וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן בעקבות המתקפה בסעודיה

16.10.2019 / 8:47

גורמים אמריקניים אמרו שבוושינגטון ביצעו את מבצע הסייבר בתגובה למתקפה על מתקני הנפט של סעודיה בחודש שעבר. המטרה לדבריהם: פגיעה ביכולת של טהראן להפיץ "תעמולה". עם זאת, היקף המתקפה היה מצומצם יותר בהשוואה לזו שביצעה וושינגטון אחרי הפלת המל"ט ביוני

צילום: רויטרס

ארצות הברית ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן לאחר המתקפה על מתקני הנפט של ערב הסעודית, שאירעה בחודש שעבר - כך אמרו היום (רביעי) שני גורמים אמריקנים.

הגורמים שדיברו בעילום שם, אמרו כי המבצע התרחש בסוף החודש שעבר, ומטרתו הייתה לפגוע ביכולת של טהראן להפיץ "תעמולה". אחד הגורמים אמר כי התקיפה פגעה בציוד פיזי, אבל לא הרחיב מעבר לכך.
המתקפה מדגימה כיצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מנסה לעצור את התוקפנות של איראן מבלי להיקלע לסכסוך רחב.

עם זאת, התקיפה נראית מוגבלת יותר מזו שבוצעה מוקדם יותר השנה, אחרי הפלת המל"ט האמריקני ביוני בידי איראן ומתקפות, שלפי ארצות הברית, ביצעו משמרות המהפכה נגד מכליות נפט במפרץ חודש קודם לכן.

מתקן ארמקו בערב הסעודית לאחר התקיפה, 20 ספטמבר 2019. רויטרס
מתקן הנפט ארמקו בערב הסעודית אחרי התקיפה/רויטרס

לא ברור אם היו מתקפות סייבר נוספות של ארצות הברית נגד איראן מאז זו שנערכה בסוף החודש שעבר, אולם גם טהראן משתמשת בטקטיקות דומות נגד וושינגטון. החודש הודיעה מייקרוסופט שקבוצת האקרים, שככל הנראה הייתה קשורה לממשלה באיראן, ניסתה לחדור לחשבונות מייל הקשורים לקמפיין הבחירות מחדש של טראמפ. איראן גם נחשבת לשחקנית מרכזית בהפצת דיסאינפורמציה ברשת.

ארצות הברית, ערב הסעודית, בריטניה, צרפת וגרמניה האשימו באופן פומבי את איראן במתקפה מ-14 בספטמבר על חברת הנפט "ארמקו", אך טהראן מכחישה את מעורבותה. המורדים החות'ים בתימן, בעלי בריתה של טהראן, קיבלו אחריות.

התגובה האמריקנית הגלויה למתקפה, שזעזעה את שווקי הנפט העולמיים, הייתה שליחת אלפי חיילים אמריקנים נוספים לתגבור מערכות הגנה הסעודיות, כחלק מעיבוי הכוחות המתמשך של וושינגטון באזור בשנה האחרונה. הפנטגון סירב להגיב על מתקפת הסייבר. השפעת המתקפה, אם אכן תהיה כזו, עשויה להיות ברורה רק בתוך חודשים. עם זאת, מתקפות סייבר נחשבות לתגובה פחות פרובוקטיבית, מתחת לסף המלחמה.

עוד בוואלה!

הפנטגון: ארה"ב תשלח כוחות צבא בהיקף נרחב לסעודיה

לכתבה המלאה

"אתה יכול לגרום נזק מבלי להרוג אנשים או לפוצץ דברים. זו תוספת לארגז הכלים שלא הייתה לנו לפני והנכונות שלנו להשתמש בה היא חשובה", אמר ג'יימס לואיס, מומחה סייבר מהמרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון. הוא הוסיף כי ייתכן שזה לא אפשרי להרתיע את איראן גם עם מתקפות צבאיות קונבנציונליות.

המתיחות במפרץ גברה משמעותית מאז חודש מאי אשתקד, כשטראמפ פרש מהסכם הגרעין והטיל מחדש סנקציות על איראן. המתיחות חצתה סף נוסף אחרי הפגיעה במתקני הנפט הסעודיים. בשבוע שעבר אמרה טהראן כי מכלית נפט שלה הותקפה לחופי הים האדום בטילים, והזהירה מפני השלכות. עם זאת, היא לא קבעה עוד מי אחראי לפגיעה.

(עדכון ראשון: 08:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully