וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן במסר להודו: נשתמש בכל האמצעים כדי להגן על קשמיר

6.8.2019 / 14:01

הגנרל באג'ווה אמר בכינוס צבאי בעיר רוואלפינדי כי הצבא עומד מאחורי תושבי קשמיר במאבקם. הדברים נאמרו יממה לאחר שהודו ביטלה את המעמד המיוחד של המחוז בעל הרוב המוסלמי. ברחבי המדינה צפויות להתקיים הפגנות סוערות נגד השכנה הודו, הנשלטת ע"י ממשלה הינדית לאומנית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מפקד צבא פקיסטן אמר היום (שלישי) כי הכוחות המזוינים יעשו כל מה שנדרש כדי להגן על תושבי חבל קשמיר, יממה אחרי ששכנתה הגרעינית הודו ביטלה את המעמד המיוחד של המחוז בעל הרוב המוסלמי.

"צבא פקיסטן עומד בנחישות עד הסוף לצד תושבי קשמיר במאבקם הצודק", אמר הגנרל קמר ג'וואיד באג'ווה אחרי כינוס עם ראשי הצבא בעיר רוואלפינדי. "אנחנו מוכנים ואנחנו נשתמש בכל האמצעים שיש לנו ביחס לזה", הוא הוסיף, זאת מבלי לפרט. ברחבי המדינה צפויות להתקיים הפגנות סוערות נגד השכנה הגרעינית, שנשלטת על ידי ממשלה הינדית לאומנית.

שריפת דגלי הודו בעיר פשוואר, פקיסטן, 5 באוגוסט 2019. רויטרס
שריפת דגלי הודו בעיר פשוואר, פקיסטן. אתמול/רויטרס

אתמול ביטלה ממשלת הודו את המעמד המיוחד ההיסטורי שממנו נהנה מחוז קשמיר, בהחלטה שצפויה לעורר מהומות בחבל בעל הרוב המוסלמי, שחווה מתיחות מחודשת בימים האחרונים. סעיף 370 בחוקה העניק למדינת ג'אמו וקשמיר אוטונומיה גדולה יותר בהשוואה לכל מדינת מחוז אחרת, והוא רגיש במיוחד משום שהוא הבסיס החוקתי שעליו הצטרפה הנסיכות להודו.

ההחלטה נמסרה על ידי שר הפנים אמיט שאה בעת דיון בפרלמנט והציתה מחאות זועמות מצד חברי האופוזיציה לממשלה ההינדית לאומנית בראשות נרנדרה מודי. השר הסביר כי הסעיף המיוחד בוטל באמצעות צו נשיאותי. לדבריו, הממשלה החליטה לחלק את מדינת המחוז לשתי טריטוריות, אחת, ג'אמו וקשמיר, תהיה עם פרלמנט משלה, והשנייה, לדקה, תהיה תחת שליטה ישירה של הממשל המרכזי. עד עתה, נאסר על אזרחי הודו שמחוץ לחבל להתיישב בו בקביעות, לרכוש אדמות, להחזיק במשרות ממשלתיות ולקבל מלגות לימודים.

עוד בוואלה!

ארה"ב: נפעל למנוע מבצע חדש של טורקיה בצפון סוריה

לכתבה המלאה
תושבים מפגינים בעיר קראצ'י, פקיסטן, נגד הודו בעקבות ביטול מעמד מחוז קשמיר, 5 באוגוסט 2019. רויטרס
תושבים מפגינים נגד הודו בעיר קראצ'י בפקיסטן, בעקבות ביטול מעמדה של קשמיר. אתמול/רויטרס

ההכרזה בפרלמנט הגיעה שעות אחרי ששני ראשי ממשלה לשעבר של קשמיר הושמו תחת מעצר בית, כשנאסר על התכנסויות פומביות במדינה, ושירותי הסלולר והאינטרנט הוגבלו וטרם חודשו גם היום. בימים האחרונים התבקשו לעזוב אלפי תיירים, עובדים ועולי רגל הינדים את קשמיר במקביל לפריסת אלפי כוחות נוספים. בשל השבתת התקשורת, קשה לדעת מה הייתה התגובה בקשמיר למהלך של ניו דלהי.

הודו בעלת הרוב ההינדי ופקיסטן המוסלמית, תובעות שליטה על המחוז שבהרי ההימלאיה, והן כבר יצאו לשתי מלחמות על השליטה עליו מאז קבלת העצמאות שלהן ב-1947. פקיסטן מכחישה כי היא תומכת בארגונים בדלניים וטרוריסטיים הפועלים בחבל, אלא רק מעניקה תמיכה פוליטית ומוסרית בתושבים המקומיים.

היא דורשת ליישם את החלטות האו"ם הקוראות לקיום משאל עם שיכריע את עתיד האזור, אך הודו מסרבת לקבל את תפקידו של האו"ם בסכסוך. המשבר היה קרוב להתלקח לכדי עימות חדש בפברואר, אחרי פיגוע קטלני נגד שוטרים הודים ותקיפות אוויריות של שתי המעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully