וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ששיחקה עם אחיינה: אישה שחורה נורתה מחלון ביתה בידי שוטר לבן

2938614

14.10.2019 / 21:33

תושבים בטקסס הפגינו אחרי מותה של אטטיאנה ג'פרסון, ששיחקה עם אחיינה בן ה-8 בביתה והתקרבה לחלון אחרי ששמעה רעש. כששוטרים זיהו את דמותה מהחלון - הם ירו בה. השכן: "אם לא הייתי מתקשר למשטרה, היא הייתה בחיים". אחותה: "השוטרים הם מי שאמורים להגן עלינו"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מותה של אישה שחורה, שנורתה על ידי שוטר דרך חלון חדר השינה שלה, הצית מחאה על ידי תושבי פורט וורת' שבטקסס. האירוע החל כששכן התקשר למוקד משטרתי שאינו מיועד למקרי חירום והביע חשש מפתיחת דלת הכניסה שלה במהלך הלילה. בתיעוד מהזירה נראה השוטר הלבן פותח באש, שניות אחרי שראה את אטטיאנה ג'פרסון בת ה-28.

המשטרה מסרה הצהרה שלפיה השוטר, ממחלקת המשטרה של פורט וורת', "זיהה איום" כששלף את נשקו. הוא הוצא לחופשה מנהלתית עד שתסתיים החקירה בעניינו.

תושבי שהפגינו דרשו צדק עבור אטטיאנה. הם צעדו מביתה כשהם מחזיקים נרות וקוראים "אין צדק, אין שלום". רבים מהם קראו לפיטורי השוטר והעמדתו לדין. אחת המפגינות, מישל אנדרסן, טענה כי המדינה מפעילה אלימות כלפי אנשים שחורים. על פי דיווח ברשת CBS, ראשת העיר בטסי פרייס במקום, אך עזבה אחרי שמפגינים פנו אליה בקריאות "שלחו אותו לכלא" כשהם מתייחסים לאותו השוטר.

אטטיאנה ג'פרסון שנורתה למוות על ידי שוטרים בביתה בפורט וורת' שבטקסס. 14 באוקטובר 2019. אתר רשמי
אטטיאנה ג'פרסון שנורתה למוות על ידי שוטרים בביתה בפורט וורת' שבטקסס/אתר רשמי

אחותה של ההרוגה, אמבר קאר, אמרה כי "זאת עוד אחת מהסיטואציות האלה שבה אנשים שאמורים להגן עלינו למעשה לא נמצאים כאן כדי להגן עלינו. אתם רוצים לראות צדק, אבל צדק לא יחזיר את אחותי".

הירי אירע בסביבות השעה 2:30 (שעון מקומי). על פי התיעוד, השוטרים ערכו חיפוש באזור דירתה של ג'פרסון, לפני שהבחינו בדמותה בחלון. אחרי שדרשו מג'פרסון להרים את ידיה, השוטר ירה דרך הזכוכית.

לטענת עורך הדין המייצג את המשפחה, ג'פרסון שיחקה במשחקי מחשב עם אחיינה בן השמונה לפני שהתקרבה לחלונה כדי לבדוק מה מקור הרעש - ונהרגה. גורמים רשמיים טענו כי השוטרים המעורבים לא חנו את הניידת שלהם לפני ביתה ולא הזדהו כשוטרים.

עוד בוואלה!

התנקשויות, הרעלות והפיכות: היחידה החשאית הרוסית שמערערת את אירופה

לכתבה המלאה
ביתה של אטטיאנה ג'פרסון, שנורתה למוות בידי שוטרים בביתה בפורת וורת' שבטקסס, ארצות הברית. 14 באוקטובר 2019.. AP
"אין צדק, אין שלום". ביתה של ג'פרסון בת ה-28 שנורתה למוות/AP

האדם שהתקשר למשטרה, ג'יימס סמית' בן ה-62, אמר לתקשורת המקומית שהוא רק ניסה להיות שכן טוב. "אילו מעולם לא הייתי מחייג למשטרה, היא עדיין הייתה בחיים", אמר סמית'. "זה גורם לך לרצות לא להתקשר למשטרה".

מותה של ג'פרסון מגיע שבועיים אחרי הרשעתה ברצח של שוטרת מדאלאס, אמבר גאייר בת ה-32, לאחר שירתה בשכן השחור שלה בות'האם. היא ירתה בג'ין בן ה-26, כשיש בסלון דירתו בפרברי העיר, משום שהתבלבלה בין דירותיהם וחשבה שהוא פורץ. לטענתה, רק לאחר שהדליקה את האור הבינה כי התבלבלה בדירה.

חלון ביתה של אטטיאנה ג'פרסון, שנורתה למוות בידי שוטרים בביתה בפורת וורת' שבטקסס, ארצות הברית. 14 באוקטובר 2019.. AP
"זה גורם לך לרצות לא להתקשר למשטרה". חלון ביתה של ג'פרסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully