וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים המוניים: "אלפי חשודים הוטסו מקשמיר להודו"

גורם משפטי אמר כי לאור חוסר המקום בבתי הכלא במחוז, הועברו רבים מ-4,000 העצורים למקומות אחרים. הם נעצרו במסגרת חוק המאפשר להחזיק חשודים שנתיים במעצר ללא משפט מחשש למהומות אחרי ביטול המעמד המיוחד של החבל. פקיסטן: שני אזרחים נהרגו מאש צבא הודו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

אלפי בני אדם נעצרו בחלק ההודי של קשמיר בשבועיים האחרונים, מחשש למהומות בעקבות ביטול המעמד המיוחד שלו - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. גורם משפטי, שדיבר בעילום שם, אמר כי לפחות 4,000 איש נעצרו והוחזקו תחת "חוק ביטחון הציבור", חוק שנוי במחלוקת המאפשר לאסור חשודים למשך שנתיים ללא משפט.

הגורם אמר כי רבים מהעצורים הוטסו מחוץ לקשמיר, משום שבבתי הכלא במחוז שבהרי ההימלאיה לא נותר מקום. הוא הוסיף כי הוא השתמש בטלפון לווייני שניתן לו כדי לאסוף מידע מעמיתיו ברחבי האזור, בשל השבתת רשת התקשורת והאינטרנט זה קרוב לשבועיים.

בתוך כך, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחחו היום בנושא. במהלך שיחתם הביע מודי את החשיבות להימנע מהטרור בגבול עם קשמיר.

נשים מפגינות בבירת חבל קשמיר נגד המגבלות של ממשלת הודו, 16 באוגוסט 2019. רויטרס
נשים מפגינות בבירת קשמיר אחרי תפילות יום השישי/רויטרס

ההחלטה הדרמטית של הממשלה ההינדית הלאומנית בניו דלהי ב-5 באוגוסט, שהפשיטה את מדינת ג'אמו וקשמיר ממעמדה האוטונומי ההיסטורי, החריפה את המתיחות בין הודו לפקיסטן. פקיסטן, כמו הודו, תובעת שליטה מלאה על המחוז שבו רוב התושבים הם מוסלמים, ושעליו כבר יצאו שתי השכנות הגרעיניות למלחמה מאז קבלת העצמאות מבריטניה ב-1947.

היום אמרו בפקיסטן כי שני אזרחים נהרגו ועוד אחד נפצע מירי של כוחות הודיים מעבר לקו השליטה המפריד בין המדינות בקשמיר. המדינות מנהלות חילופי אש לעתים קרובות, אך אלו התגברו מאז ההשתלטות דה-פקטו של הודו על קשמיר. משרד החוץ באסלאמאבאד מסר כי האבידות נגרמו כתוצאה מ"הפרות של הפסקת האש" מצד הודו וכי דיפלומט הודי זומן לשיחת נזיפה. עוד נאמר כי התקריות הן "איום לשלום האזורי".

(עדכון ראשון: 11:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully