את הליכוד לא מעניינת האחדות, אלא רק כיסא רה"מ והשרים", תקף. בנט הביע דאגה מהתרחיש: "תרגיל אפל שיטיל קלון על מבצעיו"

אתר רשמי

הפלונטר הפוליטי - עדכונים אחרונים

  • ליברמן טען שבליכוד דרשו ממנו להצהיר שלא יצטרף לממשלת מיעוט
  • יו"ר ישראל ביתנו תקף: "את הליכוד לא מעניינת האחדות, אלא רק כיסא רה"מ והשרים"
  • בנט: "הקמת ממשלת מיעוט - רעיון בלתי מוסרי ואפל"
  • לפיד: את הממשלה אפשר להקים ביומיים - אבל נתניהו מעכב

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (שלישי) כי הליכוד טרם הגיבו לבקשתו לפתוח במשא ומתן על קווי היסוד להקמת ממשלת אחדות. "לפני חמישה ימים פנה ראש צוות המו"מ של ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, לליכוד על מנת לפתוח במו"מ על קווי היסוד להקמת ממשלת אחדות. עד לרגע זה לא התקבלה שום תגובה". ליברמן כתב את הדברים בחשבון הפייסבוק שלו והוסיף, "המסקנה מכך היא שאת הליכוד לא מעניינים קווי יסוד או הקמת ממשלת אחדות, אלא אך ורק כיסא ראש הממשלה וכיסאות השרים. למו"מ על כיסאות שיחפשו פרטנרים אחרים. ירצו לדבר על מהות, אנחנו זמינים בכל רגע נתון".

בהמשך הפוסט, תקף ליברמן את הליכוד לאחר שלדבריו דרשו ממנו להצהיר כי יתנגד להצעה להקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ, בתמיכת הח"כים הערבים מבחוץ. עם זאת, עד כה סירב להכחיש באופן נחרץ שישתף פעולה עם ממשלה כזו. "באשר לספין האחרון מבית היוצר של הליכוד - אין לנו שום כוונה להתייחס לא לספין הזה ולא לספינים אחרים. רוצים לשבת איתנו למו"מ קואליציוני רציני, קודם שיפרקו את הגוש החרדי-משיחי ואז נדבר על הכל. המתווה שלנו עדיין בתוקף ומונח על השולחן".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו במלון יד השמונה, 22 בספטמבר 2019. רויטרס
"למו"מ על כיסאות שיחפשו פרטנרים אחרים", ליברמן תוקף את הליכוד/רויטרס

על רקע דברי ליברמן, אמר יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, כי "התרגיל האפל של הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על קולות הרשימה המשותפת האנטי-ציונית ועל הימנעות סיעת איווט ליברמן, הוא רעיון בלתי מוסרי שיטיל אות קלון על מבצעיו". בנט טען כי תרחיש שכזה נידון לכישלון, מאחר ולטענתו אף מפלגה לא תצטרף לממשלה שקמה בצורה הזו. "הדרך האחראית והממלכתית היא להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ", אמר.

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', התייחס לדברי יו"ר ישראל ביתנו בציוץ בטוויטר ואמר כי אם תוקם ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים, היא תתפרק לאחר זמן קצר ותביא לנצחון הימין בבחירות הבאות. "לא מבין את החברים שלי שמנסים להוציא מליברמן בכוח התחייבות שלא להיות גשר לממשלת מיעוט של השמאל והערבים. זה דווקא רעיון לא רע בכלל. ממשלה כזו לא תחזיק מעמד יותר מידי זמן ולאחריה הימין ינצח בבחירות בענק".

סמוטריץ' הוסיף, "בתוך כמה חודשים תהיה בישראל ממשלת ימין שתשקף את הרוב הימני שיש בחברה הישראלית". הוא התייחס לתוצאות הבחירות האחרונות וטען כי רצונו של הרוב עוות בשל "גניבת הדעת של ליברמן וקנאתו האישית בנתניהו. מהלך כזה יחשוף את פרצופו האמיתי של ליברמן ויגדיר אותו עמוק בשמאל. יכול בהחלט להיות שזה הפתרון הכי טוב למשבר שאנחנו מצויים בו".

עוד בוואלה!

שבוע לסוף המנדט של נתניהו: תמונת המצב של הפלונטר הפוליטי

לכתבה המלאה
השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"ממשלה כזו לא תחזיק מעמד ולאחריה הימין ינצח בבחירות בענק". בנט וסמוטריץ'/ראובן קסטרו

בתוך כך, פרסם ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) פוסט בפייסבוק בו תקף את ראש הממשלה, והאשים אותו במניעת הקמת הממשלה ובמשיכת הקיפאון המדיני. "את הממשלה הבאה אפשר להקים ביומיים. היא תהיה מבוססת על 79 ח"כים (כחול לבן, הליכוד, ישראל ביתנו, העבודה). יציבה, כלכלית, אזרחית", פתח. "את כל זה עוצר אדם אחד, עם שלושה תיקים פליליים חמורים, חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, כל זה עוד לפני שנחקרה לעומק המעורבות שלו בפרשת הצוללות".

לפיד המשיך וכתב כי נתניהו חסר שיקול דעת וכי מינה שרים עבור הישרדותו האישית, מה שהופך אותו לנטל על מפלגתו ועל מדינתו. "לפני חודש נתניהו סיפר לנו שמצבה של מדינת ישראל מעולם לא היה טוב יותר. השבוע הוא טוען שהכל בקריסה והאיום האיראני קרוב מתמיד. אפילו אם זה היה נכון, נתניהו במצבו הנוכחי הוא האדם האחרון שאפשר לסמוך עליו שיוביל אותנו. הוא עסוק מדי בענייניו הפליליים, הוא לחוץ מדי, כבר אין לו את שיקול הדעת שהיה לו פעם".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד במהלך ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, ירושלים 3 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"זה מה שהמדינה צריכה. והמדינה חשובה יותר". לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

בסיום, כתב לפיד כי "אדם אחד מונע את זה. אפילו לא מבקשים ממנו ללכת הביתה. כל מה שאומרים לו זה שהוא לא יוכל להיות ראש ממשלה בשנתיים הקרובות, עד שענייניו המשפטיים יתבררו. אני מבין שהוא לא מת על זה, אבל זה מה שהמדינה צריכה. והמדינה חשובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully