וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעת הברק בזיקים: "אלחנן אמר שהוא מפחד ואז כולם עפו"

16.10.2019 / 12:10

בביה"ח ברזילי ממשיכים להילחם על חייו של אשר חזות בן ה-14, שנפגע קשה מפגיעת ברק יחד עם בני משפחתו מבאר שבע. גיסתו, אפרת, עדיין במצב קשה לאחר שמצבה התייצב. אחיהם של הפצועים סיפר על רגעי האימה לפני הפגיעה: "הם באו ללכת, ואז פגע בהם הברק"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אסף דרורי

פגיעת הברק בחוף זיקים - עדכונים אחרונים

  • מצבו של בן ה-14 מוסיף להיות קשה: "נלחמים על חייו"
  • התייצב מצבה של גיסתו של הנער, שנפצעה גם היא קשה
  • אחיו של הפצוע: "מבקש שיתפללו עליו - רק זה מה שיעזור לנו"
  • חל שיפור במצב שלושת האחים הנוספים והם מוגדרים קל

חמשת בני משפחת חזות מבאר שבע, שפונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון לאחר שנפגעו מברק בחוף זיקים, עדיין מאושפזים היום (רביעי), בהם אשר חזות בן ה-14 שמצבו מוסיף להיות קשה, וגיסתו אפרת חזות בת ה-21, שמצבה קשה אך יציב. ד"ר גילי גבעתי, סגנית מנהל בית החולים, עדכנה כי הם "עדיין נלחמים על חייו" של אשר, המאושפז בטיפול נמרץ ילדים. "הוא מקבל טיפול אינטנסיבי כשהוא מונשם ומורדם", הוסיפה גבעתי.

אחיו של אשר, איתמר, שלא היה נוכח באירוע, סיפר לוואלה! NEWS כי מצבם של שאר האחים יציב, אך הוא מבקש שיתפללו על אחיו: "שלושת האחים שלי, אלחנן, אלעזר ופדות במצב טוב, יציב. יכולים ללכת, מדברים ומתקשרים. אפרת גיסתי מורדמת ומונשמת, ואשר אחי הקטן במצב אנוש. מה שאני מבקש שיתפללו עליו כי רק זה מה שיעזור לנו עכשיו".

הוא סיפר כי הם בילו בחוף ושמעו ברק: "אלחנן אמר להם 'אני מפחד, בוא נתקפל זה לא צחוק'. הם באו ללכת, הם הלכו בשורה ואז פגע בהם הברק". איתמר הוסיף כי הם עפו מעוצמת הפגיעה, "אליעזר ופדות נשארו בהכרה. אלחנן הצליח לקום בכוחות-על, צעק לצעירים שהיו בחוף והם התחילו לברוח. הוא ביקש מהם להזעיק עזרה ואז כשהוא חזר הוא ראה את אפרת, גיסתו, בלי הכרה. הוא עשה עליה פעולות החייאה והתקשר למד"א, שם הסבירו לו מה לעשות".

אשר חזות הפצוע ממכת ברק בחוף  16 באוקטובר 2109. שי מכלוף
אשר חזות בן ה-14, שנפצע קשה/שי מכלוף

בהתכתבות בווטסאפ המשפחתי שהגיע לידי וואלה! NEWS נראית השיחה בין בני משפחת חזות דקות לאחר האירוע החריג. בשיחה בני המשפחה משתפים את הדיווחים הראשוניים שיצאו בכלי התקשורת ומביעים דאגתם. "תנו לי תמונת מצב דחוף", ביקש אחד מהאחים. הפצועים מהברקים שיש בחדשות זה אנחנו", השיב אחר. "אלעזר, אשר ואלחנן נסעו לים. אמא ואבא לא עונים", הוסיף אחד האחים.

שיחת הווצאפ של בני משפחת חזות לאחר ההודעה על אירוע פגיעת הברק בחוף זיקים. אתר רשמי
התכתבות הווטסאפ של משפחת חזות לאחר האירוע/אתר רשמי

אפרת חזות בת ה-21 עדיין מאושפזת במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ מבוגרים, כשגם היא מורדמת ומונשמת. אתמול הצליחו הרופאים לייצב את מצבה. הוריה של אפרת אמרו היום כי הם "מבקשים מכולם שיתפללו עליה, המצב עדיין קשה. הדבר הכי חשוב כרגע הוא שהציבור יתפלל. היא כרגע מורדמת ומונשמת ואנחנו מקווים לטוב".

שיחת הווצאפ של בני משפחת חזות לאחר ההודעה על אירוע פגיעת הברק בחוף זיקים. אתר רשמי
שיחת הווצאפ של בני משפחת חזות לאחר ההודעה על אירוע פגיעת הברק בחוף זיקים/אתר רשמי

סגנית מנהל בית החולים ברזילי אמרה כי "עוד שלושה פצועים במצב קל עד בינוני מתאוששים", בהם האחות בת ה-13 ושני אחים נוספים בני 17 ו-24. לדבריה, הם "מטופלים במחלקות השונות בבית החולים".

שמעון, אביו של שר בן ה-14, ביקש להתפלל לשלומו של בנו. "המצב מאוד קשה, המצב של הבן לא השתפר. מבקש להתפלל לשלומו - אשר בן מזל. הם יצאו לטייל, אנחנו אופטימיים. בעזרת השם יהיה נס רפואי. הם לא תיארו לעצמם שיהיה ברק, הם יצאו לבלות והתכוונו לחזור בעקבות הברקים".

אלחנן חזות, הפצוע ממכת הברק בחוף זיקים מתפלל לרפואת אחיו בסוכה שהקומה בביה"ח, ברזילי, אשקלון  16 באוקטובר 2109. שי מכלוף
"מדובר באסון". מימין, האח אלחנן חזות בסוכת בית החולים ברזילי, היום/שי מכלוף

עם הגעת בני המשפחה אל בית החולים אתמול, מסרה סגנית המנהל גבעתי כי "ההתרשמות שיש פה היא חשיפה לפגיעה קשה".

האח אלחנן חזות, בן ה-17 שנפצע קל-בינוני, תיאר את התקרית החריגה: "הלכנו לים, שיחקנו כדורגל ופתאום היו רעמים. אמרתי להם 'בואו נזוז' ואז נפלתי והעירו אותי אחר כך כשישבנו אחד ליד השני. מדובר באסון. לפני כן היו ברקים, ביקשתי שנלך ואז פשוט הרגשתי שמעירים אותי. אשר בחור ישיבה, לומד, רצינו ללכת לים ליהנות וקרה אסון. חמישה ממשפחה אחת זה אסון".

אלעזר חזות, נפגע מפגיעת ברק בחוף זיקים, 15 באוקטובר 2019. צילום: דוברות בי"ח ברזילי, צילום מסך
אלעזר חזות, שנפגע מברק/צילום מסך, צילום: דוברות בי"ח ברזילי

אחרי פגיעת הברק, המציל ועוברי אורח נוספים מיהרו לעזור לפצועים והזעיקו את מד"א לזירה, שבמועצה האזורית חוף אשקלון. לאחר מכן הם פונו לבית החולים ברזילי, בו הם מאושפזים.


(עדכון ראשון: 9:26)

איתמר חזות אחיו של אשר הפצוע ממכת ברק בחוף  זיקים בביה"ח, ברזילי, אשקלון  16 באוקטובר 2109. שי מכלוף
האח איתמר חזות/שי מכלוף
אלחנן חזות, הפצוע ממכת הברק בחוף זיקים מתפלל לרפואת אחיו בסוכה שהקומה בביה"ח, ברזילי, אשקלון  16 באוקטובר 2109. שי מכלוף
אלחנן שנפצע קל-בינוני מתפלל בסוכת בית החולים, היום/שי מכלוף
בית החולים ברזילי, אשקלון, בו מאשפזים בני משפחת חזות שנפגעו מברק  16 באוקטובר 2109. שי מכלוף
נפגעה ממכת הברק. האחות פדות במחלקת טיפול נמרץ בביה"ח, היום/שי מכלוף
הפצוע ממכת הברק בחוף זיקים, אשר חזות ומשפחתו. אתר רשמי
בני משפחת חזות: ראשון עומד משמאל - אשר חזות; שישי עומד משמאל - אלחנן; יושבת באמצע - פדות; שנייה מימין - אפרת; שלישי עומד מימין - אלעזר/אתר רשמי
כוחות החילוץ בחוף זיקים, בשל פגיעת הברק בשלושה בני אדם. שי מכלוף
זירת האירוע החריג בחוף זיקים, אתמול/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully