וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת בריטניה: "העדיפות העליונה - ברקזיט עד סוף החודש"

14.10.2019 / 17:17

במסגרת נאום המלכה המסורתי, שנכתב על ידי הממשלה לרגל פתיחת הפרלמנט, קראה אליזבת השנייה ל"שותפות חדשה עם האיחוד האירופי". באופוזיציה ביקרו את ראש הממשלה ג'ונסון על שימוש לרעה בדמותה הניטרלית כדי לקדם אג'נדה פוליטית, על רקע החשש מבחירות מוקדמות בממלכה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מלכת בריטניה אליזבת השנייה הכריזה היום (שני) כי מימוש הברקזיט עד סוף החודש עומד בראש סדר העדיפויות של הממשלה, במסגרת נאום המלכה שנשאה ביום פתיחת הפרלמנט. הנאום הציג סקירה של יותר מ-20 הצעות חוק, בהן ההצעה הנדרשת ליישום היציאה מהאיחוד האירופי, אם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון יצליח להגיע לעסקה עם בריסל עוד השבוע.

הנאום המסורתי, שנכתב על ידי הממשלה עבור המלכה בת ה-93, מהווה את נקודת השיא של יום פתיחת הפרלמנט המוקדש לפירוט הצעות החוק שבכוונת הממשלה לחוקק בשנה הקרובה. עם ההתקרבות אל המועד המתוכנן ליציאה מהאיחוד האירופי - 31 באוקטובר, והבחירות המוקדמות שככל הנראה צפויות להתקיים בעתיד הקרוב, נמתחה על ג'ונסון ביקורת בטענה שעשה שימוש לרעה בנאומה של המלכה, שעליה להישאר ניטרלית, כדי לתת תוקף לסדר היום שלו.

מלכת בריטניה אליזבת השנייה נושאת את נאום המלכה המסורתי בבית הלורדים ב-14 באוקטובר 2019. רויטרס
המלכה אליזבת נושאת את נאום המלכה בבית הלורדים, היום/רויטרס

"העדיפות העליונה של ממשלתי היא להבטיח את יציאתה של הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי ב-31 באוקטובר", אמרה המלכה בנאום שאותו נשאה באולם הדיונים המוזהב של בית הלורדים. "ממשלתי מתכוונת לפעול למען שותפות חדשה עם האיחוד האירופי, המבוססת על סחר חופשי ושיתוף פעולה ידידותי".

תכניותיה של הממשלה כוללות את מערכת ההגירה חדשה של ג'ונסון לעידן שאחרי הברקזיט, שינויים בתחום המשפט, רפורמות בריאותיות והבטחה להשקיע יותר בהוצאה הציבורית כדי לעודד צמיחה כלכלית. "לאנשים נמאס מהקיפאון, מהעמידה במקום וההמתנה לשינוי", אמר ג'ונסון בהצהרה כתובה המלווה את הנאום. "והם לא רוצים להמשיך לחכות כדי להשלים את הברקזיט".

עוד בוואלה!

"קמפיין חסר רחמים": המלחמה של הנסיך הארי בכלי התקשורת בממלכה

לכתבה המלאה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בפתיחת הפרלמנט ב-14 באוקטובר 2019. רויטרס
עתידו הפוליטי ותכניותיו מוטלת בסימן שאלה. ג'ונסון/רויטרס

עם זאת, עתידו הפוליטי של ג'ונסון, כמו גם יכולתו להוציא לפועל את האג'נדה שלו, עומדים בסימן שאלה. הוא מוביל מיעוט בממשלה ואינו צולח את הצבעות הפרלמנט מאז שנכנס לתפקידו בחודש יולי. כל המפלגות מעוניינות בבחירות מוקדמות, אך חלוקות בנוגע לשאלה מתי לקיים אותן.

בלייבור טוענים שנעשה שימוש לרעה במלכה כדי לקדם מניפסט מטעמה של המפלגה השמרנית. מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין אמר לרשת "סקיי ניוז" כי מדובר ב"שידור פוליטי מפלגתי ממדרגות הכס".

הנאום נתון לכמה ימי דיון בפרלמנט שבסיומם תתקיים הצבעה אם לאשר אותו. אף שלהצבעה אין משמעות מעשית, היא עשויה לערער באופן סמלי את מעמדו של ג'ונסון.

המלכה אליזבת השנייה ביום פתיחת הפרלמנט בבריטניה ב-14 באוקטובר 2019. רויטרס
המלכה אליזבת ביום פתיחת הפרלמנט בלונדון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully