וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בקשמיר: אלפי אזרחים הודים נמלטו מחשש למתקפת טרור

4.8.2019 / 8:04

הרשויות התריעו כי חמושים הנתמכים על ידי פקיסטן השכנה מתכננים לתקוף עולי רגל הינדים, ורבים ברחו מחבל המריבה. באסלאמאבד כינו זאת "תעמולה זולה" ו"שקרים בוטים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

אלפי תיירים, עולי רגל ועובדים הודים עזבו ביממה האחרונה את מחוז קשמיר בעקבות התרעה של הממשלה מפני מתקפת טרור אפשרית. גורמי ביטחון הודיים אמרו כי יש בידיהם מידע על כך שחמושים הנתמכים על ידי פקיסטן השכנה מתכננים לפגוע בעולי רגל הינדים במחוז שבו יש רוב מוסלמי. דובר מטעם משרד ההגנה של פקיסטן דחה את הטענות של הודו כ"תעמולה זולה" ו"שקרים גסים".

הוראה של הממשל המקומי למעשה ביטלה את העלייה לרגל, כשביקשה מעולי רגל ומתיירים לשוב לבתיהם. דובר משרד ההגנה אמר אתמול כי היו כמה ניסיונות של חמושים מפקיסטן "לשבש את השלום" באזור ולתקוף עולי רגל, ואמר כי בין חמישה לשבעה חמושים נהרגו כשניסו לתקוף כוחות הודיים בסמוך לאזור המכונה גזרת קראן. הוא הוסיף כי במהלך המבצע נתפסו כלי נשק ותחמושת. "כוחות הביטחון ימשיכו להגיב לכל הפעילוית המרושעות", אמר.

תיירים עוזבים את העיר סרינגאר שבחבל קשמיר, הודו 4 אוגוסט 2019. רויטרס
תיירים עוזבים את קשמיר, אתמול/רויטרס

הודו בעלת הרוב ההינדי ופקיסטן המוסלמית תובעות שליטה על המחוז שבהרי ההימלאיה, והן כבר יצאו לשתי מלחמות על השליטה עליו מאז צאתן לעצמאות ב-1947. פקיסטן מכחישה שהיא תומכת בארגונים בדלניים וטרוריסטיים הפועלים בחבל, אלא רק מעניקה תמיכה פוליטית ומוסרית בתושבים המקומיים.

היא דורשת ליישם את החלטות האו"ם הקוראות לקיום משאל עם שיכריע את עתיד האזור, אך הודו מסרבת לקבל את תפקידו של האו"ם בסכסוך. המשבר היה קרוב להתלקח לכדי עימות חדש בפברואר, אחרי פיגוע קטלני נגד שוטרים הודים ותקיפות אוויריות של שתי המעצמות.

עוד בוואלה!

הודו זועמת על טראמפ: "לא ביקשנו ממנו לתווך בסכסוך עם פקיסטן"

לכתבה המלאה
תיירים עוזבים את העיר סרינגאר שבחבל קשמיר, הודו 4 אוגוסט 2019. רויטרס
תיירים עוזבים את העיר סרינגאר שבחבל קשמיר, הודו 4 אוגוסט 2019/רויטרס

גורם בכיר בממשל המקומי בקשמיר אמר כי ההוראה של הממשל גרמה לפניקה והובילה לעזיבתם של "אלפים". גורם שני אמר כי האזור חווה כבר תקופות גרועות יותר, אבל "אנחנו לא יודעים מה קורה".

האזהרה של הודו פורסמה אחרי שהממשל המקומי בקשמיר אמר כי מוקש עם סימנים פקיסטניים נמצא בתחמושת שנתפסה בעקבות מידע מודיעני על מתקפות צפויות בנתיבים המשמשים מאמינים הינדיים המגיעים למערה הקדושה אמרנת' מדי שנה. בסימן לחרדה שתקפה את התושבים, הם אגרו מוצרים חיוניים ונרשמו תורים ארוכים מחוץ לתחנות דלק, כספומטים וחנויות תרופות בעיר סרינגר, בירת הקיץ של מדינת המחוז.

בעוד שבאזהרה לא הייתה התייחסות לתיירים זרים, בריטניה וגרמניה פרסמו אתמול אזהרות מסע לאזרחיהן, שבהן הם נקראו שעדיף להם להימנע מלהגיע לחבל.

פרבקרא אייר, בן 45, הגיע עם משפחתו מדרום הודו לסרינגאר לחופשה בת עשרה ימים, אולם הוא עזב ביום שישי בלילה. "לא הצלחתי להבין מדוע התבקשנו לעזוב, הכול כאן נורמלי" אמר.

מנג'יט סינג', נגר מהמדינה הצפונית אוטאר פרדאש שעבד בקשמיר בתשע השנים האחרונות, עזב גם כן. "אני לא מפחד, אבל ההוראה של הממשלה יצרה פניקה והמשפחה שלי רצתה שאשוב. אחזור כשהמצב ישתפר", אמר.

תיירים עוזבים את העיר סרינגאר שבחבל קשמיר, הודו 4 אוגוסט 2019. רויטרס
תיירים עוזבים את קשמיר, אתמול/רויטרס

בהצהרה שמסרה ממשלת פקיסטן מאוחר בשבת, הודיעה כי היא מודאגת מהמצב במחוז הכבוש על ידי הודו, והוסיפה כי היא דוחה את קביעותיה של הודו בעניין "הדגשים המודיעיניים" לגבי המתקפה הצפויה.שר החוץ הפקיסטני הביע דאגה במכתבים ששלח למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ולנשיאי מועצת הביטחון והאסיפה הכללית, נאמר בהצהרה.

פקיסטן האשימה את הודו בכך שהשתמשה בפצצות מצרר לא חוקיות באזור קשמיר במהלך הפגזות שערכה לאורך הגבול השנוי במחלוקת. הודו הכחישה את ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully