וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגורה של נעמה נערך לקרב המשפטי: "ערעור יכול לקחת חודשים"

16.10.2019 / 19:26

רה"מ הגיש בקשה רשמית לנשיא רוסיה לחון את נעמה יששכר, ועורך דינה הביע תקווה כי הפעילות בערוצים הדיפלומטיים תוביל לסיום הפרשה. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר על מצבה של הצעירה הישראלית ועל גזר הדין: "אני לא יכול לדמיין מה קורה בתוך הראש שלה"

עריכה: עמית שמחה

ברקע בקשת החנינה הרשמית שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו, במשפחת יששכר ממתינים כעת לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי שיפעל בנוגע לעונש המאסר. עורך דינה של נעמה, אלכסנדר טייטס, מקווה שהמהלך יוביל לשחרורה, אך עם זאת בשיחה עם וואלה! NEWS אמר הסנגור כי לא קיבל עדכון מהרשויות ברוסיה בנוגע לפנייה לחון את הצעירה הישראלית.

"מצבה לא כל כך טוב", סיפר עורך הדין לאחר שביקר אתמול את יששכר, עליה נגזרו שבע שנות מאסר וחצי בגין 9.6 גרם חשיש שנמצאו בתיקה בשדה התעופה במוסקבה לפני חצי שנה. "סיפרתי לה על ההד שהמקרה שלה מעורר, שמדינת ישראל והעולם היהודי מעורבים לטובתה, ומנסים לעזור לה. ראיתי בעיניים שלה תקווה שלא הייתה שם מיד לאחר גזר הדין, אבל זה עדיין מצב קשה מאוד עבורה".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"מצב קשה מאוד עבורה". יששכר/באדיבות המשפחה

עו"ד טייטס הצטרף לטענות בישראל כי גזר הדין אינו מידתי, ותיאר אותו כחריג. זאת, לדבריו, "משום שהיא לא הבריחה סמים". עוד הוסיף כי "זה בלתי ייאמן גם עבורי כעורך דין, אבל בוודאי עבור אישה צעירה, במדינה שהיא לא ביקרה בה מעולם, עם מנטליות שונה". עוד הוסיף כי "אני לא יכול לדמיין מה קורה בתוך הראש שלה".

שלשום הגיש עורך הדין ערעור על גזר הדין של הצעירה הישראלית, אולם בשלב זה הוא עדיין לא יודע מה הצפי להגעתו לבית המשפט. "אנחנו לא יודעים, כרגע עוד אין תאריך", הסביר הסנגור. "זה שונה בכל תיק, ויכול לקחת חודש או חודשיים. קודם כל עליי לקבל את הפרוטוקולים המלאים מדיוני בית המשפט. עדיין לא קיבלתי אותם".

בעוד הנתיב המדיני מתקדם, עו"ד טייטס הבהיר כי "אם משהו קורה ברמה הפוליטית, נאלץ כמובן לבטל את הערעור". עם זאת, הדגיש כי לא נתקל בתיק כזה שבו אינטרסים פוליטיים ומשפטיים מצטלבים.

עוד בוואלה!

מקורסיקה עד טייוואן: שיאני הטיסות של הכנסת הקצרה בהיסטוריה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. רויטרס
ממתינים למסרים רשמיים ממוסקבה. נתניהו ופוטין/רויטרס

מוקדם יותר היום שלל שר המשפטים אמיר אוחנה את הטענה לפיה עונש המאסר של יששכר תלוי בהסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. סנגורה של הצעירה אמר כי לא קיבל מידע רשמי בנושא. "אני עובד רק עם גורמים רשמיים ועם מידע רשמי", הבהיר.

הוא הוסיף כי ייתכן שיש קשר בין המקרים. לדבריו, הוא לא יכול לאשר או לשלול זאת, "אבל זה אפשרי". תרחיש אפשרי נוסף בעיני עורך הדין הוא שהסגרתו של ההאקר לארצות הברית עשויה להיות רעה עבור יששכר. עו"ד טייטס הסביר כי "אני לא יכול לומר את זה במאה אחוז, אבל זה אפשרי".

עורך דין אלכסנדר טייטס המייצג את נעמה יששכר ברוסיה. אתר רשמי
"זה בלתי ייאמן גם עבורי כעורך דין". עו"ד טייטס/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully