וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בבניין במדרחוב בירושלים: שני חשודים עוכבו לחקירה

שני החשודים כנראה שהו במקום בעת השריפה שהובילה לפציעתו קשה של גבר בן 50 ולפציעת אדם נוסף בינוני. בבניין פועלות יחידות המיועדות להומלסים ומכורים לסמים, והשכנים סיפרו על מקרי אלימות באזור. "שמעתי פיצוצים והוציאו אותי ברגע האחרון", תארה אישה שחולצה מהמקום

עריכה: אסף דרורי

שני חשודים עוכבו היום (רביעי) לחקירה במסגרת חקירת השריפה במדרחוב בן יהודה בירושלים. על פי החשד, הם שהו במקום בעת השריפה, שהובילה לפציעתו של גבר בן 50 באורח קשה ולפציעתו של אדם נוסף באורח בינוני. הנפגעים פונו לבית החולים שערי צדק שבעיר ובמקביל הושגה שליטה בלהבות. בהמשך הועבר הפצוע קשה לבית החולים אסף הרופא.

למקום נשלחו שמונה צוותי כיבוי ושני מנופי חילוץ, שחילצו מהלהבות חמישה בני אדם, בהם הגבר בן ה-50 שנמצא מחוסר הכרה ועבר פעולות החייאה במקום על ידי לוחמי האש וצוותי מד"א ירושלים. גורמים בכבאות אמרו כי מדובר בדירה שחולקה באופן לא חוקי ומחומרים שאינם מעכבי שריפה, דבר שגרם לשריפה להתפשט במהרה. "שמעתי פיצוצים מהדירה ליד", סיפרה אחת הדיירות בבניין. "היה מלא עשן היה פתאום, אני הייתי בחלון. לידנו גרה משפחה, הם הספיקו לצאת. אותי הוציאו ברגע האחרון מכבי אש ושמו לי מסכה, ובחור אחד קפץ על המרפסת כדי לברוח מהעשן".

זירת השריפה בדירת מגורים ברחוב בן יהודה ירושלים 16 באוקטובר 2019. ברוך ידיד/TPS, אתר רשמי
זירת השריפה בירושלים/אתר רשמי, ברוך ידיד/TPS

בבניין, ברחוב בן יהודה 11, פועלות יחידות המיועדות להומלסים ומכורים לסמים. שכנים ובעלי עסקים באזור סיפרו על מקרי אלימות באזור ואמרו כי היה ברור שיקרה אסון. אחד מהם, שמספר שהוגשו בעבר תלונות, שחזר את רגעי השריפה: "שמעתי צעקות מהחלון ואז ירדתי למטה והתברר שהאנשים שצעקו ראו את השריפה מבחוץ. ראיתי בקומה העליונה אישה שכנראה ניסתה לקפוץ ואמרתי לה שכבר באים לחלץ אותה, ותוך כדי הגיעו כבאים".

רשף שי נחמיה, קצין כבאות והצלה שפיקד על הכוחות בזירת השריפה, סיפר כי "בסמוך לשעה 10 בבוקר הוזנקנו לשריפה בבניין ברחוב בן יהודה הנמצא במרכז העיר ירושלים. הגענו למקום תוך זמן קצר מאוד למקום, והבחנו בשריפה מפותחת בבניין, בלכודים הזועקים לעזרה מתוך האש והעשן ובלהבות ועשן כבד האופפים את כל חלקו העליון של הבניין".

עוד בוואלה!

פגיעת הברק בזיקים: "אלחנן אמר שהוא מפחד ואז כולם עפו"

לכתבה המלאה
זירת השריפה בדירת מגורים ברחוב בן יהודה בירושלים 16 באוקטובר 2019. ברוך ידיד/TPS, אתר רשמי
זירת השריפה בירושלים/אתר רשמי, ברוך ידיד/TPS

נחמיה הוסיף כי "לוחמי האש ללא שום היסוס, נכנסו לתוך 'קיר של להבות' ותוך כדי סיכון עצמי אדיר, חילצו את הלכודים כמעט ללא פגע, למעט לכוד אחד אותו איתרנו שוכב בבית הבוער כשהוא ללא הכרה. ביצענו עליו פעולות החייאה ביחד עם חובשי מד"א ירושלים ולאחר שמצבו התייצב מעט, הוא פונה לבית החולים במצב קשה מאוד".

עוד הוסיף קצין כבאות והצלה כי "בד בבד עם פעולות החילוץ, ביצענו פעולות כיבוי של האש שהשתוללה בבית, המשכנו בסריקות נוספות בתוך המבנה הבוער בכדי למנוע את התפשטות האש לכלל הבניין ובכדי לשלול הימצאותם של לכודים פוטנציאליים נוספים בבניין".

זירת השריפה בדירת מגורים ברחוב בן יהודה ירושלים 16 באוקטובר 2019. ברוך ידיד/TPS, אתר רשמי
המדרחוב בסמוך לשריפה, היום/אתר רשמי, ברוך ידיד/TPS

פראמדיק מד"א, רפאל הרבסט, סיפר אחרי הטיפול בפצוע בזירה כי "מהקומה העליונה בבניין היתמר עשן רב. בסיוע כוחות הכיבוי הגענו אל נפגע כבן 50 ששאף עשן, והיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה, וכשליבו שב לפעום, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו קשה ולא יציב. הנפגעים הנוספים חולצו על ידי מכבי האש וטופלו על ידנו כשהם במצב קל ובהכרה מלאה".

(עדכון ראשון: 12:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully