וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה נפגעו ממכת ברק בחוף זיקים; אחד מהם במצב אנוש

15.10.2019 / 15:29

החמישה, בהם שלושה בני משפחה, נפגעו ממכת ברק בחוף הדרומי. עוברי האורח הזעיקו את כוחות מד"א, שביצעו באחד בהם פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים ברזילי במצב אנוש. השניים הנוספים פצועים באורח קשה ובינוני. "פתאום ראינו ברק קרוב אלינו", סיפרו הנוכחים בחוף

צילום: שי מכלוף, עריכה: תומר לוי, עמית שמחה

נפגעים ממכת ברק בזיקים - כל העדכונים:

  • 5 בני אדם, בהם 3 בני משפחה, נפגעו ממכת ברק בחוף זיקים שבדרום
  • אחד מהם במצב אנוש; הארבעה הנוספים במצב קל, בינוני וקשה
  • הם פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון
  • עדי ראייה: "פתאום היה ברק שהגיע משום מקום"

חמישה בני אדם, בהם שלושה בני משפחה, נפגעו היום (שלישי) ממכת ברק בחוף זיקים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. כוחות מד"א ביצעו בשטח פעולות החייאה באחד מהם, צעיר בן 20 שמצבו אנוש, ופינו אותו לבית החולים ברזילי באשקלון. פצועה נוספת, אישה כבת 30, פצועה באורח קשה ויציב. גם היא פונתה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת. הפצוע השלישי, בן 20, פונה במצב בינוני ויציב והשניים הנוספים במצב קל ובינוני.

לאחר שהשלושה נפגעו בעת ששהו בחוף, המציל ועוברי אורח נוספים מיהרו לעזור להם והזעיקו את מד"א. אחד מעדי הראייה, דוד הגרי מבאר שבע ששהה בחוף זיקים עם אחיו ושני אחייניו בזמן האירוע החריג, סיפר על רגעי הפגיעה, כשלדבריו, "פתאום ראינו ברק, קרוב אלינו ברמה מפחידה. הרגשנו את הברק לידינו. אני מקווה שיהיו בריאים. זה מפחיד מאוד".

עד ראייה נוסף, גיא, סיפר כי הוא וחבריו בנו מאהל לא רחוק מאזור האירוע. "ראינו שמתחיל גשם, רצינו להתקפל, פתאום היה ברק שהגיע משום מקום", הוא סיפר. בשלב זה, לדבריו, הוא ראה בחור מנופף בידיים עם הכיפה. "רצתי אליו לראות מה הלו"ז. ראיתי ארבעה חבר'ה שוכבים על הרצפה. הוא אמר לי: אמבולנס, אמבולנס. לא היה לי את הטלפון עליי. רצתי לחבר'ה שם, הם שכבו, אחת בלי הכרה, לא דיברה. עוד אחד היה בלי הכרה, עם מכנס חצי קרוע. אחת הייתה עם רגליים חצי משותקות".

כוחות החילוץ בחוף זיקים, בשל פגיעת הברק בשלושה בני אדם. שי מכלוף
אירוע חריג. חוף זיקים, היום/שי מכלוף

הפראמדיקית קרן סלבודניק, שהגיעה למקום, סיפרה כי "בחוף היו שני צעירים מחוסרי הכרה, ואחד בהכרה מעורפלת. צוות מד"א שהיה בסמוך למקום החל לבצע פעולות החייאה בשניים מהצעירים שהיו ללא דופק וללא נשימה, ולהעניק טיפול רפואי לפצוע נוסף בהכרה מעורפלת".

הפרמדיקית הוסיפה כי "מיד בהגיענו, יחד עם כוחות נוספים של מד"א, המשכנו בביצוע פעולות ההחייאה ובטיפול בפצועים. לבו של אחד מהצעירים שב לפעום, וכעת אנו ממשיכים לבצע פעולות החייאה בצעיר אחד, ולהעניק טיפול רפואי מציל חיים לשני הנפגעים הנוספים".

כיפת אחד הצעירים שנפגעו מהברק בחוף זיקים ב-15 באוקטובר 2019. שי מכלוף
כיפת אחד הצעירים שנפגעו מהברק בחוף זיקים/שי מכלוף

סופות הרעמים והברקים מצטרפות לממטרים המקומיים שהחלו אתמול ברחבי הארץ. הגשמים צפויים להימשך היום בדרום הארץ ובמזרחה, לצד סופות רעמים בודדות. על פי השירות המטאורולוגי, מזג האוויר ימשיך להיות גשום לפרקים בימים הקרובים וקיים חשש לשיטפונות בנחלים בדרום בארץ ובמזרחה. כמו כן, תחול ירידה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל.

למרות התחזית החריגה, אלפי ישראלים ניצלו את חופשת חג הסוכות ויצאו לטייל ברחבי הארץ. מוקדם יותר היום, אישה בת 50 ובתה בת ה-14 חולצו בקניון אדום סמוך לאילת על ידי מתנדבי יחידת החילוץ המשטרתית אילת-איילות, לאחר שאבדה דרכם והן נשארו בשטח במהלך הלילה.

השתיים נותרו ללא מים, כשהן מיובשות וללא קליטה סלולרית, ורק בשעות הבוקר, לאחר שעות של הליכה, הצליחו להשיג את המשטרה. עשרה מתנדבי יחידת החילוץ הצליחו לאתרם, והן טופלו מיידית בשטח. לאחר מכן התחילו בצעידה לנקודת מאסף והוצאו מהשטח. "מתנדבי יחידת החילוץ המשטרתית מיומנת באיתור וחילוץ מטיילים שאבדה דרכם, יחד עם זו אנו ממליצים לנקוט בכל אמצעי הזהירות ולדווח מייד למוקד 100 בכל אירוע חריג בעת טיול בשטח", נמסר מהמשטרה.

כוחות החילוץ בחוף זיקים, בשל פגיעת הברק בשלושה בני אדם. שי מכלוף
חוף זיקים, היום/שי מכלוף

בעקבות האירוע, פרסמה המשטרה תזכורת לציבור בו היא ממליצה לתכנן את מסלול ההליכה מראש, להימנע מהליכה במסלולים לא מוכרים ושאינם מסומנים, ולא לצאת לטיול שטח בזמן מזג אוויר קיצוני ובניגוד להנחיות גורמי ההצלה וחרום. מרשות הטבע והגנים נמסר כי קיימת סכנה לשיטפונות בזק באפיקי נחלים רבים במזרח ודרום הארץ. לפיכך, חל איסור מוחלט על כניסה לאפיקי נחלים זורמים ברגל וברכב עד לירידה מוחלטת של מפלס המים.

מידות החום הצפויות היום והלילה: בירושלים מ-32 מעלות ביום עד 23 מעלות בשעות הלילה, בתל אביב 30 מעלות עד 23, חיפה 34-23, צפת 30-22, קצרין 35-23, טבריה 38-25, נצרת 34-24, עפולה 36-23, בית שאן 39-24, לוד 32-25, אשדוד 24-29, עין גדי 38-32, באר שבע 34-25, מצפה רמון 30-24 ובאילת 38 מעלות היום עד 27 מעלות הלילה.

(עדכון ראשון: 14:14)

כוחות החילוץ בחוף זיקים, בשל פגיעת הברק בשלושה בני אדם. שי מכלוף
חוף זיקים, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully