וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שאושפזה מהרעלה בארומה: "ניסו לגלגל את זה עליי"; הסניף נסגר

16.10.2019 / 9:44

ברשת החליטו לא לפתוח את הסניף לאחר ששני לקוחות שאכלו טונה אושפזו בשל תגובה אלרגית. בנוסף, הוחלט להחליף את מוצרי הטונה בכל הסניפים ולבצע בדיקת מעבדה על כל המוצרים. פקחי משרד הבריאות ערכו ביקורת בסניף. אחת המאושפזות: "לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן"

שירי פורר אשר אושפזה אמש במצב קשה מאוד במחלקה לרפואה דחופה באיכילוב לאחר שחטפה הרעלה מסלט טונה שהזמינה ברשת ארומה ובתה. אתר רשמי
"מקווה שיעשו בדק בית". שירי פורר, אחת המאושפזות/אתר רשמי

ברשת ארומה תל אביב החליטו הבוקר (רביעי) לסגור עד להודעה חדשה את הסניף ברחוב מנחם בגין בעיר, לאחר ששניים מלקוחותיו אושפזו בבית החולים איכילוב. הסועדים, אישה בת 41 וגבר בן 34, פונו אתמול לטיפול רפואי לאחר שאכלו סלט וכריך טונה בסניף, אך בהמשך שוחררו. המקרה דווח למשרד הבריאות.

הבוקר התבצעה בקרה של משרד הבריאות בסניף המדובר של ארומה, שסגור לפעילות. בהמשך היום יקיימו שימוע בלשכת הבריאות בתל אביב, במעמד נציגי הרשת ונציגי משרד הבריאות. פקחי משרד הבריאות לקחו דגימות מהדג (טונה) שהיה בשימוש למעבדה ושאר התצרוכת הושמדה. כמו כן, נאסר שימוש של משלוח דג חדש על ידי משרד הבריאות עד לקבלת תוצאות המעבדה.

מהרשת נמסר: "כפי שהודענו אתמול, מרגע שנודע לנו כי שניים מלקוחותינו אושפזו, שכרנו חברה חיצונית שתבצע בקרה ובדיקת מעבדה על מוצרי המזון שנמצאו בסניף המדובר וברשת כולה. אף שתוצאות המעבדה טרם הסתיימו, החלטנו, כמשנה זהירות, לעצור את מכירת הטונה בסניפים עד להחלפת המוצר במלואו". עוד נאמר כי לאחר קבלת תוצאות המעבדה והבדיקה תפרסם אותם החברה "בשקיפות ובהגינות לציבור הרחב. עד אז, הסניף ממנו נרכשו המוצרים - לא ייפתח מחדש". הרשת שלחה איחולי החלמה ללקוחות שאושפזו, ותסייע להן ככל שניתן. בנוסף, ביקשו לעדכן את הציבור על החלטתם לבצע איסוף והחלפה של מוצרי הטונה בכל סניפי הרשת, "לפיכך, היום ומחר ייתכנו שיבושים בסניפי הרשת במכירת מנות מזון המכילות טונה".

סניף ארומה, מנחם בגין 48, תל אביב. יותם רונן
נסגר עד להודעה חדשה. סניף ארומה תל אביב במנחם בגין/יותם רונן

שירי פורר בת ה-41, נשואה ואם לשניים, הייתה אחת מהלקוחות שפונו לבית החולים לאחר שאכלה את אחד ממוצרי הטונה בסניף המדובר. הבוקר היא שיחזרה את המקרה: "אני עובדת באזור והגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט ותוך עשר דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה".

פורר סיפרה שהבינה כי היא חווה תגובה אלרגית חריפה, "המנהל שלי לקח אותי למר"ם שם התמוטטתי ואיבדתי הכרה. מהר העבירו אותי באמבלונס לאיכילוב תוך כדי פעולות מצילות חיים. לאחר הגעתי לחדר הלם של איכילוב המשיכו פעולות רפואיות שלשמחתי הרבה הביאו להתאוששות מהירה ולאחריה הוחלט לשחרר אותי הביתה במהלך הלילה להמשך השגחה ומעקב".

פורר הוסיפה, "לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית. הבוקר אני בעיקר אסירת תודה לצוותים הרפואיים שהצילו את חיי ומתאוששת בביתי. אני בינתיים גמרתי עם טונה".

עוד בוואלה!

דיווח: ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן בעקבות המתקפה בסעודיה

לכתבה המלאה

הרעלת מזון נדירה

האישה הגיעה לבית החולים במצב קשה לאחר שאיבדה את הכרתה והייתה במצב של שוק עמוק, והגבר פונה לבית החולים במצב קל עם כאבי ראש ודפיקות לב מואצות. ד"ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי איכילוב, הסביר אתמול כי "השניים הגיעו בעקבות תגובה אלרגית חריפה שמקורה בהרעלה מהדג טונה אותו אכלו בשם 'הרעלת מזון סקרומבואידית'. מיד עם הגעתם הענקנו לשניים טיפול מתאים שמיד הטיב עם מצבם והם החלו להתאושש".

טרוצקי הוסיף כי "מדובר בהרעלת מזון יחסית נדירה, כתוצאה מאכילת בשר דגים שסימניה דומים להתקפה אלרגית. הסימפטומים עלולים לכלול החל מכאבי ראש, דפיקות לב, אודם עורי משמעותי, סחרחורת, בחילות, כאבי בטן ושלשולים ועד קוצר נשימה או צרות בדרכי האוויר ובמקרים נדירים אף מוות".

(עדכון ראשון: 08:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully