וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן ציינה יום עצמאות בצל המשבר עם הודו: "עומדים לצד קשמיר"

14.8.2019 / 11:30

ראש הממשלה הבטיח לתמוך בתושבי החבל, אחרי שניו דלהי ביטלה את מעמדו המיוחד: "נתונים לדיכוי של הכיבוש". הודו מגבירה כוננות לקראת ציון יום העצמאות שלה, שיחול מחר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן תקף היום (רביעי) את הודו בעת נאומו לרגל יום העצמאות בעקבות ביטול מעמדו המיוחד של מחוז קשמיר. "יום העצמאות הוא הזדמנות לשמחה גדולה, אבל היום אנחנו עצובים בשל הסבל של אחינו הקשמירים בג'אמו ובקשמיר הכבושה, שנתונים לדיכוי הודי", מסר חאן. "אני מבטיח לאחיי הקשמירים שאנו עומדים לצדם". בהמשך היום הוא צפוי לשאת נאום בפרלמנט של החלק הפקיסטני של חבל קשמיר.

בבירה אסלאמאבאד נתלו כרזות שקראו לתושבים להביע סולידריות עם תושבי קשמיר, ובדוכני רחוב נמכרו דגלי החבל כשדגלי פקיסטן נראו במקומות רבים. בנוסף לצמצום היחסים הדיפלומטיים עם ניו דלהי ושורת סנקציות כלכליות, פקיסטן הכריזה כי היא מגדירה את יום העצמאות ההודי - שיצוין מחר - כ"יום שחור", שבמהלכו יורדו דגלי המדינה לחצי התורן.

הודו בעלת הרוב ההינדי ופקיסטן המוסלמית, תובעות שליטה על המחוז שבהרי ההימלאיה, והן כבר יצאו לשתי מלחמות על השליטה עליו מאז קבלת העצמאות שלהן ב-1947. פקיסטן מכחישה כי היא תומכת בארגונים בדלניים וטרוריסטיים הפועלים בחבל, אלא רק מעניקה תמיכה פוליטית ומוסרית בתושבים המקומיים.

מצעד יום העצמאות של פקיסטן, 14 באוגוסט 2019. רויטרס
מצעד יום העצמאות של פקיסטן בבירה אסלאמאבאד, היום/רויטרס

היא דורשת ליישם את החלטות האו"ם הקוראות לקיום משאל עם שיכריע את עתיד האזור, אך הודו מסרבת לקבל את תפקידו של האו"ם בסכסוך. המשבר היה קרוב להתלקח לכדי עימות חדש בפברואר, אחרי פיגוע קטלני נגד שוטרים הודים ותקיפות אוויריות של שתי המעצמות הגרעיניות.

גם סין, שמחזיקה בשטח המיושב בדלילות בצפון החבל, גינתה את המהלך של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. במסגרתו, איבדה מדינת המחוז ג'אמו וקשמיר - היחידה בעלת רוב מוסלמי בהודו - את מעמדה האוטונומי, לצד ביטול חוק שאסר על תושבים שאינם מהאזור להתיישב בו, לרכוש נכסים ולהתמודד לתפקידים ציבוריים. מודי טוען כי כך הוא "ישחרר את האזור מטרור" ויוביל להתפתחותו.

עוד בוואלה!

תפילות בפקיסטן למען תושבי קשמיר: "הודו מתנהגת כמו הנאצים"

לכתבה המלאה
מצעד יום העצמאות של פקיסטן, 14 באוגוסט 2019. רויטרס
פקיסטן והודו נלחמו פעמיים על קשמיר מאז העצמאות מבריטניה/רויטרס

השלטונות ההודיים הזרימו אלפי חיילים לתוך המחוז בתחילת השבוע שעבר, לפני ביטול הסעיף בחוקה שנגע לקשמיר, והשביתו את רשתות התקשורת והאינטרנט כדי למנוע התקוממות גדולה של הציבור. ההגבלות הוסרו ביום שני בחמישה מחוזות בג'אמו, שרוב תושביה הינדים, ובתשעה מחוזות בקשמיר. משרד הפנים של הודו אמר כי האבטחה תתוגבר לקראת שני ימי העצמאות ותפילות יום השישי.

מצעד יום העצמאות של פקיסטן, 14 באוגוסט 2019. AP
מצעד יום העצמאות של פקיסטן, 14 באוגוסט 2019/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully