וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסרונים חזרו לקשמיר אחרי חודשיים - ונחסמו כעבור שעות בשל פיגוע

הרשויות ההודיות, שביטלו את המעמד המיוחד של המחוז בעל הרוב המוסלמי, חידשו את שירותי הטלפון וההודעות הסלולריים. כעבור שעות, חמושים הרגו נהג משאית, והחסימות חזרו. האינטרנט כבר מנותק יותר מ-70 ימים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה
תושב קשמיר מדבר בטלפון לאחר שהקויים חודשו לאחר חודשיים של השבתה. 15 באוקטובר 2019.. רויטרס
יותר משבעה מיליון החיים באזור נותרו מנותקים מאינטרנט. תושב קשמיר משוחח בטלפון/רויטרס

שירותי העברת ההודעות בחבל קשמיר נחסמו היום (שלישי) פעם נוספת, שעות אחרי שחודשו אחרי יותר מחודשיים של השבתה בידי ממשלת הודו - כך מסרו הרשויות במחוז. זאת אחרי שנהג משאית נהרג במתקפה של חמושים, שהציתו את כלי רכבו. גורמי ביטחון אמרו כי ההחלטה התקבלה במטרה לפגוע ביכולתם של החמושים לתקשר ביניהם.

הרשויות בהודו חידשו את שירותי השיחות והמסרונים בטלפונים סלולריים בלבד אתמול, אחרי 72 ימים של השבתה במחוז שבהרי ההימלאיה בעקבות החלטת ניו דלהי לבטל את מעמדו האוטונומי של החבל בעל הרוב המוסלמי. יותר משבעה מיליון אנשים החיים באזור, שעליו תובעת שליטה מלאה גם פקיסטן השכנה, נותרו מנותקים מאינטרנט.

תושבים סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שני חמושים רעולי פנים אמרו לנהג המשאית שהעבירה תפוחים בעיר שופיאן לזוז מהדרך שנחסמה על ידיהם, אולם כלי הרכב החליק ונתקע. "החמושים פתחו באש על המשאית והעלו אותה באש", סיפר אחד התושבים.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי נואם בפני העם. 15 באוקטובר 2019.. רויטרס
"החמושים פתחו באש על המשאית והעלו אותה באש". ראש ממשלת הודו מודי/רויטרס

תפוחים הם נושא רגיש בקשמיר, שמייצאת כמויות גדולות של הפרי לשווקים ברחבי הודו. בעלי מטעים רבים אמרו כי מסרבים לקטוף השנה את יבוליהם במחאה נגד המהלך של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי לבטל את האוטונומיה שלהם.

הודו אומרת כי הארגונים החמושים בקשמיר, שלטענתה נתמכים על ידי פקיסטן, מאיימים על חקלאים ואנשי עסקים. פקיסטן מכחישה כי היא תומכת בארגונים אלו, וטוענת כי היא מעניקה תמיכה פוליטית לתושבי המחוז, שחלקו נתון לשליטה. שתי השכנות הגרעיניות היו קרובות לסכסוך בתחילת השנה אחרי פיגוע קטלני בקשמיר, שבו נהרגו עשרות שוטרים הודים.

במקביל, שוטרים עצרו היום שש פעילות שהפגינו בסרינגר, בירת החבל. בהן היו אחותה ובתה של ראשת המחוז לשעבר פרוק עבדוללה, אחת ממאות פוליטיקאים, עורכי דין וגורמים מקומיים אחרים שנעצרו מאז תחילת אוגוסט, רובם מוחזקים במעצר ללא אישומים נגדם.

עוד בוואלה!

נתניהו העביר לפוטין בקשה רשמית להענקת חנינה לנעמה יששכר

לכתבה המלאה
חיילים הודים ברחובות קשמיר. 15 באוקטובר 2019.. רויטרס
הארגונים החמושים בקשמיר מאיימים על חקלאים ואנשי עסקים. חיילים ברחובות קשמיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully