וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורסיקה עד טייוואן: שיאני הטיסות של הכנסת הקצרה בהיסטוריה

16.10.2019 / 18:30

בתקופת כהונתה הקצרה של הכנסת הקודמת, הספיק הח"כ לשעבר עוזי דיין לשהות עשרה ימים בחו"ל. מיהם חברי הכנסת שהספיקו להמריא כמה פעמים בתוך שישה חודשים ובאילו סיעות נשארו בארץ? נתוני ועדת האתיקה חושפים את "הח"כים המעופפים" של הכנסת ה-21

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

הכנסת ה-21 נמשכה חצי שנה בלבד ולא ממש סיפקה עבודה עבור חברי הכנסת, אבל ח"כ לשעבר עוזי דיין מהליכוד הפך בתקופה הקצרה הזו לשיאן הטיסות בכנסת זו. לפי נתונים שפורסמו על ידי ועדת האתיקה, דיין נסע בתקופה של שישה חודשים שלוש פעמים לחו"ל, בפעם הראשונה לקורסיקה, בפעם השנייה ללונדון ובפעם השלישית לבלגיה. דיין שהה סך הכול עשרה ימים בחו"ל.

לא רק דיין היה בין הח"כים המעופפים לחו"ל. במהלך הכנסת החולפת, יותר מ-20 חברי כנסת מסיעות שונות טסו בתקופה זו לחו"ל. ביהדות התורה, במרצ ובבית היהודי לא היו ח"כים שהמריאו לחו"ל בתקופה זו. לעומתם, ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת טס בשתי הזדמנויות שונות, בחודש יוני לגרמניה ובחודש יולי ללונדון, סך הכול שבעה ימים בחו"ל. גם חברת הכנסת לשעבר אסנת הילה מארק וח"כ חוה אתי עטיה מהליכוד הספיקו לצאת לטייוואן לשבוע כאורחות הממשלה המקומית.

עוזי דיין ואבי דיכטר בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
עשרה ימים בחו"ל מול שישה. דיין ודיכטר/ראובן קסטרו

חבר הכנסת צבי האוזר טס פעמיים בתקופה זו. בשתי הפעמים במסגרת משלחות מאורגנות, פעם אחת לפראג עם הח"כים רדיר כמאל מריח ומיכל שיר ובפעם השנייה לפריז עם הח"כים קרן ברק, משה ארבל, יואב סגלוביץ', יוראי להב הרצנו ומאי גולן. ח"כ אבי דיכטר טס לסין למשך שישה ימים לאחר שהוזמן על ידי עיריית זונגשאן וח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן טס למשך שבוע לארצות הברית בהזמנה של ארגון רבנים רפורמי.

עוד בוואלה!

שבוע לסוף המנדט של נתניהו: תמונת המצב של הפלונטר הפוליטי

לכתבה המלאה
יוסף ג'בארין במסע"ת של חד"ש,חיפה, 7 בפברואר 2019. שלומי גבאי
טס בשתי הזדמנויות. ח"כ ג'בארין/שלומי גבאי

הנתונים של ועדת האתיקה מאגדים שני סוגים של נסיעות חברי הכנסת, ובשניהם מדובר בטיסות עבודה. סוג הנסיעות הראשון הוא נסיעות במימון של גופים חיצוניים או במימון עצמי כמו נסיעות שמטרתן מתן הרצאות והשתתפות בכנסים, אך לא בכובע הרשמי המייצג את כנסת ישראל.

הסוג השני של הנסיעות מתייחס לנסיעות רשמיות של הכנסת, הנחשבות לציר חשוב בקידום יחסיה של ישראל בזירה הבינלאומית. נסיעות אלה מנוהלות על ידי המחלקה לקשרי חוץ של הכנסת, שכפופה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ומרכזת את הפעילות הבינלאומית במשכן. הטיסות הפרטיות של חברי הכנסת אינן נכללות ברשימה זו.

מאי גולן וקרן ברק בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ביקרו בפריז ובפראג בהתאמה. גולן וברק/ראובן קסטרו
ח"כ אסנת מארק במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
התארחה בטייוואן. מארק/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully