וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אוחנה: "מסוכן לקבוע שגורלה של נעמה תלוי בגורל ההאקר הרוסי"

שר המשפטים הדגיש בריאיון לרשת ב' כי התפיסה שלפיה עונשה של הישראלית הכלואה ברוסיה תלוי בהסגרתו של אלכסיי בורקוב איננה "רשמית". אוחנה, שבימים הקרובים צפוי לקבל החלטה בנוגע להאקר, הוסיף כי "מדינת ישראל לא תחריש על פסק הדין הלא פרופורציונלי"

עריכה: עמית שמחה

שר המשפטים אמיר אוחנה שלל היום (רביעי) את הטענה שלפיה עונש המאסר של הישראלית נעמה יששכר תלוי בהסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, והדגיש כי היא איננה "רשמית". אוחנה, שלדבריו יקבל החלטה בימים הקרובים בנוגע להאקר, אמר בריאיון לרשת ב' כי "מסוכן לקבוע את התפיסה, שאיננה תפיסה רוסית רשמית, שגורלה של נעמה תלוי בגורלו של ההאקר".

עם זאת, הוא הוסיף כי "אנו פועלים בגלוי וגם בצעדים דיפלומטיים שאינם גלויים לשחרורה של נעמה. אני יכול להגיד שאנחנו כממשלה ומדינה צריכים לעשות הכול כדי להשיב את נעמה הביתה". בנוגע לעונשה של יששכר, שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה, אמר אוחנה כי "פסק הדין לא הגיוני ולא פרופורציונלי ומדינת ישראל לא תחריש על זה".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"מסוכן לקבוע שגורלה תלוי בגורלו של ההאקר". נעמה יששכר/באדיבות המשפחה

יששכר בת ה-26 נתפסה לפני חצי שנה עם 9.6 גרם חשיש בנמל התעופה שרמייטבו שבמוסקבה. במקביל, עומדת בקשת הסגרה נגד בורקוב שנעצר בנתב"ג בשנת 2015. על פי ההערכה, אוחנה צפוי לאשר את הסגרתו של ההאקר לארצות הברית, למרות דרישתה של מוסקבה לבצע עסקת חילופי אסירים בינו לבין הצעירה הישראלית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה.

אתמול הגיש נתניהו בקשה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להעניק חנינה ליששכר. הבקשה הוגשה גם בשמו של הנשיא ראובן ריבלין, והשניים אף קראו להחזרתה לישראל. בתגובה, מסרה משפחתה של יששכר: "אנו מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים. אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".

עוד בוואלה!

שותפו של ההאקר הרוסי הוסגר לארה"ב לפני שנתיים: "שיתפתי פעולה עם א.ב"

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
יקבל החלטה בימים הקרובים. אוחנה/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

אתמול, הוחלט בתום הערכת מצב של שירות בתי הסוהר עם נציגי משרד הממשלה הרלוונטיים, להעביר את בורקוב לאגף בהשגחה בבית הכלא לצורך הבטחת שלומו. בשב"ס הבהירו כי הארגון "עומד בקשר עם משרדי הממשלה לגבי החזקתו של העצור בארץ עד לקבלת החלטה בעניינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully