וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הניצחון הגדול ביותר": מפלגת השלטון בפולין זכתה שוב בבחירות לפרלמנט

מפלגת "החוק והצדק" זכתה לרוב מובהק בפרלמנט והמדגמים צופים לה 239 מושבים מתוך 460. מפלגת האופוזיציה "הקואליציה האזרחית", התומכת באיחוד האירופי קיבלה 27% אחוזים מקולות הבוחרים. "קיבלנו הרבה אבל מגיע לנו יותר", אמר יו"ר המפלגה

צילום: רויטרס

מפלגת "החוק והצדק", מפלגת השלטון בפולין ניצחה שוב בבחירות לפרלמנט שנערכו אמש (ראשון) במדינה. המפלגה השמרנית, בראשותו של ירוסלב קצ'ינסקי, שכיהן בעבר כראש ממשלת פולין, זכתה לפי המדגמים לרוב מובהק בפרלמנט - 239 מושבים מתוך 460. "קיבלנו הרבה, אבל מגיע לנו יותר", אמר קצ'ינסקי לתומכי המפלגה לאחר פרסום המדגמים.

מתוצאות המדגמים עולה כי מפלגת האופוזיציה "הקואליציה האזרחית", התומכת באיחוד האירופי קיבלה 26.7% מקולות הבוחרים. מלבד מפלגת "החוק והצדק", המפלגה הגדולה ביותר בקואליציה צפויה להיות "פלטפורמת האזרחים", ששלטה בפולין בשנים 2007-2015. מפלגות נוספות שצפויות לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לפרלמנט הן "ברית השמאל" עם 12.3%, "המפלגה האגררית של העם הפולני" השמרנית עם 8.6% וברית חדשה של הימין הקיצוני בשם "הקונפדרציה" עם 6.8%.

ירוסלב קצ'ינסקי, יו"ר מפלגת "החוק והצדק", לאחר פרסום המדגם. רויטרס
ירוסלב קצ'ינסקי, יו"ר מפלגת "החוק והצדק" לאחר פרסום המדגם, אמש/רויטרס

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, שלח ברכות לעמיתיו הלאומנים על הניצחון. בהודעה שפרסם נכתב כי מדובר בבחירות חשובות מאד מנקודת מבטה של הונגריה.

העיתונאי הפולני הבולט קונרד פיאסקי אמר כי "כרגע זה נראה כמו הניצחון הגדול ביותר בתולדות הבחירות לפרלמנט" בפולין. עם זאת, הבהיר פיאסקי שאלו אינן תוצאות סופיות וכי יש אפשרות שיהיו שינויים גדולים בחלוקת המושבים הסופית בפרלמנט.

מפלגת "החוק והצדק" שולטת בפולין מאז שנת 2015 והיא נחשבת לשמרנית מאוד. המפלגה ניהלה קמפיין שהדגיש את התוכניות החברתיות שלה, ונשבעה להגן על הערכים הנוצריים במדינה. היא הואשמה כי החלישה את שלטון החוק בפולין, בשורת רפורמות במערכת המשפט שהעניקה למפלגה יותר כוח על חשבון בתי המשפט.

עוד בוואלה!

ארה"ב נסוגה לחלוטין מצפון סוריה; הכורדים יאפשרו לאסד להתפרס בגבול טורקיה

לכתבה המלאה
ראש ממשלת פולין, מאטוש מורבייצקי נואם לצד יו"ר מפלגתו, ירוסלב קצ'ינסקי. רויטרס
ראש ממשלת פולין נואם לצד יו"ר מפלגתו, אמש/רויטרס

בריסל מתחה ביקורת חריפה על הרפורמות של פולין, המדינה הקומוניסטית לשעבר הגדולה ביותר בגוש. בשנה שעברה הורה האיחוד לפולין לעצור יישום של חוק שהיה אמור לתת לממשלה שליטה על בית המשפט העליון, על אף שמפלגת השלטון טוענת כי הרפורמות נדרשות על מנת להדיח שופטים שמונו בתקופת המשטר הקומוניסטי ולייעל את עבודת בית המשפט. ואולם, הנציבות האירופית, שהיא הזרוע הביצועית של האיחוד, אמרה כי הרפורמות פוגעות בשלטון החוק במדינה ואיימה בסנקציות על ורשה, שריככה את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully