וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ה-17 שנפגע מברק בזיקים: התעוררתי וראיתי את הכיפה שרופה

15.10.2019 / 16:46

אלחנן חזות סיפר כי הוא ובני משפחתו תכננו לחזור לביתם מהחוף, כשלפתע סופת הברקים הכתה. "בהתחלה בכלל לא ראיתי", סיפר. אחיו בן ה-14 מאושפז במצב אנוש. הרוחצים בחוף שחזרו: "הברק היה קרוב אלינו ברמה מפחידה, הרגשנו אותו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: תומר לוי, עמית שמחה

נפגעים ממכת ברק בזיקים - עדכונים אחרונים:

  • נער נפגע באורח אנוש; ארבעת בני משפחתו במצב קשה ובינוני
  • החמישה פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון
  • עדי ראייה: "פתאום היה ברק שהגיע משום מקום"

אלחנן חזות, בן 17 שפונה במצב בינוני לבית החולים ברזילי לאחר שנפגע מברק בחוף זיקים, שחזר היום (שלישי) את האירוע החריג בו נפגעו גם ארבעה מבני משפחתו. "תכננו בכלל להתקפל מהחוף כשזה קרה", סיפר ממיטתו בבית החולים. "בהתחלה לא ראיתי מה קורה. אחר כך התעוררתי וראיתי את הכיפה שרופה".

הרוחצים שנכחו בחוף זיקים סיפרו היום על רגעי פגיעת הברק, שגרמה לפציעתם של חמשת בני המשפחה מבאר שבע. הפצועים, בהם אשר בן ה-14 שמצבו אנוש, פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון. בנוסף אליו, גיסתו אפרת בת ה-21 נפגעה באורח קשה, ואילו אחיו אלעזר בן ה-17, אחותו בת ה-13 ואחיו אלעזר בן ה-24 במצב בינוני. אב המשפחה קרא לציבור להתפלל לשלומם של הפצועים.

אחד מעדי הראייה, דוד הגרי מבאר שבע ששהה בחוף זיקים עם אחיו ושני אחייניו בזמן האירוע החריג, סיפר על רגעי הפגיעה, כשלדבריו, "פתאום ראינו ברק, קרוב אלינו ברמה מפחידה. הרגשנו את הברק לידינו. אני מקווה שיהיו בריאים. זה מפחיד מאוד".

עד ראייה נוסף, גיא, סיפר כי הוא וחבריו בנו מאהל לא רחוק מאזור האירוע. "ראינו שמתחיל גשם, רצינו להתקפל, פתאום היה ברק שהגיע משום מקום", הוא סיפר.

אלעזר חזות, נפגע מפגיעת ברק בחוף זיקים, 15 באוקטובר 2019. צילום: דוברות בי"ח ברזילי, צילום מסך
"ראיתי את הכיפה נשרפת". אלעזר חזות בבית החולים/צילום מסך, צילום: דוברות בי"ח ברזילי

בשלב זה, לדבריו, הוא ראה בחור מנופף בידיים עם הכיפה. "רצתי אליו לראות מה הלו"ז. ראיתי ארבעה חבר'ה שוכבים על הרצפה. הוא אמר לי: 'אמבולנס, אמבולנס'. לא היה לי את הטלפון עליי. רצתי לחבר'ה שם, הם שכבו, אחת בלי הכרה, לא דיברה. עוד אחד היה בלי הכרה, עם מכנס חצי קרוע. אחת הייתה עם רגליים חצי משותקות".

כיפת אחד הנערים שנפצעו מפגיעת הברק בחוץ זיקים. ה-15 לאוקטובר 2019. שי מכלוף
הכיפה של אחד הפצועים, שנפגעה מהברק/שי מכלוף

לאחר הפגיעה, המציל ועוברי אורח נוספים מיהרו לעזור להם והזעיקו את מד"א לזירה, שבמועצה האזורית חוף אשקלון. הפרמדיקית קרן סלבודניק, שהגיעה למקום, סיפרה כי "בחוף היו שני צעירים מחוסרי הכרה, ואחד בהכרה מעורפלת. צוות מד"א שהיה בסמוך למקום החל לבצע פעולות החייאה בשניים מהצעירים שהיו ללא דופק וללא נשימה, ולהעניק טיפול רפואי לפצוע נוסף בהכרה מעורפלת".

הפרמדיקית הוסיפה כי "מיד בהגיענו, יחד עם כוחות נוספים של מד"א, המשכנו בביצוע פעולות ההחייאה ובטיפול בפצועים. לבו של אחד מהצעירים שב לפעום, וכעת אנו ממשיכים לבצע פעולות החייאה בצעיר אחד, ולהעניק טיפול רפואי מציל חיים לשני הנפגעים הנוספים".

כוחות החילוץ בחוף זיקים, בשל פגיעת הברק בשלושה בני אדם. שי מכלוף
חוף זיקים, היום/שי מכלוף

גם חובש רפואת חירום, מקסים פרולקוב, הוזעק למקום יחד עם שלושה חובשים נוספים וסיפר כי "על שפת הים שכבו שלושה נפגעים בשנות ה-20. שניים היו מחוסרי הכרה ואחד מעורפל הכרה. מיד התחלנו לבצע פעולות החייאה בשני הנפגעים שהיו ללא דופק וללא נשימה, ולהעניק טיפול רפואי לנפגע הנוסף, שמצבו היה יציב".

פרמדיק מד"א יניב שמיס שחזר כי "שלושת הנפגעים סבלו מסימני כוויות. לאחר פעולות החייאה שכללו מתן מכת חשמל באמצעות דפיברילטור, ליבה של אחת הנפגעות שב לפעום. יחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום, המשכנו לבצע פעולות החייאה בצעיר הנוסף, ולפנות אותו ואת שני הנפגעים האחרים לבית החולים, תוך כדי מתן טיפול רפואי מציל חיים".

(עדכון ראשון: 15:30)

כוחות החילוץ בחוף זיקים, בשל פגיעת הברק בשלושה בני אדם. שי מכלוף
חוף זיקים, היום/שי מכלוף
כוחות החילוץ בחוף זיקים, בשל פגיעת הברק בשלושה בני אדם. שי מכלוף
חוף זיקים, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully