וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה בבניין בירושלים; גבר בן 50 חולץ במצב קשה

הכוחות השתלטו על הלהבות שפרצו בבניין ברחוב בן יהודה וחילצו חמישה בני אדם. אחד מהם, גבר בן 50, הובהל לבית החולים שערי צדק אחרי פעולות החייאה בשטח. פצוע נוסף פונה במצב בינוני. "הלכודים זעקו לעזרה". אחת הדיירות: "שמעתי פיצוצים והוציאו אותי ברגע האחרון"

עריכה: אסף דרורי

גבר בן 50 חולץ היום (רביעי) במצב קשה, כשהוא מחוסר הכרה מבניין בירושלים, בעקבות שריפה שפרצה במקום. הוא פונה לבית החולים שערי צדק כשמצבו עדיין לא יציב, לאחר שלוחמי האש וצוותי מד"א ירושלים ביצעו בו פעולות החייאה בשטח. בנוסף אליו, עוד ארבעה בני אדם חולצו מהבניין הבוער, בהם פצוע נוסף באורח בינוני שפונה אף הוא לבית החולים שערי צדק.

בבניין, ברחוב בן יהודה 11 בעיר, פועלות יחידות המיועדות להומלסים ומכורים לסמים. שכנים ובעלי עסקים באזור סיפרו על מקרי אלימות באזור ואמרו כי היה ברור שיקרה אסון. "שמעתי פיצוצים מהדירה ליד", סיפרה אחת הדיירות בבניין. "היה מלא עשן היה פתאום, אני הייתי בחלון. לידנו גרה משפחה, הם הספיקו לצאת. אותי הוציאו ברגע האחרון מכבי אש ושמו לי מסכה, ובחור אחד קפץ על המרפסת כדי לברוח מהעשן".

בזירה פעלו שמונה צוותי כיבוי ושני מנופי חילוץ כדי להשתלט על הלהבות בבניין והצליחו להשיג שליטה באש. רשף שי נחמיה, קצין כבאות והצלה שפיקד על הכוחות בזירת השריפה, סיפר כי "בסמוך לשעה 10 בבוקר הוזנקנו לשריפה בבניין ברחוב בן יהודה הנמצא במרכז העיר ירושלים. הגענו למקום תוך זמן קצר מאוד למקום, והבחנו בשריפה מפותחת בבניין, בלכודים הזועקים לעזרה מתוך האש והעשן ובלהבות ועשן כבד האופפים את כל חלקו העליון של הבניין".

זירת השריפה בדירת מגורים ברחוב בן יהודה ירושלים 16 באוקטובר 2019. ברוך ידיד/TPS, אתר רשמי
זירת השריפה בירושלים, היום/אתר רשמי, ברוך ידיד/TPS

נחמיה הוסיף כי "לוחמי האש ללא שום היסוס, נכנסו לתוך 'קיר של להבות' ותוך כדי סיכון עצמי אדיר, חילצו את הלכודים כמעט ללא פגע, למעט לכוד אחד אותו איתרנו שוכב בבית הבוער כשהוא ללא הכרה. ביצענו עליו פעולות החייאה ביחד עם חובשי מד"א ירושלים ולאחר שמצבו התייצב מעט, הוא פונה לבית החולים במצב קשה מאוד".

עוד הוסיף קצין כבאות והצלה כי "בד בבד עם פעולות החילוץ, ביצענו פעולות כיבוי של האש שהשתוללה בבית, המשכנו בסריקות נוספות בתוך המבנה הבוער בכדי למנוע את התפשטות האש לכלל הבניין ובכדי לשלול הימצאותם של לכודים פוטנציאליים נוספים בבניין".

במקביל, פתחו בשירותי הכבאות בחקירה לבירור נסיבות הדליקה. גורמים בכבאות אמרו כי מדובר בדירה שחולקה באופן לא חוקי ומחומרים שאינם מעכבי שריפה, דבר שגרם לשריפה להתפשט במהרה. אחד הדיירים בקומה סיפר גם הוא על התלונות שהגישו בעבר, והוסיף: "הבוקר פרצה שריפה. ואני שמעתי צעקות מהחלון ואז ירדתי למטה והתברר שהאנשים שצעקו ראו את השריפה מבחוץ". הוא הוסיף: "ראיתי בקומה העליונה אישה שכנראה ניסתה לקפוץ ואמרתי לה שכבר באים לחלץ אותה, ותוך כדי הגיעו כבאים".

זירת השריפה בדירת מגורים ברחוב בן יהודה בירושלים 16 באוקטובר 2019. ברוך ידיד/TPS, אתר רשמי
זירת השריפה בירושלים, היום/אתר רשמי, ברוך ידיד/TPS

המשטרה הודיעה כי "השוטרים ולוחמי האש פעלו לפינוי כלל הדיירים במקום ולהרחיקם ממקור הסכנה, במקביל לפעולות הכיבוי. השוטרים פועלים על מנת לאפשר לכוחות החרום והכיבוי לפעול במקום ולשמור על צירי פינוי נפגעים".

פראמדיק מד"א, רפאל הרבסט, סיפר אחרי הטיפול בפצוע בזירה כי "מהקומה העליונה בבניין היתמר עשן רב. בסיוע כוחות הכיבוי הגענו אל נפגע כבן 50 ששאף עשן, והיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה, וכשליבו שב לפעום, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו קשה ולא יציב. הנפגעים הנוספים חולצו על ידי מכבי האש וטופלו על ידנו כשהם במצב קל ובהכרה מלאה".

לפני שבועיים גבר בשנות ה-30 לחייו נכווה באורח קשה בשריפה במבנה מאולתר שהוסב למגורים בשכנות שועפאט בירושלים. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם עם 40% כוויות בדרגות ב'-ג' בפלג גופו העליון. מחקירת כבאות והצלה עולה כי מדובר בהצתה מאחר שנמצא חומר דליק במקום. בשריפה נפגעו גם אישה בת 30 ושלושה ילדים - בני חמש, שמונה ועשר - משאיפת עשן והם פונו לבית החולים במצב קל עד בינוני. הם נלכדו בדירה וככל הנראה חולצו על ידי האב הפצוע.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully